Kattemagasinet

På katteklubbens hjemmeside står der:

[I]Kattemagasinet bliver elektronisk
Som nævnt i sidste nummer, udkommer Kattemagasinet i elektronisk form fra nr. 1, 2013. Alle medlemmer af en hovedklub vil få tilbudt den elektroniske udgave som en del af deres medlemskab.
Hvis et medlem fortsat ønsker at modtage en trykt udgave af Kattemagasinet, kan det naturligvis lade sig gøre.
Hovedklubberne vil tilbyde deres medlemmer mulighed for at få tilsendt en trykt udgave mod dækning af forsendelsesomkostningerne. Man vil derfor hos sin klub kunne tegne et forsendelsesabonnement på kr. 100 for 2013 – så modtager man 4 numre af Kattemagasinet med posten, ganske som sædvanligt.
Når Forretningsudvalget har valgt denne fremgangsmåde skyldes det, at portoudgifterne er steget så kraftigt i de senere år, at omkostningerne til udsendelse af bladet langt overstiger omkostningerne til trykning. Det eneste alternativ ville have været at tvinge en prisstigning igennem for alle, og det har vi ikke ønsket i den nuværende økonomiske situation.
Så kort sagt:

  •       hvis du synes det er fint med en elektronisk udgave behøver du ikke foretage dig noget 
    
  •       hvis du gerne fortsat vil have et trykt blad tilsendt  med posten, skal du tegne et forsendelsesabonnement til kr. 100 for 4  blade i 2013 hos din klub[/I]
    

Men da det blev nævnt i kattemagasinet, stod der da ikke at man ville kunne hente bladet på udstillinger?

[QUOTE=Prinsessejulie;998976]
Men da det blev nævnt i kattemagasinet, stod der da ikke at man ville kunne hente bladet på udstillinger?[/QUOTE]

Det kan jeg i hvert fald huske at have læst noget om et sted (måske i sidste nummer af Kattemagasinet. I det nye står der i hvert fald det med 100 kr)

Jo, det stod der sidst, men efterfølgende fandt vi ud af at det ville blive noget bøvl, at der skal sendes halve paller blade rundt til klubberne - og alt for mange vil nok blive smidt ud.

Derfor blev beslutningen efterfølgende, at man kan få sit blad tilsendt mod at betale portoen :slight_smile:

Hvordan tegner man så et forsendelsesabonnetment hos klubben ?

Jeg vil gerne have det i papir og betaler gerne de 100 kr. Kan man bestille via en mail eller er der nu kommet et nyt produkt i webshoppen ?

[QUOTE=Wijelo;999050]Hvordan tegner man så et forsendelsesabonnetment hos klubben ?

Jeg vil gerne have det i papir og betaler gerne de 100 kr. Kan man bestille via en mail eller er der nu kommet et nyt produkt i webshoppen ?[/QUOTE]

Jeg vil tro de fleste klubber laver et nyt felt i webshoppen - det gør vi i hvert fald i RK :slight_smile:

JYRAK har allerede oprettet det og igår blev det første “abonnement” solgt :slight_smile:
VH
Susanne

Når nu det ikke længere kan lade sig gøre at udsende bladet “gratis” som del af ens medlemskab, så synes jeg, at den nye løsning er den bedst tænkelige. Hatten af for FD. :ok:

Ja, hatten af. Det er flot, at man overhovedet fortsætter med en papirudgave i disse webtider. :ok:

Jeg er ikke ude i at ville kritisere beslutningen men kan blive lidt forundret over at læse følgende på Felis Danicas hjemmeside når jeg klikker ind på “Kattemagasinet”.
Hvorfor er det ikke updateret med den info I skriver om som vi jo godt nok alle har kunnet læse os til. Info i blad, på klubbers hjemmeside burde være identisk med FD info på hjemmesiden. [B]

Information[/B]

KatteMagasinet er de danske klubbers medlemsblad. Der udkommer 4 gange om året.

Bladet har en opdrætterliste, hvor mange af de danske opdrættere er repræsenteret. Der er billeder af mange dejlige katte, titeltagere, årets katte, resultater fra udstillinger m.m.

Du kan også finde navne og adresser på de andre medlemslande under FIFe samt spændende artikler og debatindlæg

Abonnement pr. år: Dkr. 300,-

KatteMagasinet på nettet!

Som noget nyt vil udvalgte artikler fra KatteMagasinet blive lagt ud på Felis Danicas hjemmeside som PFD filer.

Artiklerne er tilgængelige under menupunktet Artikler.

[QUOTE=Babette;999577]Jeg er ikke ude i at ville kritisere beslutningen men kan blive lidt forundret over at læse følgende på Felis Danicas hjemmeside når jeg klikker ind på “Kattemagasinet”.
Hvorfor er det ikke updateret med den info I skriver om som vi jo godt nok alle har kunnet læse os til. Info i blad, på klubbers hjemmeside burde være identisk med FD info på hjemmesiden. [/QUOTE]

Fremfor at spørge på Kattegale, hvorfor sender du så ikke en mail til FDs formand eller webmaster og gør opmærksom på, at siden mangler opdatering :?

Det er frivilligt arbejde hele vejen rundt og det er ikke pr automatik sådan, at når man tager en beslutning vedr et emne, popper der en huskeliste op over de steder man skal have ændret tingene.

Så hjælp din organisation - den hjælper dig :slight_smile:

Jeg synes også det er rart at man kan vælge at få i papir :slight_smile:
Jeg har dog ikke bestemt mig til om jeg vil have det endnu :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;999614]Jeg synes også det er rart at man kan vælge at få i papir :slight_smile:
Jeg har dog ikke bestemt mig til om jeg vil have det endnu :)[/QUOTE]

Der er bare noget hyggeligt ved at sætte sig godt tilrette i hjørnet af sofaen med sit nye kattemagasin og en god kop kaffe :slight_smile: Det er ikke alt der kan erstattes af nettet :stuck_out_tongue:

Nej lige netop :slight_smile: Det er også derfor jeg er lidt i tvivl :slight_smile:

Hvordan får man kattemagasinet, hvis man ikke vælger at få det på papir?

mon ikke det kommer som en pdf så :slight_smile:

nogle ting i magasinet vil jeg sikkert også gerne have på skrift fremover - men så synes jeg faktisk det er rart bare at kunne printe det ud, hvis nødvendigt :slight_smile: jeg er en HAT til at have papir til at ligge i bunker så jeg alligevel ikke kan finde det på hylderne, så det vil bare være den ting der fylder mindre i lejligheden :smiley: min computer derimod er der ekstremt system i, så der vil jeg altid kunne finde dem :smiley:

På mail?

det ku jeg da forestille mig :slight_smile:

Det vil være til download på hovedklubbens website.

Det bliver lagt på medlemsiden hos din klub, så du skal logge ind der for at læse det :slight_smile:

Det er i øvrigt sidste dag for indbetaling på torsdag, hvis man ønsker bladet med posten.

Men det er fint nok bare at have sat en indbetaling til at køre på torsdag, ikk’?