Kattehus

En af mine lånere skal bygge et kattehus.
Har nogle gode idèer.
Jeg har fundet bøger med kaninbure etc. men de dutter ikke
Link er også velseete :høhø: og der skal helst være mål på

Kattehus - udenfor eller indenfor? hvad skal det kunne rumme?

Banditterne her hjemme har sådan et rækkehus her, sådan noget der påtænkes? - Vores er ikke fancy, men det er der da. :slight_smile:

Mine katte har små hundehuse, jeg har sat ben under.

Jeg har et Andehus i haven - yeps, sådan ét man kan købe til ænder S

Jeg fik det i sin til af Katrine (Beydana), til min skønne husmis Nando, som elskede at ligge i haven, så hun synes han skulle have et hus, så han kunne være ude i regnvejr også :slight_smile:

Vi har hø i vores, så man ligger godt og hyggeligt :slight_smile:
(klik på “Andehus” øverst, der er linket til et hus mage til vores)

/Mette

Vi har selv huse, men dette her skal rumme mis også om vinteren. Det er det lokale plejehjem der har taget en hittemis til sig. De ringede for ca. 14 dage siden og katten ha været hos dem meget længe og halsbånd har den haft på nu i mindst 3 uger og ingen kender den. Den har været hos mine dyrlæger og er tjekket. Det er en sød hunmis og plejehjemmets personale har udpeget 3 der skal stå for det praktiske og så sørger hjemmets beboere at stå for nusseriet.
Men den skal bo ude (nu ser vi så OM det også bliver en realitet til vinter…jeg fornemmer den bliver taget ind) men en af mine lånere har nu fået til opgave at lave et hus.
Jeg vil selvfølgelig også lige spørge min gemal. Han har lavet en del huse gennem tiderne, men jeg må nok tilstå jeg havde håber på nogle links med mål og stregtegning som jeg kunne videregive til Hakon, der skal snedekererer huset.
Den vil blive ordnet om få dage så den bliver en glad kastrat der kan gå på rundgang mellem beboerne.
Dementafsnittet deroppe har forøvrigt allerede deres mis…Mozart hedder han og han er også ordnet.

Se i sådan et tilfælle vil jeg anbefale en anden form for design :wink:

Jeg har lige hurtigt lavet en “tegn og fortæl” skitse, som du selv kan sætte rimelige mål på:

Huset skal selfølgelig isoleres godt, både i vægge, bund og tag, men det kan en fiks gør-det-selv mand nok sagtens hitte ud af :wink:

/Mette

Hvor stort har du forestillet dig det skal være? Man kan vel fixe noget ala det man benytter til vildkatte, hvor der er en indgang og en bagvej ud, men hvor der er læ for vind og regn i midterrummet pga. forskudte plader… kassen kan ex være isoleret med flamingo, og have hø i sig til at putte i… :?

Aha, det var sådan noget jeg tænkte på http://www.dfas.dk/Vildkatte.htm

Åh, jeg glæder mig til den dag jeg får hus med have, så jeg kan bygge alle mulige spændende ting til kattene! :smiley:
Jeg bliver simpelthen så inspireret når I andre viser frem.

Hvor er I altså søde at hjælpe med at finde på hus til plejehjemsmis.
Det hus med en slags sluse/vindfang er absolut en god idè. Det havde jeg faktisk selv tænkt.
Jeg giver linket til Håkon.
Husets størrelse skal passe til en lille husmis på MAX. 3-3,5 kilo…når hun bliver kastrat måske lidt mere.
Huset skal indeholde en nullerputseng. Jeg har lovet at holde hende livslang med nullerputsenge og de (hende der er tovholder på mis) skal blot ringe så kommer jeg med en ny seng