Kattegrus til killing

Hej alle i kattegale.
Jeg har hørt mange forskellige ting om dette emner så nu spørger jeg også jer.
Hvor længe skal jeg bruge IKKE klumpende kattegrus til min killing ?
Kan i anbefale godt kattegrus som ikke klumper, ikke misfarver og kan købes i danmark ?

Det er kun til killingen ikke længere spiser af gruset - typisk omkring 6-8 uger her i huset.
Extreme Classic har en variant, der ikke klumper - jeg har dog ikke selv prøvet den.

[quote=Vivi_Fletcher;289988]Det er kun til killingen ikke længere spiser af gruset - typisk omkring 6-8 uger her i huset.
Extreme Classic har en variant, der ikke klumper - jeg har dog ikke selv prøvet den.[/quote]
Den er absolut anbefalelsværdig :thumbup:

[quote=Vivi_Fletcher;289988]Det er kun til killingen ikke længere spiser af gruset - typisk omkring 6-8 uger her i huset.
Extreme Classic har en variant, der ikke klumper - jeg har dog ikke selv prøvet den.[/quote]

Vi har prøvet den og jeg er ikke imponeret over den når man er vant til deres gode klumpende grus med baby puder …

Næh, men den skal vel også kun bruges, når man har små killinger, der spiser grus :slight_smile:

Syntes det stank forfærdelig over det hele … så vi brugte det andet grus fra extrem og nu er lugten væk …

hvis du har fået en killing - så er den gammel nok til at du snildt kan bruge klumpende grus :slight_smile: alt over 6 uger plejer at trives fint på klumpende grus :slight_smile:

Extreme Classic med eller uden pudder og Premium Excellence (der i øvrigt produceres samme sted) er nok de bedste og tillige mest økonomiske mærker du kan få :slight_smile: Du kan købe dem over alt, men køb dem på zooplus.co.uk eller .de - så sparer du 20-30 %

jeg bruger træpiller når jeg har killinger, lige til de har lært hvad bakken skal bruges til…6 ugers alderen

hvor i landet er du fra ?

Bor i København.

Vi har 2 kattebakker og for at vænne de 2 andre katte til det ikke klumpende , så har de stadig det normale i den ene bakke og det nye ikke klumpende i den anden. Kan jeg evt. fortsætte med det når den lille(er 12 uger når vi får ham) kommer på fredag ? Jeg har bare hørt at killinger kan dø hvis de spiser klumpende kattegrus ?

Elvis von Lømmel (som snart er 1 ½ år) var 14 uger da jeg fik ham og jeg har aldrig set ham gøre det og vi har altid brugt klumpende.

Jeg er meget glad for det klumpende fra Maxi zoo som vi bruger nu. Jeg kan ikke huske hvad det hedder (har næsten lige smidt posen ud) men det kan (som det eneste tror jeg) skylles ud i toilettet. Det er altså praktiskt når man bor i lille lejlighed på 2. sal. Vil helst sikkert helst bruge det, men er bange for at skade den lille ny Nullermann.

Til helt små killinger i “grusspisestadiet” bruger vi det billige røde fra Irma - det fungerer fint her .-)

[quote=Kda;290040]Bor i København.

Vi har 2 kattebakker og for at vænne de 2 andre katte til det ikke klumpende , så har de stadig det normale i den ene bakke og det nye ikke klumpende i den anden. Kan jeg evt. fortsætte med det når den lille(er 12 uger når vi får ham) kommer på fredag ? Jeg har bare hørt at killinger kan dø hvis de spiser klumpende kattegrus ?

Elvis von Lømmel (som snart er 1 ½ år) var 14 uger da jeg fik ham og jeg har aldrig set ham gøre det og vi har altid brugt klumpende.

Jeg er meget glad for det klumpende fra Maxi zoo som vi bruger nu. Jeg kan ikke huske hvad det hedder (har næsten lige smidt posen ud) men det kan (som det eneste tror jeg) skylles ud i toilettet. Det er altså praktiskt når man bor i lille lejlighed på 2. sal. Vil helst sikkert helst bruge det, men er bange for at skade den lille ny Nullermann.[/quote]

En killing på 12 uger spiser ikke kattegrus, det er noget der er forbeholdt de helt små der lige er begyndt at bruge kattebakken. Så du kan helt trygt bruge det klumpende til ham allerede fra starten :ok:

Enig med de andre, i den alder han har nu vil han ikke forsøge at spise kattegruset.
Det er noget de gør når de er langt yngre, men ellers er det rigtigt at man skal bruge klumpende kattegrus til helt små killinger. Din killing er dog så gammel nu at det ikke er nødvendigt :slight_smile:

Jeg bruger det hvide grus fra Fakta til mindre killinger, det er let klumpende men slet ikke i samme grad som Classic Extreme…

Det gør vi også :thumbup:

Jeg brugte Catsan fra bl.a. Bilka til mine killinger sidste år.
Men som de andre skriver, så er det ikke noget du skal tænke på når killingen har den alder.
Jeg gætter på at det er Cats Best Øko du bruger (klumpende trægrus) når du skyller det ud i toilettet ? Hvis killingen er vant til fint grus der hvor den kommer fra, er du måske nødt til at vænne den gradvist til den grove konsistens … jeg bruger det grus selv, men heldigvis var forskellen på Catsan og trægruset ikke så stor at jeg skulle gøre så meget ved tilvænningen :thumbup:

Tak for alle jeres svar.

:tak:

Vi starter med et grus killingen kender i den ene kattebakke og det vi normalt bruger i den anden. Når killingen så bruger dem begge så går vi tilbage til kun det normale (det er vist det øko).