Kattemagasinet

Hvem siger det skal være det samme? Kan jo være man vælger at lave ny indholds fordeling der er målrettet nye samlede læserskare :slight_smile:

eks fjerne eller korte ned ‘formænd ledere’ ned til én samlet side…den slags har måske mindre interesse for nye læsere…og kunne måske bedre passe ind på de enkelte klubbers medlemssider? og en samlet side med kommende udstillinger - mere målrettet publikum end udstillere…de kikker vel primært på hjemmesider? Kunne være interessant at se om det kunne øge antal besøgende…

kunne give sider til flere længere artikler :slight_smile:

4 Synes om

:thumbup: - yess, endelig en der kan se lyset :slight_smile:
VH
Susanne

3 Synes om

Ny samlet læserskare - jamen undskyld så har i tabt mig.
Som sagt ser jeg det som et fagblad, gerne lidt nørdet og absolut ikke for Fam. Danmark,
Jeg frygter et alt for tyndbenet og overfladisk indhold, hvis det skal tilpasses to vidt forskellige målgrupper på samme tid.

Men sådan er vi jo forskellige.

Jeg synes det er trist at der nu sker noget nyt, og at der så er mange der tilsyneladende er skeptiske. Her tænker jeg ikke kun herinde men også diverse steder på FB, bla. “formandsvalgsgruppen”.

Jeg har set udtalelser fra opdrættere om at de ikke har nogen interesse i internatskatte. Jeg ser også jævnligt udtalelser i kattegrupper med kælekatteejere om at de ikke vil have racekatte også efterfølges dette af diverse udtalelser af forsk. karakter om racekatte - udtalelser der ofte i høj grad bunder i uvidenhed.

En ting vi alle har fælles er katten som interesse uanset om vi har racekat/internatskat/blandingskat/huskat, og de fleste af os har også en fælles interesse i at få højnet kattens status herhjemme. Ved I hvad ? Det kommer ikke til at ske for der er i hvert fald nogen mennesker i racekattefolket som er nøjagtig ligeså “racistiske” i deres udtalelser om alt andet end racekatte som kælekatteejeren Hr. og Fru Danmark er i deres meninger om at “racekatte altid er fyldt med alle mulige sygdomme” el. lignende udtalelser. Vi får aldrig højnet kattens status når der er den form for retorik på hver sin side af lejren. Hvorfor ikke bruge et forslag som dette til at forsøge at gøre de her broer mindre?

Det kunne også tænkes at der kunne findes nye medlemmer til FDs hovedklubber ved at være en del af et blad som “Min Ven Katten”. Jeg er selv startet som “Hr og Fru Danmark” i sin tid. Jeg skulle (undskyld sproget) “satme ikke være en del af racekatte miljøet eller have racekatte”. Jeg skulle da have en internatskat, for der var så mange af de her smid-væk-katte, hvorfor skulle jeg så kaste 5-6000 efter en racekat? Men jeg var SÅ uvidende på det tidspunkt, og har siden lært en masse og i min verden idag når jeg har kattebrillerne på er langtfra så sort-hvid som den var dengang, den er mere i hele skalaen af sort-grå. Så hvis en som mig kan omvendes (set ift. hvordan jeg var dengang), så kan det også lade sig gøre med flere af “Hr. og Fru Danmarks” katteejere.

En ting jeg oplevede dengang og i høj grad gør lige pt er den måde der snakkes til hinanden på, og den fortsætter også i det her spørgsmål. Det bliver vi simpelthen nødt til at lave om på - især hvis vi gerne vil have flere medlemmer i vores hovedklubber, flere medlemmer som måske kunne tænke sig at udstille og måske ender med at blive opdrættere, hvem ved.

Giv det nu en chance. Der står jo det er for en prøveperiode, så lad os da prøve det af. Måske kan der undervejs oprettes afstemninger om hvad man synes er interessant at læse om. Det kunne sagtens tænkes at der både var plads til de lidt mere nede på jorden “feel-good” historier og de mere hardcore kattefaglige artikler.

13 Synes om

Jamen Lone, så har vi tabt dig. Ærgerligt for så vidt. Men strukturdebatmøderne lagde bl.a. op til at man gerne så et blad der var mere interessant for Familien Danmark. Der pivses tit over at “vi bliver ikke hørt”. Jo - og her er så en af de ting, der blev fremsat ønske om: Et blad der henvender sig mere til Familien Danmark. Ikke én gang blev der fremsat ønske om et mere nørdet blad…
VH
Susanne

3 Synes om

Helt fint - det var så ikke lige det struktur debatmøde jeg var med til. Her var der faktisk ikke meget snak om KM andet end at det var svært at finde stof til det.

Fair nok - men det var der i Jylland, hvor trods alt de fleste var mødt frem.
VH
Susanne

2 Synes om

Ingrid, du nåede at lukke tanktråden for december, mens jeg tastede :slight_smile: Men I slipper ikke :slight_smile:

Du henviser til den tråd der er i forvejen, men det drejer sig om SÅ meget andet end Kattemagasinet. Og det fylder ALT for meget, at dansk kattesport i øjeblikket (og mange måneder bagud!) først og fremmest tegnes af en samling skrigeskinker, der jager både nye og gamle kattefolk væk, uden at de på nogen måde selv byder ind med en arbejdsindsats. Hvilket jeg sagtens kan forstå at de ikke gør - jeg ved jo hvilken jagt folk på den slags poster udsættes for af deres ligesindede, og det vil de vel helst ikke udsættes for selv!!!
Jeg gentager gerne - igen-igen - at den kultur der er så fremherskende i øjeblikket, er decideret skadelig for dansk kattesport. Der vindes absolut intet på skrigeriet. Vi mister kun nye medlemmer, der ikke skal nyde noget; gamle medlemmer der har fået nok - og de der bliver tilbage tøver med at deltage i frivilligt arbejde. Alt mens skrigeskinkerne absolut intet byder ind med. Det drejer sig ikke om hvad der er sandt eller falsk, hvad der er rimeligt eller urimeligt - det er og bliver fri jagt uden filter, fordi man kan. Koste hvad det vil…
VH
Susanne

6 Synes om

Det var utilsigtet, at jeg lukkede den, mens du skrev :relaxed: Og du må helt sikkert gerne svare. Jeg synes bare ikke, det skulle være i tanketråden.

Jeg havde ellers lovet mig selv, ikke at give mit besyv med, da jeg ikke længere er medlem af nogen klub. Jeg vil bare sige, at du har helt ret Susanne. Jeg kunne aldrig drømme om igen at røre kattesporten med en ildtang. Mit liv er for kort til den slags intriger og sladren og hvad har vi. Jeg havde ellers meget lyst til at få indflydelse og være med hvor det sner, men jeg gider simpelthen ikke lytte til/være vidne til alt det fnidder. Mon ikke der er mange andre der har det på samme måde? Og deriblandt, sikkert mange dygtige ildsjæle, som kattesporten virkelig kunne have glæde af. Trist…

5 Synes om

lige efter jeg svarede på Tanja indlæg, tænkte jeg faktisk at de burde her ind og ligge :slight_smile: