Kattelem med chip

Hej Alle

Jeg er ny “kattemor” og ny hér på kattegale:)
Og nu har jeg allerede brug for jeres kyndige hjælp:?

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en kattelem med chip men men vi har en ragdoll, og han kan jo blive ganske stor!! Jeg har kigget på safeflap men den er kun ca 16x16 cm, og det bliver vel for småt??
Er der nogen der har bogle gode råd? Kender til en kattelem med chip til lidt større katte som min Felix:gruble:

[quote=frejo;502206]Hej Alle

Jeg er ny “kattemor” og ny hér på kattegale:)
Og nu har jeg allerede brug for jeres kyndige hjælp:?

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en kattelem med chip men men vi har en ragdoll, og han kan jo blive ganske stor!! Jeg har kigget på safeflap men den er kun ca 16x16 cm, og det bliver vel for småt??
Er der nogen der har bogle gode råd? Kender til en kattelem med chip til lidt større katte som min Felix:gruble:[/quote]

Jeg var på en workshop for ikke så lang tid siden og der var der en sælger fra Sureflap…
Vi havde samme spørgsmål, da vi har Norske Skovkatte, og de jo også bliver store…
Han sagde, at de var ved at lave en større model, men jeg ved ikke lige, hvornår den kommer på markedet :slight_smile:

Hvis det er indgangsåbningen der er 16 x 16, så er den rigelig stor…også til en ragdoll eller en NFO…

Indgangsåbningen behøver ikke være særlig meget bredere og højere end kattens hoved…og jeg har endnu aldrig set, at en kat, uanset hvilken race det er, har et hoved på 16 x 16…eller for den sags skyld er 16 cm bred over skuldrene ,-))))

Min kattelem i fyrrummet er en af de mindste man kan få…jeg tror ikke hullet måler mere end ca 12 cm i bredden og måske 15 i højden…og der går mine katte gennem så let som ingenting…og den største af dem er, bortset fra den korthårede pels, på størrelse med en ret stor MCO.

Jeg har en kattelem med chip på 16*16 i ind/ud-gangshullet. Min hankastra på knap 6kg kan sagtens uden nogle problemer komme ind og ud…
Jeg mener det er normal størrelsen, min dyrlæge snakkede dog om at han vil få nogle større hjem i denne måned/december