Kattegård til hankat

Må jeg ikke se billeder og beskrivelser af Jeres hankatteafdeling i en kattegård?

Hvordan et evt hus ser ud? Med indretning osv.
Overdækning?
Toiletforhold?

Spændende planer :wink:

Har ikke selv erfaring med hankattegårde, men i sidste weekend besøgte jeg nogle rigtig søde opdrættere, de har nok ikke noget imod at jeg henvider til deres hjemmeside:D

http://www.jungleman.dk/ se under “Katteliv” og så “Løbegård”.

Jeg synes, deres hankatte havde super forhold.

Wauw siger jeg bare:besvimer:

Sikken et sted,der vil jeg være kat i mit næste liv:cool:

Nu har jeg 4 fornærmede Burmesere,som også vil have sådan en løbegård:tihi:

Nej,seriøst,her kan man da tale om nogle opdrættere som virkelig har forstået at indrette efter kattenes behov:ok:

Tine

Den skal have rimelig størrelse også i højden med liggepladser også højt oppe. Mine har desuden egen løbegård.

Hold op hvor er det flot, det Junglemans har!

Vi skal ikke have egen hankat :slight_smile:
Men vi skal have indrettet en del af kattegården, så vi kan have en på besøg :slight_smile:

Må jeg spørge om det bare er på “besøg” a la passe en hankat i en periode eller er det mhp. parring?

[QUOTE=PiaR;851277]Vi skal ikke have egen hankat :slight_smile:
Men vi skal have indrettet en del af kattegården, så vi kan have en på besøg :)[/QUOTE]

Det lyder af meget at skal bygge kattegård for at have hankat på besøg - er det normalt indenfor jeres race, at man sender hankatten afsted og ikke hunkatten :?

Heh - nu er tråden her aktuel på en helt anden måde end da jeg oprettede den :slight_smile:
Den gang havde vi planer om at låne en hankat med hjem, hvis Snus ikke ville samarbejde på udebane.
Hvad hun jo så gjorde med bravour i 2. omgang.

Nu er vi i gang med at planlægge anlæg til vores helt egen hankat!

[QUOTE=PiaR;982624]Heh - nu er tråden her aktuel på en helt anden måde end da jeg oprettede den :slight_smile:
Den gang havde vi planer om at låne en hankat med hjem, hvis Snus ikke ville samarbejde på udebane.
Hvad hun jo så gjorde med bravour i 2. omgang.

Nu er vi i gang med at planlægge anlæg til vores helt egen hankat![/QUOTE]

:ok: Ja fede planer!

Synes I skulle tage og glo på Hanne og Carstens hankattehus+gård - Det ser rigtig godt ud og man bliver helt misundelig over at man hverken har have eller hankat :tihi:

Tak Thilde, det var sødt skrevet :slight_smile:

Her er et billede taget fra den indhegnede del af vores have, hvor kattene kan løbe frit rundt.
Som I kan se, ligger Whiskeys residens, op til den indhegnede del af haven, så han kan “dytte næse” med de andre gennem hegnet.
For Whiskey fungerer det rigtig fint, men for andre hankatte er det bedst ikke at være så tæt på fertile hunkatte, idet de kan stresse hankatten.

Huset er isoleret, og der er en lille elradiator sat op. I huset, er der selvfølgelig muligheder for at klatre, kradse og ligge i højden.
Lige bag vinduet i gavlen, står en Whiskeytønde (sådan en skal man da have, når man hedder Whiskey) :smiley: og ovenpå den, står en dejlig lun kurv. Derfra kan Whiskey ligge og holde øje med havens aktiviteter.

I den indhegnede del af haven, sørger en stødtråd øverst for, at kattene ikke render ud. I Whiskeys hankattegård har vi dog valgt at lægge et net på øverst. Dels for at holde ham inde, men også for at andre katte ikke kan komme ind til ham. Ydermere har vi valgt at sætte hårdt, gennemsigtigt plast på siderne af indhegningen, i ca. 1,5 m højde, således at evt. fremmede katte ikke kan komme til at stikke poterne ind til Whiskey (og omvendt selvfølgelig). Lidt “hys” måske, men better safe than sorry.

En lille detalje: Der står en trætrille ca midt i billedet, ved siden af den, står en sten, og ved siden af den igen, har vi lavet en lille luge i indhegningen, således at vi kan lukke Whiskey ud og ind til vores andre katte, uden at vi skal hen og åbne dørene. :cool2:

Jeg kunne godt tænke mig, at Whiskeys løbegård blev større. Det vil være et projekt vil skal kigge på i 2013.