Kattelem til MCO

Skal have em lem i døren ud til løbegården. Lige nu bruger de et vindue, men der er flere ting i den løsning, som gør, at den kun er midlertidig.

1. Vinduet kan smække på en kat
  2. Det blir for koldt til vinter
  3. De efterlader en smuk krans af pels på gardinet:-)

Derfor skal de have en lem. Hvilken størrelse vil I tro? Bemærk, at jeg har “en af DKs største MCO hunkatte”:slight_smile: Tara er enorm. Hun når mig til knæet og vejer omkring otte kilo. Nanoq er mindre men bredere (hankastrat) og vejer cirka 7 kilo.

Nemo er en bettepjevs (huskat).

Hvilken lem vil I anbefale? Og hvilken model?
Det er ud til den lukkede løbegård.

Knus

Du skal ikke kikke efter en kattelem, du skal op og kikke hundelem. -what Den første vi købte var en kattelem, gæt om vi hurtigt fik en hundelem -høhø -høhø

Jeg ved der er nogle der bruger en super smart en med gummi flap så de ikke kan komme i klemme.
Men tror vist også de anvendes i hundestørrelse til maine coon.
Mega gav mig engang et link på kattegalleriet hvor man kunne finde dem, ellers ved jeg at Rita fra løvehulen også anvender dem.
Så de skulle være til at opspore.
God fornøjelse med opsætnings projektet ;o)

Vi har en hundelem fra Harald Nyborg sat i vores dør her fra kontoret til terrassen og det fungerer fint. Dog kan det trække ind ad den om vinteren, men det var ikke et problem her sidste vinter, men nu vender vores så også mod nord og der kommer vinden sjældent fra. En kraftig vind kan nemlig blæse den op.

Jeg har denne hundelem ud til min løbegård: http://loppetjansen.dk/kattelem_og_hund … 69_da.html

Den kan både min hund, min MCO og mine NFO´er benytte uden problemer :slight_smile:

Jeg har denne lem, som jeg foretrækker, da flappen er blød, og jeg derved undgår læderede poter og haler, som har har oplevet det et par gange med en hård flap.

Den fås nummeret mindre og to numre større også, men denne passer både til mine MCO’er og to hunde (cairn terrier størrelse).

PS: Den er på tilbud i øjeblikket!

http://loppetjansen.dk/kattelem_og_hund … 94_da.html

1. Vi har købt sådan noget blikkenslagere bruger til at isolerer rør og sådan et sætter jeg rundt om vinduesrammen forneden.
    Men det er nu mere for at de ikke skal komme tilskade på den hårde vinduesramme, når de farer ind og ud af vinduet. Og det betyder også, at hvis vinduet klapper i, så klapper det ikke helt i.
  2. Hos os er det soveværelset og kattene er inde om natten
  3. Vi er gardinløse i soveværelset

Vi skal også have købt ny kattelem. Den der går ud i den store løbegård, har Findus taget MED ud I løbegården. Hele krandsen omkring OG lågen lå ude i løbegården for nogle dage siden.
Men han er også et lok*m af deminssioner -høhø OG forøvrigt i familie med Tara…(onkel)
Her i huset købes udelukkende hundelemme for eftertiden…man lærer så længe man lever.
Brita

Jeg har også en hundelem til mine Raggier.

Og som flere siger, så få en med blød kant/børste, da poten kan komme i klemme når de lige stikker den ind, for så at ombestemme sig. VUPTI, så sidder poten fast.

Det gjorde mine ofte før jeg “så lyset” -lyside

Hele flappen skal være blød - Det er ikke nok med blød kant/børste.

Det har kostet mig en killing med ødelagte fodrodsknogler + en haleamputation for ikke at tale om de gange, jeg har oplevet katte, der havde fået poterne i klemme, og hvor jeg måtte ødelægge lemmen for at få dem fri. (Heldigvis var jeg hjemme de gange, det skete).

Ja det kan virkelig være voldsomt -uh

Jeg har så ik oplevet det, efter jeg fik en med hår på -kinøjser …hehe

Jeg købte den i UK, og den har 1 cm sort tæt børste. Kan desværre ik huske hvor jeg fik den, men det var i forbindelse med jagtudstyr.

Den har holdt i 8 år til både katte og hunde. Nu skal jeg nok flytte, så ærgeligt, at jeg ik har skrevet ned, hvem jeg købte den af.
Men -googleme er jo en ven -balloons

Ace skal ikke kunne gå derud (bordercollien). Det må blive en mellemlem ala den som Mega henviser til… ingen brækkede tæer og haler her da…

Tak for gode svar:-)

Er der nogen af jer der ved om lemmene kan sidde på en glasdør?

Jeg tænker… hvis man skærer hul i glasset om den så kan sidde fast der.

Det tror jeg ikke går.
Der er gennemgående skruer fra yder- til inderrammen, og hvis man spænder bare en smule for stramt, kan jeg forestille mig, at glasset springer (men er ikke sikker).

Er det én stor glasplade eller flere små? Hvis det sidste er tilfældet, kan du tage glasset ud og sætte en træplade i stedet.

Aha… ok det kan jeg godt se…

det var i terassedøren GG

Hvis I har mulighed for og lyst til det, kan I lave et hul i muren. Der fås nemlig forlængerstykke (tunnel) til at sætte mellem yder- og inderramme.

Tusind tak for svar :slight_smile:

Jaja hvad man ikke ved må man jo spørge om GG

[bigloony]

Man kan få kattelemme specielt beregnet til montering i glas. Men så tror jeg desværre ikke, at der findes en model med blød flap - som også er vores foretrukne her i huset. -thumbs