Jeg har et problem :S det kattegræs jeg plejer at købe på langeskov planteskole har de ikke haft længe og ham gardneren sagde det først kom igen efter sommer, så anbefalede han en anden plante som skulle være nogen lunde det samme, mener den hed noget med rosen et eller andet… men kattene vil ikke røre den… så købte jeg det der fra dyrehandleren man skal kan så… det gider de bare slet ikke…
hvad kan jeg ellers prøve??
Og hvilke planter kan jeg have i stuen hvor der ikke sker noget hvis kattene spiser af dem??
Super Best og andre butikker har ind i mellem kattegræs/stuebambus…
Prøv at kigge næste gang du kommer forbi…Jeg kan forestille mig at Bilka og Føtex også kan have det ind i mellem:)
du kan have væddeløbere - de æder dem med stor fornøjelse og de er ikke giftige…
du kan også have stuebambus som vist på billedet nedenunder - men pas lidt på med dem, for de er ru på undersiden af bladene - læg godt mærke til hvordan dine katte æder af dem, så de ikke får ridser i ganen
[quote=Battlestar;190957]du kan have væddeløbere - de æder dem med stor fornøjelse og de er ikke giftige…
du kan også have stuebambus som vist på billedet nedenunder - men pas lidt på med dem, for de er ru på undersiden af bladene - læg godt mærke til hvordan dine katte æder af dem, så de ikke får ridser i ganen
[QUOTE=Battlestar;190957]du kan have væddeløbere - de æder dem med stor fornøjelse og de er ikke giftige…
Væddeløber kaldes også luftrenser - den optager alle luftens tungmetaller mv - så den er ikke god til katte.
Nilgræs og stargræs elsker de - men begge er meget ru og stive - så de er ikke katteegnede. Jeg ved hvad det koster at få fjernet et nilgræsstrå fra den bløde gane.
I min super best har de pt stuebambus til omkring 30 kr - den er langt blødere i bladene.
Ellers køb noget hvede og så selv - det spirer hurtigt, så længe det er helt frisk elsker de det.
[QUOTE=Battlestar;190957]du kan have væddeløbere - de æder dem med stor fornøjelse og de er ikke giftige…
du kan også have stuebambus som vist på billedet nedenunder - men pas lidt på med dem, for de er ru på undersiden af bladene - læg godt mærke til hvordan dine katte æder af dem, så de ikke får ridser i ganen[/QUOTE]
Væddeløber kaldes også luftrenser - den optager alle luftens tungmetaller mv - så den er ikke god til katte.
Nilgræs og stargræs elsker de - men begge er meget ru og stive - så de er ikke katteegnede. Jeg ved hvad det koster at få fjernet et nilgræsstrå fra den bløde gane.
I min super best har de pt stuebambus til omkring 30 kr - den er langt blødere i bladene. Pletter i luften, Muehlebackia, er også god - fås både i små og storbladet.
Ellers køb noget hvede og så selv - det spirer hurtigt, så længe det er helt frisk elsker de det.
Jeg har for tiden en “dyregræs” fra Kvickly. Men det er dælme et godt spørgsmål, hvad det rent faktisk er for en plante. Amira synes den er dejlig Den står sammen med krydderurterne i grøntafdelingen.
det er sådan nogen her - du kan se jeg har stiklinger hængende i baggrunden ovre ved vinduet - jeg har næsten altid stiklinger så det er en god undskyldning til at komme forbi til kattenus
det er rigtig at de optager tungmetaller fra luften, men jeg vil nu påstå at de skal være meget gamle før de har optaget nok til at det udgør nogen statistisk fare for katten…
med mindre man bor midt på Nørrebrogade er det nok ikke det værst tænkelige
[QUOTE=Alice;191067]Vi har så vidt muligt ALTID stuebambus stående, og så sent som i lørdags købte vi tre store flotte eksemplarer i Super Best til 30 kr stykket.
Væddeløbere står på min liste opført som ‘ikke katteegnet’[/QUOTE]
mine 2 ælste katte åd den plante jeg lige har vist et billede af de fik end ikke dårlig mave og de havde intet andet end morskab ud af det…
så med mindre katten er allegisk eller som Lis skriver at planten er så gammel at den har suget tungmettaller i årevis… så sker der ikke noget…
jeg fik den anbefalet af min egen opdrætter som selv har nogen og 20 katte der ofte tager en lille bid (eller prøver)
Jo, det kunne det faktisk godt ligne. En kornsort i hvert fald…
Men de der æsker fra dyrehandleren, som man giver vand, så de gror op, dem rør hun ikke. Og er det ikke også en eller anden kornsort?
[QUOTE=Battlestar;191069]mine 2 ælste katte åd den plante jeg lige har vist et billede af de fik end ikke dårlig mave og de havde intet andet end morskab ud af det…
så med mindre katten er allegisk eller som Lis skriver at planten er så gammel at den har suget tungmettaller i årevis… så sker der ikke noget…
jeg fik den anbefalet af min egen opdrætter som selv har nogen og 20 katte der ofte tager en lille bid (eller prøver)
[/QUOTE]
Så lærte jeg noget nyt Regitze …Når jeg besøger planteskoler, så har jeg altid min no go liste med, og undgår de planter som kan være farlige …Nu er mine tøzer vænnet til deres stuebambus, så de rører faktisk ikke mine andre planter.
[QUOTE=Battlestar;191069]mine 2 ælste katte åd den plante jeg lige har vist et billede af de fik end ikke dårlig mave og de havde intet andet end morskab ud af det…
[/QUOTE]
Jamen jeg tror da heller ikke der sker noget - og der er også forskel på om kattene har mulighed for at komme ud - så æder de jo ikke kun af den. Jeg kan ikke finde den artikel der chokerede mig noget -den er derude et eller andet sted, for det er ikke længe siden jeg læste det.
Men den findes ikke her i huset - og kommer heller ikke til det:)
[quote=Battlestar;191065]det er sådan nogen her - du kan se jeg har stiklinger hængende i baggrunden ovre ved vinduet - jeg har næsten altid stiklinger så det er en god undskyldning til at komme forbi til kattenus
det er rigtig at de optager tungmetaller fra luften, men jeg vil nu påstå at de skal være meget gamle før de har optaget nok til at det udgør nogen statistisk fare for katten…
med mindre man bor midt på Nørrebrogade er det nok ikke det værst tænkelige :)[/quote]
Jaa, dét synes jeg er en fantastisk ide
Mvh Rimmen, som nu har tiltusket sig kattenus både hos Therese og Regitze!
Jeg GLÆDER mig til at møde jer og jeres smukke katte!
[QUOTE=Lis Dahlstrøm;191085]Jamen jeg tror da heller ikke der sker noget - og der er også forskel på om kattene har mulighed for at komme ud - så æder de jo ikke kun af den. Jeg kan ikke finde den artikel der chokerede mig noget -den er derude et eller andet sted, for det er ikke længe siden jeg læste det.
Men den findes ikke her i huset - og kommer heller ikke til det:)[/QUOTE]
For en sikkerheds skyld holder jeg mig osse kun til stuebambus …Man skal bare huske at skylle dem godt igennem, inden man sætter dem frem for kattene, man ved jo aldrig om de kan være sprøjtet med noget ??
Jeg skyller iøvrigt mine stuebambus hver dag med bruseren …Mine tøzer får masser af ekstra vand, da de er ekstra ekstra vilde med stuebambus når det er vådt .-)