Kattenes "hjemmeavlede" mus :P

Nu har jeg efterhånden fundet fidusen i “grundidéen” til at hækle mus…
og det har startet et lille “foderopdræt” af mus :fløjte: (kattene ÆDER dem! når de har leget tilpas længe nok med dem:øhmm: totalt killer-instinkt :tihi:)

startede ud med noget gråligt garn - umuligt at styre og jeg havde ikke heeeelt styr på det

(det garn bliver kun brugt igen, når jeg lige får købt mig en lidt tyndere hæklenål)

meeen så skiftede jeg garn type og lavede nr. to (også i går)

og her til aften hæklede jeg den 3. - og fik også hæklet lidt på halen :smiley:

alle tre generationer

jaja - det er ikke et mesterværk, men jeg bliver da go’ere og go’ere :ups:

og de bliver skam brugt :thumbup:

jeg kæmper stadig med at få typen god - især øjne og øre typen må god blive større :fløjte: (det skal jeg liiiige lære :fløjte: )
og så skal kropsbygningen lige avles “stabil” - men jeg håber det kommer, så kattene får nogle gode mus :fin:

Hvis jeg bliver rætti go, så vil jeg se hvor mange jeg får lavet inden Middelfart udstillingen - for så kan der jo komme nogle med til hittekattestanden:D mine katte er i hvert fald glade for at tæske dem, så mon ikke også andre katte ku få fornøjelse af dem :thumbup:

og så vil jeg lige indskyde - jeg er totalt newbie i at hækle - så jeg er altså lidt stolt af at have hæklet 3 mus på 2 aftener :ups: Det er blevet en “hold gigt-fingrene i gang”-aktivitet for mig :ups:

Jeg kan rigtig godt lide dem!! :smiley: Jeg syns at de er vildt søde…

Men æder kattene dem? O_o Det ville jeg nok ikke turde, i så fald ville de ryge med i kategorien “De-ting-jeg-skal-fjerne-inden-jeg-går-i-seng-pga-kattene”

[quote=Barky;447041]Jeg kan rigtig godt lide dem!! :smiley: Jeg syns at de er vildt søde…

Men æder kattene dem? O_o Det ville jeg nok ikke turde, i så fald ville de ryge med i kategorien “De-ting-jeg-skal-fjerne-inden-jeg-går-i-seng-pga-kattene”[/quote]

De gnasker i dem :tihi: men det er nok fordi jeg har garntosset hunkat - især den nyeste er allerede savlet til :tihi: hun mega elsker den :tihi:

Nååårh okay… jeg troede du mente at de spiste dem helt… Kunne heller ikke forstå at du så roligt kunne skrive det… Jeg ville nok panikke hvis der pludslig var en garnmus i min kats mave. G

Jeg ville ønske at jeg var lidt kreativ - men kan hverken sy eller hækle eller strikke - så jeg nyder i stedet for andres arbejde. G :høhø:

De mus er da et MUS…t fr enhver mis :rock:
Bare kom med en masse MUST-mus så kan du få nullerptsenge som betaling til dine smukke misser.

:øhmm: Er no 1 ikke sortsilvertabby og de to andre enten sorttabby eller tortietabby :yah:

jo - de to andre er faktisk blåtabby tortie bicolor for at have alle farver og aftegn med :ok: (blå, sort, hvid, rød, brun:tihi:)

og mus du skal få i Middelfart så :thumbup:

De er fiiiine Pia :smiley: Jeg er også nødt til at lære at hækle(igen), det er så hyggeligt.

Hvor er de bare fine!!!:thumbup:

Hvor er du god, de mus ser jo rigtig gode ud. Hvad putter du indeni?

De er helt vildt søde! :thumbup:

indtil nu - garn fra en nøgle, som er dårlig at hækle af :tihi:

men jeg har allieret mig med overboen som syr meget i fleece - så der vil komme fleece rester i fra deres syning fremover. Totalt udnyttelse af ressourcer :thumbup: :ups: (og billigt)

Har prøvet med en lille bold med klokke indeni og kattene ELSKER det!
Så det vil der nok også komme i nogle af dem til Brita :smiley: eneste ulempe er at de skal laves lidt større så i bunden = de tager noget længere tid at lave… :ups:
jeg hækler stadig ikke så hurtigt, så det tager mig næsten 1½ time at lave dem med klokke i, hvor de andre “kun” tager 45-60 minutter at få lavet…

men nu holder jeg pause - har opbrugt den garnnøgle jeg havde indkøbt - 5 mus blev det til, hvoraf de 2 er “prøver”, en er til misserne herhjemme og en gik til overboens kat som prøve også…
så indtil nu er der 1 i Brita-bunken :thumbup: i morgen tager jeg i stof og stil og kigger garn igen :thumbup: er blevet vildt hooked på at hækle :ups:
men ok - det er en god fumle beskæftigelse for mig og mine gigtfingre!! :thumbup:
selvom jeg har fået lidt ondt i min højre pegefinger spids…

Hvor er de fine! :thumbup:

Jeg sender dig nogle nøgler garn så snart jeg kan slippe hjemmefra. Misseopdækker jo Tabita…65. drægtighedsdag idag :pote:

Hvis i dupper pladevattet I kommer i musene med baldriandråber så har det endnu større effekt. Man kan købe en lille flaske for ca 25-30 kr…jeg ser lige om jeg også husker sådan èn når jeg sender garn

[quote=kamikaze;447295]Jeg sender dig nogle nøgler garn så snart jeg kan slippe hjemmefra. Misseopdækker jo Tabita…65. drægtighedsdag idag :pote:

Hvis i dupper pladevattet I kommer i musene med baldriandråber så har det endnu større effekt. Man kan købe en lille flaske for ca 25-30 kr…jeg ser lige om jeg også husker sådan èn når jeg sender garn[/quote]

Hvor køber man baldrian dråber? :øhmm:

Jeg er nu officielt løbet tør for det gode blåtabby tortie bicolor garn :tihi:
Men min overbo og jeg tager ud og kigger lidt garn her i eftermiddag - så jeg kan holde produktionen i gang :thumbup:
Og jeg har fået nolge “bjælder” til at ligge i - tror i hvert fald der er til de første 15 med lyd :thumbup:

Nu skal jeg bare finde et brand godt navn til dem :øhmm:

Jeg sender en flaske baldrian når jeg kommer over på klinikken, eller hvis jeg husker det, beder dyrlægen om at tage den med når han kommer på besøg her når fødslen er overstået

har startet skoledagens først pause med at starte på endnu en mus, bare af noget andet garn :ups:

hver en pause udnyttes :tihi:

Iiiiih jeg vil også lave fine ting til Hittekat. For så vil jeg kunne sende det sammen med Pias søøøde mus :høhø:

Men hvad skal jeg finde på :øhmm:

Hvad kan du :? Kan du strikke, sy, hækle, male, lave keramik eller andet kreativt, så er der jo masser at tage sig til :slight_smile: