Katten på din vej

hilser du osse på de katte du møder på din vej, det gør vi og vi gir dem altid en nusetur osv hvis katten er interresseret i det.
vi har altid tanken om evt sygdomme i baghovedet og det første vi gør når vi kommer hjem er at vaske hænder,arme og hoved for ligesom at fjerne evt sygdom og bakterier.
vi har osse en anden sjov leg når vi eks er ude at kører osv, for den der først får øje på en misling skal sige
hej mis.
vi får hilst på gud ved ikke hvor mange misser i løbet af en dag.

har du det osse sådan

Sjovt, jeg tænkte faktisk på at oprette sådan en tråd, da jeg var på vej hjem. Jeg hilser også på alle katte, der gider, på min vej, og på vej hjem fra arbejde stødte jeg på den sødeste lille misling, der efter lidt overtalelse slet ikke kunne stoppe med at gnide sig op af mig :love:

Vi hilser også jævnligt på én et par gader herfra. Det er en lille perser-blanding ved navn Basse (vi har nemlig også hilst på hans familie), og han er bare så sød, omend ikke helt ung og fit for fight længere.

Vi prøver også at huske at vaske hænder osv, når vi har hilst på andre katte, men den er vist smuttet et par gange. Heldigvis har vi aldrig fået slæbt noget med hjem.

Jeg kan godt finde på at kalde alle dyr for misser - altså hestemisser, hundemisser, girafmisser, komisser osv, så det siger jeg jævnt tit, når vi er ude at køre :rødme:

Jeg hilser på alle de katte som jeg ser og hvis jeg kan komme til at røre ved dem, så gør jeg det :slight_smile:

Selvfølgelig hilser jeg, man er vel velopdragen gg dem der vil bliver osse nusset lidt. :ok::ok:

Jeg er med årene blevet rigtig skarp til at spotte katte, osse i vinduer når man kører forbi i bil, bus eller tog, ligeledes kan jeg gå ind i en pæn stor forretning og omgående spotte hvis de har noget katte-dimseri, min veninde plejede at grine af mig, fordi at jeg sagtens kunne gå glip af en hel masse når vi gik rundt i byen, men katte og katteting skulle jeg sg* nok opdage -engel-engel

Jeg var i Outlet-centret i Ringsted i går, skulle bytte min fødselsdagsgave fra Friis og company … sørme om ikke de havde et bælte med katte på, så det købte jeg :høhø:

:wehuu: Jeg hilser også på alle katte; som jeg møder. :wehuu:
Jeg er ikke nervøs for sygdomme.

Jeg er mere nervøs for at få et eller andet skidt
fra mennesker, da der er mange, som ikke vasker hænder efter toilet-besøg.

Derfor vasker jeg altid hænder; når jeg har været ude at handle.

På mit arbejde - har jeg ikke tal på, hvor mange gange jeg vasker hænder.
Men det er mange.

Selvfølgelig gør jeg det og faktisk liiidt for omhyggeligt, folk kigger indimellem lidt skævt til mig, men jeg er da fløjtende ligeglad… se bare hvor fiiin og sød den mis er :smiley:

Hvis jeg rører andre katte vasker jeg straks hænder når jeg kommer hjem…det er bare indgroet fra barnsben at når man rører ved fremmede dyr så vasker man lige hænder. Better safe than sorry.

Efter kamp med Giardia og colibakterier og en omgang lopper på vores 100%indekatte tør jeg simpelthen ikke mere :frowning:

Når jeg har været hos andre med katte skifter jeg tøj med det samme jeg kommer hjem og lægger det i vaskemaskinen, skrubber hænderne og blir smurt ind i alkogel bagefter…

Når jeg tager ud til andre på killingebesøg osv. tager jeg også helt rent tøj på og ber om at kunne komme til at vaske hænder grundigt før jeg rører ved nogen af deres katte.

Arbejder også som frivillig for Dansk Dyreværn Århus, Besøgstjenesten og der har jeg en alkogel med i tasken så jeg ikke bringer event. baktusser med fra det ene hjem til det andet…-Jaah, så forsigtig kan man gå hen og blive med nok dårlige oplevelser :frowning:

Min eneste trøst er at jeg ikke kun gør det for mine dyr men også tænker på andres :slight_smile:

Jeg skal altid lige hilse på de katte der kommer fordi min vej. Nogle gange går jeg faktisk en omvej hjem fordi jeg ved der er en lille kat på den gade.
Jeg glemmer tit at vaske mine hænder, hvilket jo ikke er så smart, men det gør jeg altså.

Vi har næsten lige været på en uges ferie i grækenland som jo er kendt for sine herreløse hunde og katte, og hold da op der blev nusset igennem hele den uge. Med alt fra helt små hundehvalpe på nok 10 uger til meget fertile hankatte, der også gerne ville have en lille nussetur! - Det var så hyggeligt! Men stakkels dyr!

