Kattelem

Hej
Jeg skal ud og købe en kattelem, til at sætte i døren ud mod vores lukkede rækkehus have, hvor der kun kommer vores kat Marvin, har kikket på mange forskellige, det vigtigste er at der ikke trækker ind.
Det er lige meget om det er med chip, pt er han ikke chippet, men øremærket, der kan ikke komme andre katte ind i vores gård have og Marvin kan ikke komme ud af haven.
Så hvis nogen har erfaringer med en kattelem der er rimelig tæt og gerne virker uden chip?
Skal man have en XL lem når katten vejer tæt på 5 kg?

Jeg tror måske den her kunne være en god løsning? :slightly_smiling_face:
https://www.loppetjansen.dk/produkter/5305-kattelem/17194-petsafe-extreme-weather-hundedoer-small/

Lars

Jeg bruger denne “lille hundelem” til min Maine Coons TRIXIE S - M 2-VEJS HUNDELEM - 449,95 kr. - 100% prismatch og dag-til-dag-levering

Den slutter rimelig tæt men er ikke hermetisk tæt.

Jeg har haft sådan en som den her til at sidde i min altandør inde i stuen, og jeg mærkede ikke træk fra den. Desuden følger der (i hvert fald ved nogle af dem) en låge med, som man kan sætte for. Selvfølgelig ikke, hvis katten samtidig skal kunne bruge den, men fx i stormvejr kunne man jo vælge at lukke katten ud og ind selv :slight_smile:

Det er også en fordel med en blød lem, som forhindrer, at katten kan få en pote i klemme. Ikke noget, der sker så ofte, tænker jeg, men det kan ske med de faste lemme.

Vi har alm. kattelem størrelse til vores forskellige på 5 kg (vi har haft en chipkattelem siddende i en foderkasse i mange år).

Min Chili, som er en anelse (host, host!) korpulent og nok vejer omkring 6 kg, kan sagtens komme igennem en 14 x 12 cm lem.

Hej, det lyder godt, tak for svar.

Tak for svar.

1 Synes om

Tak for svar, den ser også fin ud.