Kattejammer

Vores hankat (kastrat) Magnus som vi selv har flasket op i efteråret, er en rigtig jammerkat.

Om morgenen kan han stå ved sengen og decideret skrige og jamre sig. Det er til at leve med, det stopper så snart vi står op og giver ham den opmærksomhed han tydeligt beder om.

Men ved hoveddøren kan han ofte finde på at sætte sig og jamre. Han mjawer højt og gennemtrængende, til stor frustration for mig og min kæreste. Ikke mindst fordi vi ikke vil have naboklager, men det er jo lige så meget at det er møg irriterende at høre på.

Hvad kan vi gøre? Han er indekat, og jeg kan jo godt regne ud at han forbinder den dør med et fremmed land han gerne vil se nærmere på. Men det skal han ikke -sorry

PLEASE hjælp vores frustrerede Magnus og hans desperate “forældre”.

er han enekat - er han kastreret?

Han er ud af en meget velafbalanceret flok på 6, og han blev kastreret da han var 4 måneder ca. Nu er er han 8 måneder gammel ca. -playkitty1

Hvis I har muligheden så giv Magnus et sikkert udelig iform af enten en kattesikret indhegnet have eller en løbegård/voliere. OG måske var det også en idè at give ham en han kan snakke KAT med… og snuse i måsen. Han er åbenbart en kat med instinkterne i behold og han brokker sig fordi han er utilfreds. Jeg ville gøre noget ved inden han bliver FOR utilfreds.
Brita

Vi kan desværre ikke give han adgang til udelivet, vi bor på 1. sal :frowning: Det eneste vi har er en altan med kattenet. Jeg har flere gange overvejet om han måske vil blive mere tilfreds hos mine forældre på landet…