Kattenavne og deres betydning

Bolle-Å, jeg bliver i godt humør hver gang jeg ser det navn. Det må da ha’ en historie?

He he Lis jeg aner ikke hvad du snakker om-tihi-tihi

Er det en kat der hedder sådan eller?

Sig mig Sine, sidder du og sover:-)) Jeg er sikker på ejeren melder sig - du får ikke din nysgerrighed stillet før:-))
Det står faktisk i bunden af alle hendes indlæg - en remse med kattenavne og så kommer til sidst Bolle-Å

LOOOOOOOOL DEN har jeg ALDRIG bemærket -tihi-tihi

-LOL

Øvvv jeg troede jeg kunne få lov at fortælle om mine kattes navne (men det er nu hurtigt overstået) og de navne som jeg har planlagt at give min killinger og som jeg glæder mig til at afsløre - men nå nej så dem kunne jeg jo ikke fortælle om. -tihi
-LOL

[quote=Lis Dahlstrøm;76914]Sig mig Sine, sidder du og sover:-)) Jeg er sikker på ejeren melder sig - du får ikke din nysgerrighed stillet før:-))
Det står faktisk i bunden af alle hendes indlæg - en remse med kattenavne og så kommer til sidst Bolle-Å[/quote]Nemlig Ja det er da CopyCat-shhhh-shhhh

Alle kan fortælle hvorfor deres katte hedder som de gør - men min nygerrighed blev vakt med Bolle-Å - håber ikke den er fritgående, tænkt at råbe det navn ud over nabolaget:-)

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

Ja det er mig, der er dåseåbner for Bolle-Å
I får historien fra begyndelsen…

En fredag, i starten af dec, kom mín veninde med en transportkasse, men en lille bitte pelskugle i… Solgt var jeg jo, over det lille myr, med en stemme, der var en Panter værdig… Han blev så døbt Spunk.

Hvert år i dec, tager vi en lørdag, hvor vi ser soldaterkammerater… Den lørdag, ingen undtagelse… Så vi sad og hyggede med kaffe, og æbleskiver og en Lillebror der skulle há flaske og en Spunk, der skulle há killingemælk i en skål, for han kunne ikke fordrage flasken…

Han tumlede så rundt og fik kravlet helt op i toppen af klatretræet og lagde sig til at sove i røret…

Klart nok, reagerede han ikke på sit nye navn, når vi kun havde haft ham i et døgn…

Så ved i godt, i Soldaterkammerater, er der en af dem, der bliver kaldt for Bolle-Å. Jeg kom sådan til at grine, fordi lille Spunk sådan lignede en Bolle-Å, fordi han var kuglerund, og havde masser af pels, og var ikke tynd… Og pga sin store pels, fik hans et udtryk, der lignede at han var sååå ked af det, selvom han var glad og hyggede sig.

Så kigger jeg op i klatretræet, til den lille Spunk, der sov sin sødeste søvn og sagde: I guder, din lille tyksak, du ligner helt en Bolle-Å.
Spunk, vågnede ved det og mjavede højt og længe, og kravlede ned af træet og spurtede hen og op til mig… Jeg syns nu det var sjovt, og prøvede igen: Er du en lille Bolle-Å??? Og igen mjavede han højt og længe… Og så var det ligesom at Spunk nu var ændret til Bolle-Å

Det er grunden til, at han hedder Bolle-Å

Så Bolle-Å, er faktisk rosinen i pølseenden her… En lille misling, nu på 1 år, og med krudt i rumpen… Desværre er hans pels ikke så lang mere, som hans mislingepels… Men jeg elsker ham jo alligevel…

Nej, han er indekat… Eller er det heller ikke sikkert, at han var kommet til at hedde det…-tihi-tihi

Kender en, som havde en kat, der hed Diller… Der gik længe, før hun forstod, hvorfor der blev grint af hende, når hun kalde på ham uden for-tihi-tihi

Sød historie - men der mangler ligesom et billede af hovedpersonen :wink:

Ja jeg ved det… Jeg skal há taget nye… ALLE mine mislinge billeder, jeg havde liggende på min com, mistede jeg, da min harddisk røg sig en tur…

Så når i får et billede af hovedpersonen i historien er han blevet stor…

Hehe sød historie.

Hvad så med Marengs? :slight_smile:

Horse er vel fordi han er STOR SOM EN HEST???

I skal nok få forklaring på alle missernes navne senere i dag…

Vi lige fortælle, at Horse fik sit navn pga den store kat i tegneserien Fæhunden.

Og at jeg har haft en Nysgerrig, Børste, Skiderrik, Bønne, Lille Plet… for lige at nævne et par af dem

Åh åh og jeg har selveste Fæhunden!:slight_smile:

Tegneserien “Fæhunden” er absolut en af bedste af slagsen -høhø…

Ja men at dele hjem med ham… uha hahaha

Hi hi… jeg har også tit smilet af navnet Bolle-Å, det er simpelthen sødt :). Tak for historien.

OK - her er den ene ende:
Imgur

  • og den anden - fameas: