Katteknas

jeg har fået en sæk foder foræret af min veninde.

Jeg er lidt i tvivl om, om jeg vil give mine misser det, for jeg er ikke sikker på jeg stoler på deres indholdsfortegnelse.

Den er her:
http://www.kromix.dk/

Klik på kat, og på den der hedder Kromix.

der står at der slet ikke er magnesium i, og det lyder da næsten for godt til at være sandt.

Er det et foder du ville bruge til dine katte?
Begrund gerne dit svar.

Jeg kan købe det billigt, for min veninde skal til at køre som forhandler, men jeg ved ikke rigtigt.

Selvfølgelig vil jeg helst fodre så billigt som muligt, men det skal altså være et godt foder. Så hvad er jeres vurdering.

Udfra indholdet ville jeg ikke bruge det da der ifølge indholdsfortegnelsen er mes kornprodukter,der var engang et klogt menneske der fortalte mig,det der står først i en indholdsfortegnelse er det der er mest i

Laila

Okay, det vidste jeg ikke.

Er du sikker på det altid er sådan?

Det var da egentlig smart, så har man da noget at gå efter.

Jeg er næsten sikker på det :slight_smile:
Og så vide jeg ved er det mere en hovedregel end undtagelsen
( Rene ord for pengene ) GG Jeg mener jeg også har hørt det deri

Jeg går efter, at kød er det der skal stå som det første - fandt faktisk foder i en grøn pose hos Aldi (som det eneste) hvor der stod kød som det første. Så om det med kød først altid borger for bedste kvalitet, skal jeg lade være usagt.

Fik en pose Specific adult købt hos dyrlægen foræret, og der står der hvede som det første - altså ikke et foder, jeg selv ville have købt.

Jeg kender ikke det foder du nævner - synes det er en jungle med, hvad der er det bedste. Derfor har vi nok også 6 forskellige slags foder stående som vores får af. Og noget er absolut mere populært end andet. Orijen vil ingen af dem f.eks. spise, men det kommer da ned, når det bliver blandet med de andre slags :slight_smile:

kender heller det foder, men vi har tidligere haft købt noget foder i lidl, som iflg vare deklarationen var godt foder, lavt magnesiumindhold, mener den var på 0,08% og masser af vitaminer og andre lækre sager, vi sammenlignede med en pose rc vi havde stående og der var ikke meget forskel i indholdet, desværre sælger lidl ikke det produkt længere, kattene var vilde med det

Nu har jeg prøvet at hælde lidt op i en skål til misserne, så kunne de jo smage det.

De er vilde med det, så jeg tror jeg tager det ind, så de igen får flere slags.

Det er jo ret billigt.

Og det med kødindholdet, burde jo ikke være et problem, da mine dagligt får andet ved siden af, og det er som oftest rent kød, af forskellig art. (kylling, fisk,rejer,tun,oksekød, svinekød, lam,kalkun)
Det foder jeg bruger nu, er der flere dyrlæger der har sagt god for, men der står kød heller ikke først på posen.

Jeg prøver at printe siden ud, og så tager jeg den med til dyrlægen, og hører hans vurdering.

For kattene kan ihvertfald godt lide det alle sammen. (pånær den gamle, men han kan alligevel ikke lide andet end sig selv)

det er korrekt at det der står først på en deklaration er det der er mest i af - og så fremdeles…

dette gælder for al varedeklaration så det hjælper jo lidt på når vi skal gennemskue om foderet er kvalitet nok til vores øjestene :slight_smile:

knus og -pote dask