Katteklør - lægen?

Arnold var desværre lidt teenage-umulig idag og fik derfor fat i mig :frowning:

Det er ca. en time siden og hans klo sad fast inde i min arm, så jeg var nødt til at pille den ud, så det er altså ret dybt og nu begynder jeg, at slå helt ud omkring det og det gør AV!!! :uha:

Jeg har naturligvis skyllet og renset det. Men tænker lidt, om hvad “reglerne” egentlig er?
Jeg venter mig jo, så er måske lidt pylret :?

du skal ihvertfald sørge for at rense det godt og grundigt med sæbevand og osse noget brintoverilte, brintoverilten svier en del men den trækker evt betændelse ud af såret.
et sår efter en katteklo svier og klør i nogle timer efter og man kan sagtens blive en smule rød og hævet.

en god ide er når man har katte at man holder sin stivkrampe vaccine opdateret, dvs får den fornyet ca hver 10 år.
hvis du mener den er gal med såret så er det bedst at du tage omkring din læge og får lægen til at kigge på det

Det såret skal nu er bare at hele :slight_smile: Grunden til at det hæver lige nu er at de hvide blodlegmer strømmer til - de skal bekæmpe bakterier i såret så der ikke kommer betændelse, samt er med til at hele såret.
Vand og sæbe er fint til at rense med - man bør ikke bruge brintoverilte.

[QUOTE=johnny;1241826]du skal ihvertfald sørge for at rense det godt og grundigt med sæbevand og osse noget brintoverilte, brintoverilten svier en del men den trækker evt betændelse ud af såret.
et sår efter en katteklo svier og klør i nogle timer efter og man kan sagtens blive en smule rød og hævet.

en god ide er når man har katte at man holder sin stivkrampe vaccine opdateret, dvs får den fornyet ca hver 10 år.
hvis du mener den er gal med såret så er det bedst at du tage omkring din læge og får lægen til at kigge på det[/QUOTE]

mange tak for svar :slight_smile:
Jeg fik stivkrampe vacc. for 6 mdr siden, så den er i hvertfald god nok :slight_smile:
må hellere lige forbi apoteket og købe noget brintoverilte, for har kun renset med vand og sæbe.

Du skal ikke bruge brintoverilte, hvis der er en (lille) kanal som det kommer ind i kan det beskadige det omliggende væv.

Klorhexidin er bedre, men spørg gerne på apoteket

Og God bedring,det gør nas, sådan noget