Katten skraber på vinduet?

Jeg har nu betragtet Alma i et stykke tid - og jeg undrer mig, en del faktisk:)

Vi bor på 2 sal, så der er et godt stykke ned til jorden, samt har Alma aldrig været ude, så hun ved ikke hvad det er.

Men så er det hun er begyndt at sætte sig i vindueskarmen direkte på numsen, så begge forpoter er fri. Hun begynder så at skrabe / grave på vinduet, det hænder hun fugter trædepoterne, så hun kan lave hudlyde / gnide lyde når hun gør det.

nu da der er virkelig langt ned, går jeg ud fra hun godt ved, at man ikke kan hoppe ned fra vinduet - og blandet med hun aldrig har været ude, så er det vel ikke fordi hun vil ud?

Kan hun synes det er morsomt eller hvad har hun gang i:?-høhø

Mon hun kan se sig selv i vinduet? :?

-wehuuJeg har én
som direkte banker på ruden, når han vil ind.
Han klapper også, når han vil opnå noget.
Han bliver kaldt cirkusartisten.
Han hedder Karate Kai - UPS -

De andre tilkendegiver højlydt, når de vil ud
eller ind…-wehuu
Venlige hilsner
Mona

Altså hun gør det godt nok ikke på spejlet:?
Men det der undrer mig mest, er at man kan høre hun slikker med meget mundvand på hendes poter, om det er for at få den hudlyd frem, aner jeg ikke

[quote=~Prinsesse~;70445]Altså hun gør det godt nok ikke på spejlet:?
Men det der undrer mig mest, er at man kan høre hun slikker med meget mundvand på hendes poter, om det er for at få den hudlyd frem, aner jeg ikke[/quote]

hihi hun har nok fundet en super morsom leg :stuck_out_tongue:

Når mine gør det, er det fordi de vil ud (eller ind) - men de har så også prøvet “udelivet” i den lille indhegnede :slight_smile:

Min Cirrus gør noget lignende, og jeg tror det har noget at gøre med at han er utilfreds med at det er blevet mørkt udenfor vinduerne, så han ikke kan se noget.

Han gør det nemlig aldrig i dagslys.

Et par af mine katte har det også med at “vaske” vinduer, og de gør det, selvom de kan gå frit ud og ind, så jeg tror ikke, din kat gør det, fordi den vil ud.
Nogle af dem “vasker” forresten også spejle.

Jeg har haft en kat, der konsekvent “løb” på alle glatte overflader - både hjemme og ude. Fx i dommerringen på en udstilling - eller da han gjorde det i sin transportkasse på færgen Odden-Ebeltoft, på vej til udstilling, hvor et par børn stod og snakkede om, at det så ud som om katten var på løbebånd :smiley:

Mine vinduer bærer tydeligt præg af det - lange potefedtmærker. Nypudsede vinduer er allerbedst:-)

Vore bassinvinduer som er døre der er i hvert tilfælde to meter høje er “pudsede” nedfra og 1.30 op. Det er Nana OG Findus…mor og søn.
Gud ved om der er et pudsegen der spiller os et puds -tihi
De stiller dem på bagbenene og pudser på livet løs og jeg vil lige hilse at sige Findus pudser højt -what
Det er IKKE kønt men så MÅ JEG jo bare igang med pudsningen.
Det foregår både morgen, middag og aften…om sommeren og om vinteren.
Jeg er ikke itvivl om der er en grund, jeg har blot ikke helt gennemsuet den…endnu-shhhh

Her i huset gør Sander det nogengange og kun på mellemdøren (af glas) til vindfanget, hvis jeg og måske endda hans elskede onkel Guinness står på den forkerte side for længe og han gerne vil ud til os. Så det behøver ikke være en trang for at komme ud som sådan, bare en trang til at komme tættere på noget bestemt :slight_smile:

Gud hvor er det sjovt.

Jeg har tit undret mig over at Cirrus gør sådan. Men havde aldrig kommet på at oprette en tråd om det. Kan se at jeres katte gør præcist det samme. Hvor er det mystisk. -tihi

Leo “pudser” vinduer, når han vil ind eller ud, men kun på terassedøren.

nåh, så det er jo et udbredt fænomen-høhø

Måske man kunne finde ud af noget med noget velcro og en mikrofiber klud under poterne-tihi

Jeg så i aftes en udsendelse om “sjove dyr” på Animal Planet…der var en kat der gjorde som beskrevet her.
Det var bare på dens eget spejlbillede…jeg tror også kattene nogen gange kan spejle sig i ruderne, så måske det er derfor de gør sådan

Et par af mine gør det skam osse, men det er kun vis vinduet er lukket… og her er det fordi de vil ud i løbegården

Min den store gør det og jeg tror det er fordi hun har haft prøvet at være ude der hvor hun boed før.

nu gør prinsesse (hendes killing) det også, tror bare hun efteraber mor uden at vide hvad det går ud på :slight_smile: