Kattemalt og Plaque off - hvordan gør jeg?

Isabella har for en uges tid kastet et pragt eksemplar af en hårbolle op :høhø: Hun har desuden også hår i afføringen… Hun går og laver “hårbolle-opkasts-lyde” flere gange dagligt, men der kommer ikke mere (af hvad jeg ved af :?).

Jeg har købt noget “kattemalt”, tror jeg det hed, ved dyrlægen. Det er på tube, og skulle være godt til hårbolle-problemer. Men jeg synes det virker virkelig kryptisk at give. Noget med, at det ikke måtte være i forbindelse med et måltid, og da de har adgang til mad døgnet rundt, og jeg ikke ligefrem har noteret mig, hver gang de spiser, ja så ved jeg ikke, hvornår jeg skal give dem det! Desuden ved jeg ikke, om jeg bare skal klemme det ud på min finger (som er ny-vasket), eller om det skal gives på en speciel måde!

Jeg har prøvet at så kattegræs, det mislykkedes totalt!!! Det spirede ikke engang :yikes: De har ellers en meget dyr og flot kattegræsbeholder fra Cat-it, men det hjælper jo meget lidt, når deres mor på ingen måde har grønne fingre, end ikke en smule lysegrønne… Så har vel nærmest opgivet det…

Jeg har også noget Plaque off pulver, som vist skal drysses over deres mad een gang dagligt, for deres tænder… Kan jeg gøre det med vådmaden om aftenen? Desværre kan jeg jo så ikke regne ud, om de får lige meget, men er det ok?
Håber det kunne hjælpe på deres ånde :tihi: Jeg kan jo altid drømme :høhø:

Jeg vil helst ikke give dem noget af dette forkert, da jeg er bange for, om det kan skade dem, hvis jeg gør det! Og det vil jeg for alt i verden undgå!!!

Mon ikke de anvisninger er givet med henblik på katte, der får mad to gange om dagen? Hvis du ser dem spise, er det måske dumt at give malt lige bagefter. Lige så efter vådmaden om aftenen, men ellers tror jeg ikke, du skal tage det så højtideligt. På en finger er fint. Mine får også nogle gange direkte fra tuben, når jeg ikke får fingeren af vejen hurtigt nok :slight_smile: Heldigvis synes kattene generelt, det smager godt, så det er ikke svært at få dem til at tage det.

Hvis du har en Plantorama i Horsens eller omegn, så prøv evt. at købe en stuebambus. Det kan mange katte godt lide, og Plantorama har dem fast i deres sortiment netop til katte. De har også kattegræs. Det er dyrere, end hvis man sår selv, men hvis man ikke er så god til at få ting til at gro, så er det i hvert fald en mulighed.

Plaque Off ved jeg ikke rigtig noget om. Du kan sikkert sagtens give dem det på vådmaden, og om de får helt lige meget, betyder næppe det store.