Katteklubben: Max 3 udstill. per klub per år

[QUOTE=Susanne W;1303162]Det er jeg nu ikke enig i :slight_smile: RK og JK har altid haft et udmærket samarbejde, og det har vi såmænd endnu. Den eneste krigserklæring jeg ser er KKs forslag der alene er rettet mod andre klubbers eksistens, og som i den grad vil forhindre fremgang i kattesporten.
VH
Susanne[/QUOTE]

Hvis jeg sidder og kigger på den måde der snakkes/skrives til hinanden så synes jeg det mere har karakter af krig end samarbejde. Det gør jeg altså. :surrender1:

Herinde? Folk er ikke enige i at forslaget er en god ide, men jeg synes da ikke det ligefrem er krig? Så tror jeg da admins ville have været på banen :slight_smile:

Jeg kan egentlig godt følge dig. Du aner ikke hvor mange der var ‘ude med riven efter mig’ de første par udstillinger jeg var med på. Ude med riven forstået som sladder og hvem jeg ville holde med i denne eller hint lille krig.
Som jeg sagde til dem alle ’ jeg var der ikke så det har jeg ingen holdning til’. Jeg blev derfor super hurtigt totalt uinteressant for diverse ‘fraktioner’ og nu aner jeg ikke hvem der har hvad kørende :thumbup:

Med andre ord det er lidt op til den nye selv. Hold fast i egen integritet, så skal det nok gå. Skræmmer det nogle væk, det kan såmænd sagtens være, jeg ved bare ikke lige hvilken klub/forening der ikke har en snert af dette.

Jeg har desværre ikke nogen løsning på disse krige mellem klubberne og mellem enkelte medlemmer. Jeg tænker bare at her på KG er der alle mulige lige fra førstegangs katteejere til opdrættere gennem mange år. Her er der stort set altid en sober tone, hvis der er en adfærdsperson, måske en sådan kan genneskue hvorfor KG kan holde dn ordentlig tone og så måske kunne det overføres til de respektive klubber.

[QUOTE=Susanne W;1303156]Og så vidt jeg husker kunne den have været en realitet allerede i 2009, hvis ikke kassereren på det tidspunkt var smuttet med hele kassebeholdningen. Godt vi fik RK reddet dengang :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Ja for den da.
Det er før min tid i kattesporten, men jeg er glad for at klubberne stod sammen og fik samlet RK op :slight_smile:

[QUOTE=PiaR;1303167]Ja for den da.
Det er før min tid i kattesporten, men jeg er glad for at klubberne stod sammen og fik samlet RK op :)[/QUOTE]
Det gjorde de nu heller ikke til at starte med :wink: Men da JYRAK besluttede at vi lige rakte en hånd uanset hvad de andre ville, så fulgte de heldigvis med :slight_smile:
VH
Susanne

Helt OT…

Holme Inc. skrev:

hvis der er en adfærdsperson, måske en sådan kan genneskue hvorfor KG kan holde dn ordentlig tone og så måske kunne det overføres til de respektive klubber.

Adfærdsperson er jeg ikke, men jeg kan give dig i hvert fald en del af svaret…
Benhård moderation via et moderatorteam, der ikke på noget tidspunkt tager deres eventuelle uenigheder med ud på forum, men får dem løst imellem sig og derfor altid fremstår som et hele… OG ikke mindst… to forumejere, der har ladet moderatorteamet arbejde uden at blande sig ud over hvad man kan forvente!

Nå, ja… også også sådan noget abstrakt noget som forumkultur… der stille og roligt udvikler sig jo længere et forum eksisterer :slight_smile:

ja jeg har sikkert været med til at puste til ilden inde på den diskution der er igang på facebook, men jeg blir edder rasende når nogle få forsøger at ødelægge noget der fungere til ug. jeg kan slet ikke forstå man ikke ser indad og tager den kritik til sig som KK får gang på gang på gang. det burde være et vink med en vognstang som KK burde tage til sig.
jeg elsker at udstille i katteklubben, da det er hyggelige udstillinger hvor det hele foregår i et stille og roligt tempo , MEN der er dog nogle helt basale ting som bare ikke fungere og fik de styr på det ville de sagtens kunne trække mange flere udstillere til.
er lidt ked af det fordi vi ikke føler os velkommen i katteklubben og det gør så osse at vi fravælger deres udstillinger i år

Jow jow, der er helt klart forskel på hvordan folk udtrykker sig hvor. Jeg bekræftes jævnligt i at FB bare ikke er noget jeg orker!

Men når så alt er sagt, så må man nok vænne sig til tanken om at der er stor forskel på hvordan folk synes en ged skal barberes! Der er stor forskel på klubbernes ambitioner og visioner og engagementsniveau og lyst og lejlighed til at agere; geden barberes forskelligt i hver klub. Det skal man da kun være glad for! Tænk sig hvis der kun var en måde, og den brød man sig ikke om? Tyskerne holdt i mange år krampagtigt fast i at der kun KUNNE være en eneste klub - på den lange bane blev det dyrt for dem, og selv om de endte med at måtte lave en konstruktion med flere små klubber ligesom i så mange andre lande, så var det for sent til at det rigtigt battede noget - alle dem der var kørt sur i at der kun var ét mønster at klippe geden efter, var for længst smuttet. Jeg kan simpelthen ikke forstå trangen til at der så kun skulle være én eneste mega-klub i Danmark. Hvem skal smide sin burpark ud? Hvis investeringer i udstillingssystemer skal kastes ud? Hvis køreplan for afvikling af udstilling er skal fremover være den eneste sandhed? Hvor skal folk gå hen, når de bliver utilfredse, og der ikke længere er en anden klub man bare kan flytte sit medlemsskab over i, uden at alle ens katte skal omregistreres. Det er så flot at ville tvinge bestyrelserne til at samarbejde. Skal vi så også tvinge samtlige medlemmer til altid at være tilfredse, helt og holdent? Jeg tror simpelthen ikke på værdien af at tvinge voksne mennesker til noget som helst udover at betale sin skat til staten…
VH
Susanne

Jeg vil kæmpe med næb og klør for at verden ikke drukner i regler.
Jeg ville egentlig have det fint bare med to regler; 1. opfør dig ordentligt og 2. hvis i tvivl så læs regel 1 igen…

Da jeg først startede med at udstille var jeg medlem af anden klub end Jyrak. Jeg fik dette medlemsskab automatisk som killingekøber. Den klub prioriterede ikke at svare på emails og det blev jeg hurtigt træt af. Meldte mig derfor ind i Jyrak og her bliver menige medlemmers spørgsmål besvaret super hurtigt og altid venligt.

Det jeg vil med denne post er at plædere for at de 4 klubber bruger lidt krudt på at kommunikere hvad deres kendetegn er. Når man er helt ny ser det ud til at det bare er 4 klubber, der kan det samme og gør det samme, først da jeg havde udstillet nogle gange gik nogle af forskellene op for mig og jeg ændrede mit medlemskab. Så jeg gik fra et gratis medlemskab til at betale.

Jeg ved ikke om de 4 klubber kan beskrive deres specielle fortrin og derved komme frem til ‘kernen i deres klub’ og jeg ved heller ikke om det ville hjælpe på ‘angrebsforslag’ som det fra KK. Men jeg tror dog at hvis man har helt styr på sine egne kerneværdier, så bliver man styrket i troen på værdien af eget ‘produkt’. Hvis ens egne værdier og formål er helt klare og verbaliserede er verden som et hele meget nemmere at navigere i. Når man let og elegant kan navigere i verden og ved hvor man vil hen, så kan man også vælge sine kampe med omhu og man ved at den eneste man har en minimal chance for at ændre er en selv.

Jeg skal nok hoppe ned fra min sæbekasse igen, men denne diskussion har helt sikkert bekræftet mig i at diskussionener på KG er af det gode og givende og meget ofte også et kildevæld af viden.

Jeg har gået og tygget lidt på forslaget…

For hvis hver klub kun må afholde 3 udstillinger hver. Skal hver klub så også tvinges ud i en geografisk jævn fordeling af deres udstillinger ift. hvor udstillerne kommer fra? Så ingen skal køre længere end andre i gennemsnittet? og hvordan med den sk*de bro?
Har de regnet på hvor mange udstillere der er på hver side af broen, så vi får præcis lige mange udstillinger per udstiller på hver side af broen?
Skal JK nu skal ligge en på Sjælland, RK og DK skal pludselig ligge dem på fyn og jylland også?
Eller skal der så nu kun ligge 4 udstillinger i Jylland/Fyn og så 8 på Sjælland? For tror de selv at så mange vil køre det ekstra over broen - eller skubber vi så bare penge over til de udenlandske klubber, fordi det er billigere at køre til Tyskland end over broen? eller til Sverige fordi det jo ikke er den store forskel om det er den den ene eller anden bro man skal over, når man bor på Sjælland…

Det er som om de forventer; at hvis man tvinger alle ned på KK’s eget ambitionsniveau (3 udstillinger om året) - så ville alle 4 klubber automatisk få lige mange udstillere på hver udstilling de afholder.
Det er for mig en småkommunistisk tankegang; vi deler alt (alle udstillere) lige over med tvang, om man så vil det eller ej. For ingen har ret til mere (flere udstillere) uanset, hvor hårdt de arbejder for det…

De glemmer bare lige en ting: Den frie vilje hos udstillerne. VIL flere udstillere faktisk komme på KK’s udstillinger, nu hvor de har “gjort livet surt” for de andre hovedklubber og tvunget dem ned i ambitionsniveau?
Eller vil folk boykotte deres udstillinger i endnu større grad, så de tre andre klubbers udstillinger nu bare bliver udsolgt totalt før tid, fordi det er de eneste, som man har lyst til at komme på fremover?
Nogle - inkl mig selv - kunne nemt blive “trodsig” over for tvunget nedgang i egen klub påtvunget fra anden klub…
for så travlt har jeg heller ikke med titelræs, at jeg ikke godt bare helt kunne undvære de udstillinger, som så ikke bliver afholdt og så bruge de ekstra penge på en HUND :wink:
… eller rejse over broen for at besøge en RK udstilling eller til udlandet fremover på udstilling for de penge jeg sparer…
Det ville jo så bare ikke komme KK til gode, som de ellers nok havde håbet på. for de har lige givet mig endnu en grund til ikke at komme på deres udstillinger - endnu en i bunken af årsager.

I stedet for at se indad, pege lidt på sig selv og spørge både sig selv “Hvad kan VI SELV GØRE for at TILTRÆKKE udstillere”…
Så vælger de den “lette” løsning og peger på alle andre og siger “Det er også jeres skyld, nå!”…

Samarbejde mellem alle 4 hovedklubber så vi jo et glimragende eksempel på til WS i '13 i Aalborg = at det fungerer bare ikke… :S
Når jeg nu har set hvad andre lande kan præstere - f.eks. Sverige som er et land med MANGE små klubber - og sikke et WS de kunne stable på benene sammen; mange klubber der alle gjorde lidt hver. Men de forsøger jo så heller ikke at begrænse og bekrige hinanden :wink:

Og det her forslag som KK nu spytter ud gennem sidebenene hjælper bestemt ikke på at få samarbejdet mellem klubberne til at blive godt.
Det trækker i stedet bare nogle rigtig ærgerlige linjer op i mellem klubberne - og medlemmerne i de forskellige klubber… :frowning:
Bare se som folk nu sidder på facebook og skændes - pga tilhørsforhold i klubberne. ærgerligt - helt vildt ærgerligt :frowning:
Vi helt almindelige medlemmer plejede at kunne hygge os, have et godt samarbejde og snakke og dele viden - helt uden at skele til hvilken klub man er medlem i. Det håber jeg godt nok ikke skal ændre sig.
Det forslag har intet godt givet af sig - og jeg er bange for det kommer til at kaste skygger langt ind i 2017 :frowning:
Folk bliver ikke mere “et samlet” i kattesporten af det her forslag, tværtimod har vi nu nok aldrig stået så langt fra hinanden nu.

Jeg har lige set at forslaget er ændret til 4 udstillinger pr klub, forslaget stillet af Inge Nord

Det ændrer jo bare ikke på, at de stadig ønsker at begrænse og regulerer andres udstillinger frem for at kigge på, hvad de selv kan gøre for, at de selv bliver mere attraktive…
For mig kunne de sætte antallet til 20 om året - det ændrer ikke på, at det er et forslag, som forsøger at kontrollere andre klubbers aktivitet og arbejde for racekatte og katteudstillinger.

Jeg følger tråden på FB og der holdes bestemt en pæn og sober tone - ja der er nogle sure opstød men ikke værre end så meget andet - faktisk synes jeg at der i denne tråd kommer flere negative og trælse bemærkninger - man mærker tydeligt hvem der er toneangivende herinde - fred være med det jeg læser med og ikke ret meget andet - som jeg har gjort de sidste mange år

Kan desværre ikke guote men bemærkningen her er primært til Susannes indlæg omkring debatten på FB

Jeg kan heller ikke se formålet med at begrænse antallet af udstillinger. For hvis det sker, så kan MCO folket jo godt vinke farvel til europamesterskabet i dk!

Mon udstillingen på Landsskuet overlever? Den er nok meget begrænset i antallet af katte, men hele arrangementet med 2 dage med racefremvisninger før, er jo et stort boost for racekattene, da der er et enormt publikum. Mon udstillerne gider at bruge penge og tid på en 3 dages fremvisning uden en udstilling i enden?

Man burde nærmere prøve, at finde ud af, hvad man kan gøre, for at gøre udstillingerne mere populære for publikum og nye udstillere! Det er jo vigtigt, at få lokket killingekøberne til at prøve at udstille.

[QUOTE=velfa;1303207]Jeg kan heller ikke se formålet med at begrænse antallet af udstillinger. For hvis det sker, så kan MCO folket jo godt vinke farvel til europamesterskabet i dk!

Mon udstillingen på Landsskuet overlever? Den er nok meget begrænset i antallet af katte, men hele arrangementet med 2 dage med racefremvisninger før, er jo et stort boost for racekattene, da der er et enormt publikum. Mon udstillerne gider at bruge penge og tid på en 3 dages fremvisning uden en udstilling i enden?

Man burde nærmere prøve, at finde ud af, hvad man kan gøre, for at gøre udstillingerne mere populære for publikum og nye udstillere! Det er jo vigtigt, at få lokket killingekøberne til at prøve at udstille.[/QUOTE]

Jeg var med på landsskuet, da alle dagene var ren fremvisning :slight_smile:
Det var super hyggeligt og havde også sin charme, at vi ikke kom for udstillingens skyld :slight_smile: Men det gjorde det jo noget lettere og mere overkommeligt at jeg boede inden for 1½ times køreafstand af det :slight_smile:
og jeg husker på, at det ikke var helt så mange katte til fremvisningsdagene som der er i dag.

Ja, jeg har været med på Landsskuet fra første år, og vi bliver klart flere og flere til fremvisningerne, og så er vi rigtig mange til udstillingen om lørdagen. Før var der noooogenlunde samme antal alle dagene (lidt flere katte/udstillere som dagene gik).

[QUOTE=mea culpa;1303202]Jeg følger tråden på FB og der holdes bestemt en pæn og sober tone - ja der er nogle sure opstød men ikke værre end så meget andet - faktisk synes jeg at der i denne tråd kommer flere negative og trælse bemærkninger - man mærker tydeligt hvem der er toneangivende herinde - fred være med det jeg læser med og ikke ret meget andet - som jeg har gjort de sidste mange år

Kan desværre ikke guote men bemærkningen her er primært til Susannes indlæg omkring debatten på FB[/QUOTE]

der er ingen og jeg mener INGEN der er tone angivende herinde, at der så er nogle ting en kattegal brænder mere for end andet og deltager mere aktivt i end så mange andre tråde er en anden snak, i det her tilfælde er vist meget logisk at Susanne deltager så aktivt som hun gør.
kattegale er et frit forum hvor alle uanset katterace,katteklub, etnicitet . politisk overbevisning , civilstand osv kan deltage i og på .

SUK Johny - jeg nævner ingen navne - jeg forsøger at citere et indlæg af Susannes hvor hun nævner hvorfor hun ikke er på FB - foranlediget af et indlæg der mente at debatten på FB var hård . Kan desværre ikke bruge svar med citat rubrikken - hvorfor ved jeg ikke.

[QUOTE=velfa;1303207]Jeg kan heller ikke se formålet med at begrænse antallet af udstillinger. For hvis det sker, så kan MCO folket jo godt vinke farvel til europamesterskabet i dk!

Mon udstillingen på Landsskuet overlever? Den er nok meget begrænset i antallet af katte, men hele arrangementet med 2 dage med racefremvisninger før, er jo et stort boost for racekattene, da der er et enormt publikum. Mon udstillerne gider at bruge penge og tid på en 3 dages fremvisning uden en udstilling i enden?

Man burde nærmere prøve, at finde ud af, hvad man kan gøre, for at gøre udstillingerne mere populære for publikum og nye udstillere! Det er jo vigtigt, at få lokket killingekøberne til at prøve at udstille.[/QUOTE]

Tja der er da nogen der kommer til dyrskuet her i Roskilde hvert år, og det uden udstilling nogen af dagene

Ja, men er der 150-200 katte den dag? :slight_smile: Mindre kan nok også gøre det, men det er bare fedt at kunne vise så mange