Nu har jeg kikket på zooplus til mine øjne slår flik flak :S
Erfaringer søges for de er jo alle det absolut bedste hvis producenterne skal sige det selv
Drøjhed
Pris
Lugt / støv
Øko eller ikke øko
Hvad er jeres erfaringer ?
Nu har jeg kikket på zooplus til mine øjne slår flik flak :S
Erfaringer søges for de er jo alle det absolut bedste hvis producenterne skal sige det selv
Drøjhed
Pris
Lugt / støv
Øko eller ikke øko
Hvad er jeres erfaringer ?
Jeg bruger udelukkende Golden Grey Master, da jeg synes, at det er det grus, der bedst holder på urinlugten, og så er det drøj i brug.
Golden Grey, Ekstrem Classic eller AK. Det er stort set samme gode grus.
Godt klumpende, tager lugten og sviner foran bakkerne som alt andet
Jeg har lige haft to poser Golden Grey Master i en pause mellem to Vancat leveringer og jeg må sige, at jeg var skuffet Kvaliteten er bestemt ikke lige så god som Vancat (og hos mig trækker det ned, at Golden Grey Master er parfumeret).
I rigtig mange år brugte vi EverClean. Så skiftede vi til Extreme Classic (bl.a. ga prisen) - det fortrød vi ikke!
Så prøvede jeg AK på en udstilling i Fredericia og var meget begejstret! Nu køber vi AK hjem i paller og har ingen planer om at skifte:) (I Herning var der en grussponsor, der sponsorerede Extreme Classic - det var en skuffelse:thumbdown: Klumpeevnen er stadig fin, MEN lugten:brækkesig: )
drøjt i brug… ok men hvad dækker det så? (igen jeg har altid kun haft udekatte med en bakke som reserve hvis de ikke kunne komme ud)
Jeg ser et mærke som siger at 15 kg svare til lidt over 40 kg alm grus. Jeg ville umiddelbart bare fylde bakken op som altid, så katten/kattene har mulighed for at dække til
Ser jeg forvirret ud? hmm nok fordi jeg er det
Mængden af sand skal ikke være anderledes end hvis det havde været det billige fra Brugsen. Misserne skal kunne grave i det. Forskellen ligger i at det billige lugter hurtigere, klumper mindre godt og dermed skal skiftes oftere, hvilket igen gør man bruger mere af det i det lange løb.
Det gode grus kan man nøjes med at bundskifte måske en gang om måneden, hvis man er vaks til at tage klumper.
nå ja når du siger det på den måde doh me :høhø:
En af mine (måske dem alle) har en sjov vane. I går da jeg skiftede begge bakker vaskede decificerede og nyt grus, gik op i bakken, tissede 3-4 forskellige steder og afsluttede med stort
Jeg bruger pt fra Fakta " Katte grus, hvidt klumpende" det bliver lidt som cement.
[QUOTE=DK Sugieh;1187279]Mængden af sand skal ikke være anderledes end hvis det havde været det billige fra Brugsen. Misserne skal kunne grave i det. Forskellen ligger i at det billige lugter hurtigere, klumper mindre godt og dermed skal skiftes oftere, hvilket igen gør man bruger mere af det i det lange løb.
Det gode grus kan man nøjes med at bundskifte måske en gang om måneden, hvis man er vaks til at tage klumper.[/QUOTE]
ok … nu har jeg bestilt (næsten) grus fra zooplus, Jeg vil forsøge med Extreme først det var en bitte smule billigere,
Har i samme omgang snuppet to store bakker med hus over, kradsemiljø (håber de får deres kradse og klatre lyst stillet ), 3 manuelle foder automater, drikkefontæne, spand til “katte-klumper”