Kattegrus

Jeg har brugt intersand, classic men jeg syntes klumperne knækker.

Dem af jer der bruger Ever Clean er i glade for det, og kan se at der er forskellige farver, varianter. Hvad er jeres fortrukne? Pfh tak. :grin:

Jeg er ikke glad for everclean, herhjemme fungere Olivers bedst :slight_smile:

Vi synes EverClean er klart den bedste, fordi den støver mindst. Vi brugte en type uden duft - noget med ekstra Strong eller sådan noget :sweat_smile:

Den eneste grund til, vi ikke bruger den længere, er fordi den bare er for dyr med 4 katte :see_no_evil:

1 Synes om

Må erkende at jeg ikke er imponeret af Everclean (den variant I før har skrevet om i en anden tråd), synes det støver nøjagtig lige så meget som alt mulig andet jeg har prøvet og mere end Tigerino sensitive eller citrongræs som ellers var dem jeg sværgede til…

Anyway, jeg er begyndt at købe hos Agrosam, bestiller den grønne “Absolut fin med aktivt kul”. Støver klart mindst ift. mine præferencer og mindst af alle de mærker jeg har prøvet. På trods af en fragtpris på 400,- fordi det skal over broen er det stadivæk billigere end Tigerino

Jeg tænker, at det kan være en bad batch. Det har andre jo også prøvet før med fx Tigerino :person_shrugging:

Everclean er den eneste, hvor jeg ikke har haft vejrtrækningsbesvær, når den lige er hældt op.

Vi er også gået over til den samme som dig. Det kan klart bedst betale sig for os.

Ja, jeg er lidt misundelig på jer jyder, I slipper for broprisen. Må se om jeg kan overtale Agrosam til en Sjællandsk filial :hoho:

Jeg har også brugt Olivers i mange år - kan godt lide der er lidt grov kornet. Så støver det mindre og der hænger mindre i poter. Syntes også det klumper ok.

Jeg har fået min normale Tigerino tilbage! Den uden duft. Jeg synes ikke, den støver, men er heller ikke selv særlig sensitiv, hvad det angår.

Da jeg ikke kunne få min sædvanlige Tigerino-variant, valgte jeg en anden med aktivt kul vist nok - uden åbenbart at læse særlig grundigt om den. For det første var den grovere. Kattene var ligeglade. Jeg syntes, klumperne var ringere. For det andet var der babypudder i :yikes:

Det er kattene så også ligeglade med - me not so much! Helt ærligt, hvis man omme i Canada kan finde på at bruge den slags hysterisk, syntetisk duft på babyer, så burde hele nationen almeldes for vanrøgt! Heldigvis købte jeg kun 2 poser af den, men de har været drøje i brug :roll_eyes:

5 Synes om

Hvordan kan det blive billigere ,når det koster 400 kroner i fragt :yikes:

Hvis jeg regnede ud hvor mange kg grus jeg fik på en kvartpalle og dividere ud hvad pris pr. pose var inkl. pris for fragt, så var det stadigvæk billigere end at købe den samme mængde grus fra zooplus (Tigerino). Plus at jeg får et produkt jeg synes er ligeså godt i klumpeevne, men klart støver mindre end den Tigerino variant der ellers var min ynglings, jeg var pænt træt af at have støv over det hele!

1 Synes om

Hvor mange poser grus er en kvart palle?
Jeg køber kun 2 poser ad gangen, da jeg ikke har plads til mere og giver 29 kroner i fragt hos Zoo Plus.
Det er lidt forskelligt hvilket mærke jeg køber, sommetider efter hvad der er på tilbud.

@Eva, det er 16 poser a 13 kg

1 Synes om

Det er ikke broen der gør udslaget :wink: Vi nordjyder har samme fragtpris :slightly_smiling_face:

Okay, synes der stod noget om bropris (kan huske forkert). Men selvfølgelige, hvis det skal leveres med lastbil, så er fragtprisen alt andet lige selvfølgelig nok det samme hvis de skal køre en længere distance

1 Synes om

Jeg tror fragten er til brofaste øer, det skriver de fleste firmaer :slightly_smiling_face: