Kattenes første erfaringer med indhegningen

I øvrigt mener jeg “som folk altid gør, når de aldrig har set en aby før”. For abykendere er han jo lidt af et stort skrummel :høhø:

Tillykke med den! Fedt at se som de udforsker den, bliver spændende hvordan forholdet bliver med Lillemissen, nu hvor det kun er hegn der er imellem :kryds

Tak, Eva Ja, de synes helt klart, det er meget spændende - og lidt farligt, naturligvis :slight_smile: Men mindre og mindre farligt, i hvert fald så længe man bliver på fliserne. Jeg er spændt på, hvor lang tid der kommer til at gå, før de finder ud af, at græsset gerne må betrædes :slight_smile:

Det er lidt spændende med den lille mis. Men jeg tror såmænd nok, det skal gå. Hun er bare nysgerrig og slet ikke udfordrende eller provokerende - altså ud over at hun i det hele taget er der :slight_smile: De stod også lidt og kiggede på hinanden, før Chili fortrak. Så jeg tror nok, de skal vænne sig til hinanden. Især når mine lige finder ud af, at hun ikke kan komme ind.

Jeg tror så til gengæld, at Lillemissen (som jo bare er et navn, jeg har fundet på, fordi hun er en lille fin én :)) er lidt frustreret over, at hun ikke kan komme ind, som hun plejer :slight_smile:

Vi var ude en lille time i går. Det var jo som sådan det fineste vejr - bortset fra blæsten, og den var ikke så nem at se bort fra. Når der engang imellem kom et særligt kraftigt vindstød, var det da også nok til at sende Chili i dækning :slight_smile: Men de nyder det helt klart. Da jeg så gik ind for at gøre et eller andet, fulgte de med. Jeg lukkede døren, og så var det det. Ikke noget med at plage for at komme ud igen, så det er nok fint nok med små doser her til at begynde med.

Men jeg er altså lidt på vagt over for Asani. Han går og måler afstand op til taget alle steder fra. Mit havebord kommer aldrig til at stå på terrassen. Det kan jeg lige så godt erkende. Det er så, hvad det er. Det kan jeg i det mindste holde på afstand. Min største frygt er, at han i et ubevogtet øjeblik bruger mig som springbræt. Det har han det med at gøre. Pludselig kommer han flyvende og sætter af på min skulder for at komme op på de øverste hylder i skabene fx. Så jeg skal virkelig øve mig i aldrig at stå stille i nærheden af taget :uha:

Og de har stadig ikke vovet sig ud på græsset :slight_smile:

[QUOTE=galath;1309148] Min største frygt er, at han i et ubevogtet øjeblik bruger mig som springbræt. Det har han det med at gøre. Pludselig kommer han flyvende og sætter af på min skulder for at komme op på de øverste hylder i skabene fx. Så jeg skal virkelig øve mig i aldrig at stå stille i nærheden af taget :uha:
[/QUOTE]

Køb en røvfuld nitter og kom dem på alt dit tøj (se her: Julie Asmussen: NITTER), det vil hurtigt vænne ham af med det :muhaha:

Så fik vi besøg af en rød hankat (gætter jeg på - den var forholdsvis stor), stadig på den rigtige side af hegnet, men begge mine er helt forstyrrede :uha::blegne::yikes: Chili har gemt sig i reolen, og Asani har krøbet rundt på lave bagben med bugen slæbende hen ad jorden :høhø:

Han (altså den røde) så ellers fredelig nok ud. Lå bare på jorden ved hullet i hjørnet og kiggede på mig. Kort efter var han væk, men der var ingen, der havde mere behov for at komme ud. Tøsemisser :hjerte:

Og så skete det - Asani tog turen op langs hegnet helt op til hjørnet, hvor den røde kat sad. Det var rigtig meget, der skulle undersøøges. Da han var færdig og vendte om, kaldte jeg på ham fra døren, og så kom han spurtende i fuld galop med halen lige i vejret - SÅ stolt af sig selv :slight_smile:

[QUOTE=galath;1309148]Vi var ude en lille time i går. Det var jo som sådan det fineste vejr - bortset fra blæsten, og den var ikke så nem at se bort fra. Når der engang imellem kom et særligt kraftigt vindstød, var det da også nok til at sende Chili i dækning :slight_smile: Men de nyder det helt klart. Da jeg så gik ind for at gøre et eller andet, fulgte de med. Jeg lukkede døren, og så var det det. Ikke noget med at plage for at komme ud igen, så det er nok fint nok med små doser her til at begynde med.

Men jeg er altså lidt på vagt over for Asani. Han går og måler afstand op til taget alle steder fra. Mit havebord kommer aldrig til at stå på terrassen. Det kan jeg lige så godt erkende. Det er så, hvad det er. Det kan jeg i det mindste holde på afstand. Min største frygt er, at han i et ubevogtet øjeblik bruger mig som springbræt. Det har han det med at gøre. Pludselig kommer han flyvende og sætter af på min skulder for at komme op på de øverste hylder i skabene fx. Så jeg skal virkelig øve mig i aldrig at stå stille i nærheden af taget :uha:

Og de har stadig ikke vovet sig ud på græsset :)[/QUOTE]

Jeg tænker, kunne man ikke lave udhæng ved taget, også med strøm? Så burde den vej ud også være lukket, selv for Asani.

Sort streg = udhæng
Grøn streg = strøm

Så står det 2-0 til amazonen. Hun har lige afsøgt the perimeter hele vejen rundt. Asani kom kun til det første hjørne :slight_smile:

I mellemtiden fik Asani imidlertid hilst på Lillemissen. Det var ikke helt fredeligt. Lillemissen hvæste, og Asani knurrede - og så løb de begge deres vej. Men de stod jo også pludselig næsten snude til snude, så det er vist okay. Så længe mine ikke bliver uvenner over de andre katte.

Så snakkede jeg med en sød, ældre nabo over hækken. Jeg har hilst på ham flere gange før, når han går tur med sin lille hund, der går ligesom Benny fra Olsen Banden (mandens egen beskrivelse :)). Han syntes, det var en rigtig god idé med en indhegning, for der er mange katte, der er blevet kørt over oppe ved vejen på den anden side af et lille skovområde lige her ved siden af.

Asani sad ude på terrassen, mens jeg talte med ham, og gæt engang: Han syntes, Asani var virkelig flot :høhø:

[QUOTE=Enki;1309176]Jeg tænker, kunne man ikke lave udhæng ved taget, også med strøm? Så burde den vej ud også være lukket, selv for Asani.

Sort streg = udhæng
Grøn streg = strøm

[/QUOTE]

Jeg tænker også alt muligt med at fastgøre noget til udhænget. Men lige nu og her må jeg bare forsøge at undgå at placere mig forkert. Og jeg skal slet ikke bukke mig ned, for det bliver opfattet som en invitation til at springe op på min ryg :slight_smile:

Nu har jeg det!!

Du stiller dig midt på græsplænen i ‘spring op på ryggen positur’ så kommer Asani da sikkert ud på græsset… eller nowe :høhø:

Så står det 2-1. Asani blev den første til at tage turen tværs over græsplænen :rock: Han har nu gjort det 2 gange. Chili lister stadig langs hegnet.

Lige nu er vi gået ind igen, og Asani har meget svært ved at affinde sig med, at det er MIG, der bestemmer, hvornår døren står åben. Sikke mange krumspring, han kan lave henne ved døren ud over at skrabe på den :høhø: Men de plejer jo at sove på denne tid, så mon ikke han snart kan falde til ro. Han har også været på en emotionel tur til dyrlægen her til morgen, så han burde være træt. Men det kan godt være, han er alt for fuld af adrenalin til at sove. Chili er dejset om midt på gulvet :hjertet:

Og så har man jagtet sin første solsort. En af dem var så letsindig at lande inden for indhegningen og hoppede glad og sorgløst rundt og ledte efter føde. Så lavede kattene en veritabel knibtangsmanøvre og sneg sig ind på hende fra begge sider. Eller sneg og sneg - de bevægede sig så langsomt, at solsorten forlængst var fløjet, da de kom i nærheden af at sætte et angreb ind :høhø:

For lidt siden var der en, der lagde an til landing, men det blev der ikke noget af, for Chili fik øje på ham, og så skal jeg love for, man godt kunne spurte tværs over græsset :klapper:

Lige nu tør Asani ikke gå ud, fordi Lillemissen sidder ude ved hegnet. Hun kommer meget, men Asani er lidt bange for hende, for hun hvæser og knurrer ad ham. Han er jo egentlig bare nysgerrig og vil sikkert bare snakke. Jeg tror stadig, det ender godt. Men den lille er godt nok ikke tilfreds med, at hun ikke kan komme ind :slight_smile:

I har gjort en god, god gerning, alle I mennesker, der var med i lørdags. Hvor de dog nyder det, de små. Efter nogle timer ude i det fri er de nu så trætte, at ingen af dem protesterede over, at døren blev lukket. De åd og gik direkte i seng :slight_smile: :hjerte:

Et billede af den østrigske version af den litterære kattekalender for denne uge:

Skal jeg mon tage det som et varsel? :S

“Fra denne dag stod det klart for mig: Den sande lykke finder man kun på taget”.

[QUOTE=galath;1309388]Et billede af den østrigske version af den litterære kattekalender for denne uge:

Skal jeg mon tage det som et varsel? :S

“Fra denne dag stod det klart for mig: Den sande lykke finder man kun på taget”.[/QUOTE]
Ja det skal du :rock:

[QUOTE=galath;1309388]Et billede af den østrigske version af den litterære kattekalender for denne uge:

Skal jeg mon tage det som et varsel? :S

“Fra denne dag stod det klart for mig: Den sande lykke finder man kun på taget”.[/QUOTE]

Neeeeeeeeej!

For så skal vi også bekymre os mere om Hugo :stuck_out_tongue:

Det er jo ikke første gang, de har gjort det, men -

I går stod jeg ved den åbne havedør, da Asani pludselig kom susende helt ude fra køkkenet gennem stuen, hen over terrassen og tværs over plænen op i den fjerneste ende. Et par sekunder senere fulgte Chili efter. Begge i strakt galop og med halerne pegende lige i vejret :hyp:

Det er virkelig et syn, man kun kan blive glad over :hjerte: Så tydeligt, at der bare er noget energi, der skal drønes af, og at det er noget helt andet end turen fra køkkenet og ned i soveværelset på parketgulvene indendørs :slight_smile:

Faktisk glemte jeg helt, de var ude i går aftes. Vinduet stod åbent, men jeg bemærkede det ikke, for jeg frøs for en gangs skyld ikke over det. Så pludselig var det mørkt, og jeg kunne slet ikke se dem derude. Så kaldte jeg på dem - og sørme så om ikke de faktisk kom og hoppede ind ad vinduet begge to! :høhø:

Uh-oh! Det var da utroligt, som de børn larmer henne på legepladsen, tænkte jeg først. Da jeg så kom til at lytte nærmere, fik jeg hurtigt mistanke om, at det måske var en kat, jeg kunne høre. Chili var inde. Jeg havde netop tænkt over, om hun mon havde fået stød, for hun virkede meget uvillig til at gå ud. Men det var altså ikke hende, jeg kunne høre.

Jeg så straks for mig, at Asani sad fast i hegnet eller noget lignende, så hen til døren, og der står Asani så oppe for oven i haven på den ene side af hegnet, mens der står en stor hvid og grå (han)kat på den anden side af hegnet og forsøger at stikke poten ind og lange ud efter Asani. Jeg tror også, det er ham, der skriger.

Så kan jeg pludselig godt regne ud, hvorfor Chili ikke vil ud :uha: Asani virker egentlig mest nysgerrig, som om han godt ved, den anden ikke kan komme efter ham. Men katten på den anden side af hegnet er helt afgjort vred. Han flytter sig ikke, selv om jeg kommer ud på terrassen, så jeg må næsten helt derop, før han lader sig skræmme væk.

Chili har gemt sig og skal ikke ud, tak! Asani er meget opmærksom, men ser dog ud til at tage det forholdsvis afslappet og har haft tid til at spise. Jeg håber virkelig ikke, det gale spektakkel (den fremmede kat, ikke Asani :hjerte:) nogensinde finder ud af at komme indenfor i indhegningen. Så tror jeg, han slår mine ihjel! :S