Kattenes ritualer om aften?

Bare en lille sjov tråd, kunne være sjovt at læse hvad forskellige ting jeres katte gør inden det bliver sengetid og lyset slukkes :høhø:

herhjemme har de næsten alle sammen deres egne små ting :tihi:

Angus, ja hvis klokken bliver over 22,00 kommer han ind i stuen til mig i sofaen, og pænt fortæller mig at NU er det altså sengetid, og han bliver ved med at gå op i sofaen til mig, puffer til mig, hopper ned og går ud i køkkenet og hvis jeg ikke følger med så hopper han igen op til mig, og det kan han sagtens gøre 10-15 gange, og hvis jeg stadigvæk ikke følger med, går han fornærmet i seng alene, og når jeg så endelig kommer i seng, rejser han sig og går ud på sofaen! Så kan jeg lære det :tihi::tihi::tihi: :hjerte:

Kyra hun har en mærkelig ide at hun skal have samlet alt legetøj som er blevet leget med i løbet af dagen, i en bunke under sofabordet og mens hun går rundt i huset og finder ting og sager så snakker hun som en fertil hunkat i voldsom løbetid :tihi::tihi: når det hele så er samlet sætter hun sig ovenpå det, og “sparker” til det med hendes bagpoter. så er hun klar til sengetig:?:? kommer aldrig til at forstå hvad det handler om… :? :hjerte:

Amiko ja hun følger med mig i seng, og skal hoppe rundt i hele sengen og snakke og snakke i 15-20 min inden der er ro fra hende… :hjerte:

Jeg kan ikke komme i tanke om Kurt har noget bestemt han gør hver aften… han dovner bare dagen lang som han altid gør :tihi::love2:

Har i også nogle katte som næsten gør det samme hver aften som I vil dele ? :smiley:

Mine går altid med Manden i seng. Så her er nogenlunde katteforladt om aftenen L

Basil kom somme tider ned for at hente mig hvis han syntes at nu skulle jeg altså komme op i seng til ham. Så satte han sig ved siden af ming og sendte mig et meget sigende “skal du dog ikke snart i seng”-blik :slight_smile:
Det er der ikke nogen af de andre der har gjort endnu.

Men jeg har fire katte (Phumba gider ikke) der står klar når jeg kommer hjem fra arbejde om aftenen/natten. så er det nemlig tid til at der skal fyldes gumlestangs-bidder i aktivitetsbrættet :slight_smile:

Devi tager en lang aftenlur i nærheden af mig der afbrydes for en kort omgang fræs engang efter midnat. Når den er overstået er hun klar til at gå i seng…også selvom resten af os ikke er. Så hun putter sig på det der er øjeblikkets favoritplads og så hører jeg sjældent noget fra hende før jeg står op næste dag.

Junior har ikke som sådan nogle ritualer inden sengetid, men det er så sikkert som amen i kirken, at når jeg går i seng kommer han trampende ind i soveværelset for at hoppe op til mig i sengen, putte i 10-30 minutter for så at fortrække til kurvehulen ved siden af min seng hvor han så tilbringer natten.

Niggi plejer at følges med mig på toilettet inden sengetid hvorefter hun forsvinder igen. Men når jeg er kommet i seng og ligger stille nok, kommer hun listende, hopper op i fodenden og lægger sig til at sove der når det udvalgte sted er æltet ordentligt igennem.

Kattene ligger og sløver den overalt i huset og venter kun på den kendte lyd fra PC’en, der lukkes ned, for det er signalet til natmad.
Så er køkkenet fyldt med forventningsfulde katte og når de har guflet, sløver de igen, til jeg slukker lyset nedunder.
Det er nemlig signalet til sengetid og så er soveværelset fyldt med katte, der på skift og i den rigtige rækkefølge kommer for at få en gang godnatkæl - Holly også.
Så tager jeg min bog frem for at læse lidt, så meget jeg nu kan med katte, der enten lægger sig på den eller vader frem og tilbage på den.
Når jeg senere slukker lyset, indtager de deres sædvanlige pladser i sengen: Nogle ved siden af mig, nogle oven på mig og Holly i benenden, mens andre igen ligger i kattesenge, på skabet og i en gammel lænestol.

Alle er i soveværelset bortset fra Choice, som ligger i sin lille kasse med pude i på køkkenbordet.
Og hvorfor hun gør det, er en anden og længere historie, som I nok får en anden gang.

Thi hi… Kyra. rydder da op…og hun kalder på de andre, da hun mener de skal hjælpe hende…
eller osse leger hun det er hendes børn og de skal sove under bordet…

Jep mine kattes ritual, er at sørger for at ingen i huset sover før efter 24…

smiler…
Strength kommer lige så snart jeg ligger mig, så skal han lige ligger lidt på den ene side af mig, så skal han over på den anden side, så skal han ligger over over mit hoved på hovedpuden for at så ligger sig op ad min mave og så kan vi sove.

Tjae… Simba plejer ofte at få sådan et flip om aftenen, hvor han DRØNER rundt og genere alt og alle, og er helt oppe at køre.
Det har ikke været så slemt i den senere tid dog, men det kommer med mellemrum :stuck_out_tongue:
Inden vi flyttede fra den store lejlighed dog, var han helt ustyrlig. Så snart man begyndte at slukke lys osv så gik han helt amok og spurtede rundt i lejligheden.

Så er der Columbine … HVER aften når vi er gået i seng, så går der ikke længe så skal hun op og ligge hos Johnny.
Hvis han ligger på maven og allerede næsten sover, så ligger hun sig på ryggen af ham, helt oppe i nakken. Hvis han derimod ligger og spiller Playstation, eller ligger med computeren i sengen, så kravler hun ind mellem hans arme og putter sig under hagen på ham :tihi:
Hun er meeeeeget glad for sin farmand!

Pixie gør egentlig ikke noget specielt :slight_smile:

Det eneste aftenritual, der stort set sker hver aften, er at Skaldepanden skal have sin faste plads mellem enten min kærestes ben eller mine. Ofte går hun lidt på skift fra aften til aften - alt efter om min kæreste ligger uroligt eller ej. Ami har dog også en tendens til at forlange at komme med ud og hjælpe mig med at børste tænder. Jeg antager, at hun laver tandbørstningskontrol.

Nimbus har det bedst når han kan sove i sofaen - det har også den virkning, at der er mere plads i sengen. Nimbus har det nemlig med at fylde ret meget pga. hans størrelse.