Katten kradser på kattelemmen

Jeg har en 6måneder gammel steriliseret hankat (han hedder Fisk :smiling_face_with_three_hearts: :fish: )og en gammel hunhund. Vores hund plejer altid at kradse på havedøren når den vil ind eller ud. Det har vores lille kat nu også lært og kradser på alle dørene når han vil ind. Og nu har vi fået kattelem for at dyrene selv kan bestemme hvornår de vil ud.

Meeen… katten kradser på kattelemmen, og dsv bare med så lille tryk at han ikke får den skubbet op. Når han langt om længe har kradset den lidt åben, så kan han godt skubbe den helt op med hovedet.
Hvordan lærer vi ham at bruge den ordentligt? Hunden bruger den uden besvær! Og vores kattelem er blevet så ridset! :neutral_face:

Sid på “den modsatte” side og kald på ham og giv ham masser af ros og godbidder når han klarer den.
Måske i starten have den halvt lukket, så han kan se jeg igennem lemmen og derved måske kan fatte systemet.

Ridserne er jeg sikker på er til at leve med :wink:

Hold lemmen helt åben for ham her i begyndelsen og gør så efterhånden åbningen mindre og mindre, så han selv skal hjælpe til.

1 Synes om

Jeg installerede en indendørs kattelem til mine og jeg måtte simpelthen til sidst skubbe Brian igennem for at få ham til at forstå konceptet :laughing: Men ellers som der allerede er skrevet, masser af kalden og godbidder, så fanger de fleste den ret hurtigt :slight_smile: Brian fangede den efter godt 5 dage :laughing:

Tak for svar!
Vi har prøvet at kalde med godbidder, og han bliver vildt ivrig efter at komme ud, men kradser så bare alt hvad han kan. Og pt står kattelemmen åben med en pind i, så den er en smule åben, men hvis vi lukker den, går han tilbage til at kradse på den

1 Synes om

Det lyder, som om du har fået din egen Brian :hoho: Eller - hvor lang tid var det nu, at Alvin var om at lære det, @Coon_Danica?

Bare for at sige, at det nok skal komme til sidst, men nogle gange tester de vores tålmodighed :wink:

1 Synes om

Det var Mulle :slight_smile:
Han var lige omkring 1 år :smile:

Han kunne godt komme ind af lemmen hvis han var smuttet ud af døren med os, men ud…den var svær at greje for ham :sweat_smile:

1 Synes om