Jeg hilser ikke på fremmede katte - joh verbalt, men nej jeg rører dem ikke. En sjælden gang er der en som er så kælen, at det sker, men som udgangspunkt er jeg tro mod mine egne:-)

Jeg hilser ikke på fremmede katte jeg møder, kun hvis dens mennesker er inden for rækkevidde, og det er fordi jeg vil ikke risikere, at en meget social og kælen kat måske i sin kæleiver skulle følge med og så ikke kan finde hjem igen…en kat vender ikke bare sådan om og går hjem selv om man beder den om det.

For en del år siden oplevede jeg, at en killing, som min datter var standset op for at snakke med, da hun om eftermiddagen kom cyklende gennem landsbyen 2½ kilometer fra hvor vi bor, pludselig stod udenfor døren i pisseregnvejr sent om aftenen…

Jeg hilser på alle katte jeg møder på min vej, og gør i øvrigt det samme med hunde. Jeg er helt dårlig over, at der er et par stykker i min ejendom, der har deres katte at gå ude, når man bor på ud til en befærdet vej. Når jeg ser dem sidde ved gadedøren, må jeg ignorere dem, da jeg er bange de render ud, men ellers hilser jeg på alle der har lyst.

:wehuu: :wehuu:

Jaaaah, jeg går meget tit af en lille vej hvor der er masser af katter.

:wehuu:

Jeg ved præcist, hvem der bor hvor - så dem der ligger inde i vinduet og soler sig - siger jeg hej mis til og vinker til dem :ups: og kan jeg komme til dem, så får de en ordentlig nussetur.

:wehuu:

Og ja ! jeg vasker også mine hænder når jeg kommer hjem - bare for en sikkerheds skyld.

:inlove:

Vi hilse ofte på en rødmis der bor i opgangen ved siden af. Den har vi lært at kende fordi den et par gange sidste år kom op i den forkerte opgang. I starten var jeg bekymret for den fordi den var så tynd men heldigvis har den en ejer og idag er den en rigtig flot kat :slight_smile:

På vej til seminaret møder jeg ofte en stor langhåret kat, det er en rigtig nussegøj der altid kommer over og hilser på mig :slight_smile:

Møder jeg katte på min vej hilser jeg altid, det er ikke sikkert jeg rører dem, men de får altid en davs mis med på vejen. Jeg siger også davs mis når jeg kører bil.

Knus Elin

Jeg hilser på alle katte jeg møder, enten med nus eller bare med ord - selvom jeg burde have lært bedre forlængst…over halvdelen af de katte jeg har hilst på gennem livet har bestemt sig for at følge mig til dørs.

Jeg plejer så at vende om og følge katten tilbage til hvor vi mødtes igen og det har - med enkelte undtagelser - fungeret.

Det er ikke altid jeg får vasket hænder når jeg kommer hjem, eneste tidspunkt jeg er meget OBS på det, er hvis jeg har været i kontakt med en kat der tydeligt fejler et eller andet. Så virker teflon-hjernen lige den snert bedre og jeg husker at beskytte mine egne.

Og så har jeg fået en dårlig vane efter jeg har fået kat. Der sidder ofte hunde udenfor vores lokale supermarked og venter og dem hilser jeg også altid på - ikke fysisk men verbalt. Og i 95% af tilfældene kommer jeg til at kalde hunden Mis…se, det er pinligt - især når man ikke er alene :ups:

der hvor jeg boede før hilste jeg altid på kattene, især to, en hvid og en sort/hvid, som tit kom igennem min have. de var enormt søde. men også alle de andre går man gik rundt der ude fik en nussetur hvis de ville:wehuu:

dog håber jeg ikke at møde katte her, da der kun er lejligheder lige i nærheden og jeg bor lige ud til en stor vej. -what

Jeg ville gerne, men gør det kun sjældent “i angst” for at de følger med mig hjem. Det er nemlig sket!

Jeg kører jo ude i hjemmesygeplejen om natten…og i min faste rute er der ca. 20-25 katte der bliver holdt øje med, hilst på og nusset, hvis de har lyst:ups:…det er ikke længere et usædvanligt syn i området, at se hjemmeplejebilen holde stille mens der sidder en tosse og nusser kat/tjekker ører/pels/halsbånd og hul i grøftekanten:tihi:…jeg siger ikke ‘hej mis’ når vi kommer kørende men ‘pas på missen’…

Og sprit er min bedste ven:rock:

Vi ser rigtig mange katte på vej til børnehaven, ser mindst 3 om ugen, nogle gange to sammen, men vi går ikke hen og aer dem, de fleste løber også væk hvis pigerne hilser på dem :tihi: Der var dog engang en norsk skovkat der lå og sov en lur i vores barnevogn udenfor børnehaven og der sad den og hyggede med Maya hele vejen hen til en bro hvor vi bor… Så hoppede den ned og gik glad tilbage igen :smiley: