Hvor tit skifter i alt kattegruset…???
Vi skifter norm. alle toiletterne hver anden uge…
og nu mens killinger er her, er det hver uge.
Hvor tit skifter i alt kattegruset…???
Vi skifter norm. alle toiletterne hver anden uge…
og nu mens killinger er her, er det hver uge.
Da jeg brugte Extreme Classic skiftede jeg aldrig gruset helt ud. Der blev fjernet klatter hver dag, og så tog jeg engang imellem og sigtede gruset for små rester, vaskede bakken af i Rodalon, hældte det gamle, sigtede grus tilbage og tilføjede lidt nyt grus.
Det var totalt lugtfrit selv efter 10 måneder.
Men nu har jeg så også kun een kat og ingen killinger.
[quote=pivnu;216029]Da jeg brugte Extreme Classic skiftede jeg aldrig gruset helt ud. Der blev fjernet klatter hver dag, og så tog jeg engang imellem og sigtede gruset for små rester, vaskede bakken af i Rodalon, hældte det gamle, sigtede grus tilbage og tilføjede lidt nyt grus.
Det var totalt lugtfrit selv efter 10 måneder.
Men nu har jeg så også kun een kat og ingen killinger.[/quote]
Vi gør det samme, og har altid gjort det.
Aldrig. Jeg har to bakker, og når de er halvtomme, samler jeg gruset i den ene, vasker den anden af med rodalon, lader den tørre og fylder nyt i. Næste gang er det så den anden bakkes tur. Det sker vel en gang i måneden eller halvanden måned. Jeg bruger Golden Grey.
mvh. tina
Jeg får ellers nogle gange nogle hævede øjenbryn over, at jeg ikke smider det hele ud. Men jeg har altså ikke lyst til at “køre” mit grus så langt ned i mængden, så det er økonomisk sammenhængende at smide en rest ud. Jeg har altid godt fyldt op.
Men jeg er da ret sikker på, at hvis der var flere katte og især også killinger, så ville jeg tage andre forholdsregler. Hvis man har mere end en bakke kan man jo også gøre det, at man ind imellem tager en bakke og tømmer det gamle grus ud i de andre bakker, vasker den af og fylder den op med nyt grus. En anden gang tager man så en ny bakke osv. Men det trick kan jo ikke bruges med kun een bakke.
Jeg aner dog ikke, hvordan det vil fungere med Worlds Best kattegrus - hvis jeg altså får Amira til at bruge det
Men til EC-lignende produkter fungerer det rigtig fint!
[quote=pivnu;216041]
Men jeg er da ret sikker på, at hvis der var flere katte og især også killinger, så ville jeg tage andre forholdsregler. Hvis man har mere end en bakke kan man jo også gøre det, at man ind imellem tager en bakke og tømmer det gamle grus ud i de andre bakker, vasker den af og fylder den op med nyt grus. En anden gang tager man så en ny bakke osv. Men det trick kan jo ikke bruges med kun een bakke.[/quote]
Det kommer skam helt an på bakken - de findes nemlig “tre-delte”… Har den desværre kun i BLÅ lige pt…
Det laver jo ikke om på, at man aldrig udskifter sit grus helt.
Jeg gør jo sådanset det samme, som de der bakker kan. Jeg havde bare et dørslag i overskud, som jeg bruger som kattegrus-sigte nu.
Næ, det har du da ret i… men jeg skifter netop heller ikke gruset helt Bruger systemet med at hælde over i de andre bakker… Med undtagelse af den bakke med silicagruset - den skiftes totalt, når gruset begynder at blive alt for gult!
Jeg fjerner bare klumperne hver dag og hælder frisk grus i efter behov:)
[quote=pivnu;216047]Det laver jo ikke om på, at man aldrig udskifter sit grus helt.
Jeg gør jo sådanset det samme, som de der bakker kan. Jeg havde bare et dørslag i overskud, som jeg bruger som kattegrus-sigte nu.[/quote]
Sad lige og tænkte på hvilken si jeg skulle bruge og så kom du med en genial ide -høhø
Sådan gør jeg også. Har kun en kattebakke og det hænder da at jeg tømmer den helt for at vaske bakken i bunden.