Kattelov - underskriftsindsamling

Som Marianne H gjorde opmærksom på i tråden om en kattehandler (kattefabrikant) for retten:

En underskriftsindsamling blev startet af folkene bag hjemmesiden “Kattehandel.dk - værd at vide om køb og salg af kat” i 2005 efter Dyreetisk Råd i 2004 havde anbefalet at der udarbejdes en kattelov, som tager hensyn til kattes behov. Men se, kun omkring 1000 underskrifter. Det er ikke godt nok, vel. Personligt anede jeg slet ikke at der eksisterede kattefabrikker (af den slags som netop har været i medierne) i 2005.

Så nu kommer muligheden igen. Underskriv og husk at sende videre til alle dyrevenner, som du kender.

http://www.petitiononline.com/kattelov/petition.html

-kramer

PS: grrr hvis linket ikke virker, skal man bare lige klikke på titlen “underskriftsindsamling for at få en kattelov”

Tak for linket Sheer. Jeg har nu været inde og underskrive og vil straks sende linket videre.

Også her, men jeg tror jeg har skrevet under for lang tid siden. Men det bliver vel filtreret fra på email adressen.

Samme her…

Jeg oprettede for et par år siden, en underskriftindsamling for kattelov. Så vidt jeg husker var der dengang omkring 3000 som havde skrevet under - Disse underskrifter printede jeg ud, og gav dem til Jørgen fra Inges kattehjem, som dengang tog dem med videre til folketinget.

Det Dyreetiske Råd ved godt hvad de vil lede efter, de vil blandt andet kigge til svensk og engelsk lov og sørge for en helt speciel lov til kattes tarv. Her er de anbefalinger som Dyreetisk Råd lavede i 2004, der står blandt andet at det ikke bør være lovligt at skyde hinandens katte og anbefalinger om hvordan katte på internat skal have dækket deres behov. :slight_smile:

Det Dyreetiske Råd venter kun på grønt lys fra justitsministeriet, og derfor er den folkelige opbakning vigtig. Det er derfor underskriftsindsamlingen er vigtig. :slight_smile:

-rulleøjne Det må da lykkes en dag.

Så er der skrevet under
-jegkrydser der snart sker noget. Kunne nu godt tænke mig at få job som dyrepoliti!

Det håber jeg inderligt :slight_smile:

Hvad med om vi rullede ALT skydset frem næste gang det er ‘kattens dag’ …Med læsebreve og evt. demonstration foran folketinget. Jeg tror tilslutningen til det vil blive omfattende og tydeligt - Jeg tror personligt at det vil virke LANGT bedre, end at demonstrere foran en retsbygning, som alligevel ingen mulighed har for at etablere en kattelov. …Desuden tror jeg at sagen ‘kattehandleren’ har været SÅ ophedet, og til tider grimt og ondskabsfuldt, at det holder folk tilbage for at deltage.

[QUOTE=Alice;55979]Det håber jeg inderligt :slight_smile:

Hvad med om vi rullede ALT skydset frem næste gang det er ‘kattens dag’ …Med læsebreve og evt. demonstration foran folketinget. Jeg tror tilslutningen til det vil blive omfattende og tydeligt - Jeg tror personligt at det vil virke LANGT bedre, end at demonstrere foran en retsbygning, som alligevel ingen mulighed har for at etablere en kattelov. …Desuden tror jeg at sagen ‘kattehandleren’ har været SÅ ophedet, og til tider grimt og ondskabsfuldt, at det holder folk tilbage for at deltage.[/QUOTE]

tjo jeg bor jo tæt på. :smiley:

Hvilken dag er Kattens Dag?

[QUOTE=~Prinsesse~;55976]Så er der skrevet under
-jegkrydser der snart sker noget. Kunne nu godt tænke mig at få job som dyrepoliti![/QUOTE]

Dyrepoliti tror jeg godt vi kan glemme ALT om …Politiet i DK er i forvejen hårdt presset. Og et dyrepoliti uden politi-bemyndigelse er vist utænkeligt.

Når vi ser udsendelser over animal planet med dyrepolitiet, så bliver der gentagne gange sagt, at det bliver drevet af private donationer …Jeg kan slet ikke forestille mig, at det samme kunne ske i DK ?

[QUOTE=Sheer;55986]tjo jeg bor jo tæt på. :smiley:

Hvilken dag er Kattens Dag?[/QUOTE]

Jeg mener det plejer at være i oktober ??

Fandt lige på google, at kattens dag er den 16. oktober…

[quote=Alice;55987]Dyrepoliti tror jeg godt vi kan glemme ALT om …Politiet i DK er i forvejen hårdt presset. Og et dyrepoliti uden politi-bemyndigelse er vist utænkeligt.

Når vi ser udsendelser over animal planet med dyrepolitiet, så bliver der gentagne gange sagt, at det bliver drevet af private donationer …Jeg kan slet ikke forestille mig, at det samme kunne ske i DK ?[/quote]

Nej det er rigtigt nok, men synes bare den udsendelse er lige det vi mangler! Men Danmark er nok for lille til det.
Synes bare der burde være en mulighed for at skaffe uddannelsen til Danmark, og gøre den en del af politiet:?

Jeg har selvfølgelig også skrevet under -thumbs

øhh den der kattelov i skriver om,er det en lov kattene skal rette sig efter?? fordi så skriver jeg også under,det er da bestemt ikke for tidligt at de skal ind ordne sig.-høhø-høhø-høhø-høhø-høhø-muhaha-muhaha-muhaha-sorry

Har det noget at gøre med, at du har Kamikaze mislinger, at de ikke vil indordne sig -LOL-LOL

[quote=Denise;56027]Har det noget at gøre med, at du har Kamikaze mislinger, at de ikke vil indordne sig -LOL-LOL[/quote] jeps hvor vidste du det fra??-høhø-høhø-høhø-høhø

men har skrevet under for lang tid siden,og den godtog den heller ikke idag

Jeg havde ikke skrevet under så det er hermed gjort -thumbs

Jeg skrev under i morges i en anden tråd.