Katteklo/bid

Jeg har ledt og ledt herinde men kan ik finde ud af om jeg skal være lige så nervøs over en katteklo som efter et bid?

Jeg legede med Asti i går aftes og burde vide at han er en bisserøv og bruger klørene når vi leger under dynen, han fik fat i min finger men ku ik få kloen ud igen :uha:…AV sku jeg hilse og sige!

Her til morgen er min finger hævet og kan næsten ik bøjes, det var lige ved et led han fik fat.

Er det potientielt ligeså farligt som et bid?

For at være på den sikre side er jeg begyndt på amoxicillin/clavulansyre som jeg havde 7 piller tilovers fra jeg blev bidt for 2 år siden, jeg vil ringe til min egen læge imorgen og få til en hel kur, men er det hys/overdrevet?

:frowning: for at fuldende dagen er Asti dårlig og har kastet op og har diarre…jeg er nok giftig :S

Uanset hvad synes jeg ikke det er hysterisk at tage til lægen når fingeren hæver :slight_smile:
der er vist også noget som hedder cat scratch fever, prøv at Google det…

hvis ledkapslen er brudt er det nok en god ting lige at snakke med DR.

Enig. Når der er tegn på infektion omkring/i et led, så skal man gøre noget :slight_smile: Havde det “bare” været i kødet ville jeg ikke være sååååå nervøs, men det er i led der kan ske grimme ting og sager :slight_smile:

Ja når fingeren er hævet, ville jeg også lige runde lægen

Kan du så komme afsted med dig ikke noget at spøge med min mor er på en skadestue klorift og bid fra dyr har de stor respekt for for man kan blive hunde syg af det …

godbedring

det er faktisk lige præcis sådan jeg tænker også!

[QUOTE=hmm;1174697]Kan du så komme afsted med dig ikke noget at spøge med min mor er på en skadestue klorift og bid fra dyr har de stor respekt for for man kan blive hunde syg af det …

godbedring[/QUOTE]

men Lise hvad har du tænkt dig de skal gøre på skadestuen andet end give mig pennicilin? og den er jeg jo gået i gang med!
Hullet i fingeren er mikroskopisk lille, det blødte slet ikke og de kan ikke rense det med mindre de begynder at skærer det op og det tvivler jeg på de vil eller at det er nødvendigt.

Jeg synes forøvrigt at hævelsen er faldet lidt, jeg kan ihvertfald bukke fingeren en smule nu :slight_smile:

Da Dione var til parring bed hun mig i køddelen ved min tommel, hullet var fra en hjørnetand og blødte lidt. Jeg rensede det godt men alligevel var der dagen efter tegn på infektion. Jeg skar det selv op (½ cm) med skalpel og rensede det. Da jeg åbnede det kom der som forventet pus ud, og jeg holdte det åbent og rensede nogle dage :slight_smile: Jeg fik grundet lungebetændelse alm. antibiotika, så det havde naturligvis også god virkning på infektionen. Men det er jo netop det der er så tricky ved de bid og kløer… det lukker før man får set sig om og det er skidt. :slight_smile:
Jeg ville altså tage til vet i morgen :wink:

[QUOTE=DK Sugieh;1174704]Da Dione var til parring bed hun mig i køddelen ved min tommel, hullet var fra en hjørnetand og blødte lidt. Jeg rensede det godt men alligevel var der dagen efter tegn på infektion. Jeg skar det selv op (½ cm) med skalpel og rensede det. Da jeg åbnede det kom der som forventet pus ud, og jeg holdte det åbent og rensede nogle dage :slight_smile: Jeg fik grundet lungebetændelse alm. antibiotika, så det havde naturligvis også god virkning på infektionen. Men det er jo netop det der er så tricky ved de bid og kløer… det lukker før man får set sig om og det er skidt. :slight_smile:
Jeg ville altså tage til vet i morgen ;)[/QUOTE]

Ja men det er også min plan at kontakte lægen imorgen, men jeg ku ik lige se meningen i at køre på skadestuen lige nu, når jeg er gået igang med det rigtige pennicilin og hvis der bliver behov for at skærer i min finger så skal der nok eksperter til da det er lige på en af knoerne (hedder det ik det) så der er ikke ret meget kød at skærer i :S

det er heller ik ret rødt som det er hvis der er betændelse lige neden under. HVIS der er betændelse er det længere inde i leddet og det er selvfølgelig ret slemt men når nu hævelsen er ved at falde og jeg kan bevæge fingeren lidt igen så tør jeg vist godt vente til imorgen.

En lille killinge klo i min skulder kostede mig en tur på operations bordet og to gange besøg af sygeplejersken om dagen de næste 4 måneder, Hvor de skar død væv væk de første 2 -3 måneder
Havde ellers fået Sejr til at rense stedet med det samme.
Rifter er jeg ikke bange for , men en enkel klo ind i væv der lukker sig med det samme ,har jeg fået sund respekt for når det begynder at blive rødt og hævet .
Især som diabetiker med et meget svag immunforsvar .

[QUOTE=Noël;1174708]En lille killinge klo i min skulder kostede mig en tur på operations bordet og to gange besøg af sygeplejersken om dagen de næste 4 måneder, Hvor de skar død væv væk de første 2 -3 måneder
Havde ellers fået Sejr til at rense stedet med det samme.
Rifter er jeg ikke bange for , men en enkel klo ind i væv der lukker sig med det samme ,har jeg fået sund respekt for når det begynder at blive rødt og hævet .
Især som diabetiker med et meget svag immunforsvar .[/QUOTE]

Hold da op!
Læser jo en gang imellem de skræk-historier om hvad der kan se ved bare et lille prik, men bliver nærmest helt chokkeret hver gang. Det er godt nok noget man skal have respekt for….

[QUOTE=fugl;1174725]Hold da op!
Læser jo en gang imellem de skræk-historier om hvad der kan se ved bare et lille prik, men bliver nærmest helt chokkeret hver gang. Det er godt nok noget man skal have respekt for….[/QUOTE]
Ja heldigvis høre man ikke så tit om disse skræk historie heldigvis :kryds:
Når man er sund og rask så tror jeg også der skal mere til en lille klo.
Men hvis man har et svagt immunforsvar/syg så kan sådan et lille uheld nogle gang udvikle sig til noget grimt. :S

2 år gammel medicin?! Er det ikke for længst overskredet? Det meste medicin kan ikke holde sig mere end max 2 år

den er holdbar til nov 2014

Hvordan går det nu ?

Undskyld jeg har slet ik set du har spurgt :ups:
men tak for interessen og det går fint :slight_smile: hævelsen var væk efter ca 2-2½ dag og den kan bruges normalt nu, men er en lillebitte smule øm hvis jeg bøjer den helt sammen.
Min læge gav mig mere medicin uden problemer og synes det var fornuftigt at jeg var startet med det samme.