Kattens værn er ved at gå konkurs

[QUOTE=Chalotteg;807582]Nu truer finanskrisen også dyrene | BT Danmark - www.bt.dk

undskylder hvis det er det forkerte sted. men det er da forfærdeligt, hvis det bliver sådan! :S[/QUOTE]

Ja, det vil være trist:ked::ked:

Cats og Conni

Jeg må sige, jeg er enig med Susanne, og jeg kan ikke se, det gør nogen forskel, at det også er sket for andre firmaer/organisationer. Til gengæld tror jeg gerne på, der ikke er noget at gøre ved sådan en aftale. De er jo snedige, dem der laver dem.

Selv om jeg gerne ville støtte KV med mere end mit årlige kontingent, så har jeg det godt nok svært med at vide, at mine penge slet ikke ville gå til kattene, men direkte i lommerne på et eller andet skruppelløst leasingfirma. Umiddelbart forekommer det mig mere fornuftigt at donere penge til Inges Kattehjem og Min Ven Katten, der stadig gør noget for kattene her i Odense, efter KV lukkede sin afdeling.

Jeg håber, at KV får held til at slippe ud af aftalerne. Enten ved at få dem ophævet på en eller anden måde, eller ved at få en stor donation, så de kan købe sig fri. Sådan så det igen bliver kattene, der kommer til at nyde godt af de penge, der kommer ind.

Jeg har lige læst nyheden på DR - det var da en rigtig træls historie (sagt på godt jysk). Jeg håber der er nogen, der har mange penge, der griber til lommerne. Jeg tvivler på at vi almindelige menneske med vores beskedne donationer kan gøre en hel masse - desværre :frowning: Men det skal selvfølgelig ikke afholde os fra at prøve.

[QUOTE=galath;807621]Jeg må sige, jeg er enig med Susanne, og jeg kan ikke se, det gør nogen forskel, at det også er sket for andre firmaer/organisationer. Til gengæld tror jeg gerne på, der ikke er noget at gøre ved sådan en aftale. De er jo snedige, dem der laver dem.

Selv om jeg gerne ville støtte KV med mere end mit årlige kontingent, så har jeg det godt nok svært med at vide, at mine penge slet ikke ville gå til kattene, men direkte i lommerne på et eller andet skruppelløst leasingfirma. Umiddelbart forekommer det mig mere fornuftigt at donere penge til Inges Kattehjem og Min Ven Katten, der stadig gør noget for kattene her i Odense, efter KV lukkede sin afdeling.

Jeg håber, at KV får held til at slippe ud af aftalerne. Enten ved at få dem ophævet på en eller anden måde, eller ved at få en stor donation, så de kan købe sig fri. Sådan så det igen bliver kattene, der kommer til at nyde godt af de penge, der kommer ind.[/QUOTE]

Enig her.

[QUOTE=galath;807621]Jeg må sige, jeg er enig med Susanne, og jeg kan ikke se, det gør nogen forskel, at det også er sket for andre firmaer/organisationer. Til gengæld tror jeg gerne på, der ikke er noget at gøre ved sådan en aftale. De er jo snedige, dem der laver dem.
[/QUOTE]

Den eneste forskel på KV og de andre firmaer, det er gået ud over, er at de andre firmaer er offentlige institutioner, der sender regningen videre til skatteyderne, fagforeninger, der sender regningen videre til deres medlemmer og firmaer, der sender regningen videre til deres aktionærer. Den løsning har KV ikke som en velgørende organisation.

Jeg synes, det er trist, at KV skal ødelægges af et svindlerfirma - og derefter “dømmes” af offentligheden for ikke at være jurakyndige - så jeg har bestemt tænkt mig at donere et beløb i håbet om, at “mange bække små” igen kan gøre en forskel.

Og man kan jo sige, at hvis ikke det hul bliver dækket, så er der rigtig mange katte rundt i Danmark, der kommer til at lide nød :frowning:

[QUOTE=galath;807621]Jeg må sige, jeg er enig med Susanne, og jeg kan ikke se, det gør nogen forskel, at det også er sket for andre firmaer/organisationer. Til gengæld tror jeg gerne på, der ikke er noget at gøre ved sådan en aftale. De er jo snedige, dem der laver dem.

Selv om jeg gerne ville støtte KV med mere end mit årlige kontingent, så har jeg det godt nok svært med at vide, at mine penge slet ikke ville gå til kattene, men direkte i lommerne på et eller andet skruppelløst leasingfirma. Umiddelbart forekommer det mig mere fornuftigt at donere penge til Inges Kattehjem og Min Ven Katten, der stadig gør noget for kattene her i Odense, efter KV lukkede sin afdeling. [/QUOTE]

Vi må jo hver især gøre hvad vi føler for - og tror på :slight_smile: Jeg personligt vil ikke have det dårligt eller mærkeligt med uforbeholdent at støtte KV - uanset at min (og andres) donation(er) nok i første omgang bruges til at slukke administrative ‘ildebrande’. For jeg har en (måske naiv) barnetro på, at mange bække små kan - og vil - gøre en forskel, således at KV (også)fremadrettet kan fortsætte med deres dedikerede indsats for kattene :slight_smile:

Hvis Mette kommer af med sit bookede værelse stiller jeg gerne både to og tre indsamlingsbøtter i min stand i Frdericia - ligesom at jeg også gerne bruger min frokostpause til at gå rundt mellem burrækkerne og samle ind.

Jamen jeg tror gerne, der er en del af den slags sager derude - men jeg ved ikke helt, om jeg bare synes kopifirmaet svindler. jeg synes nok også at man som ansvarlig for økonomi - om så vi taler kaffefilter eller kopimaskiner - har en forbandet pligt til at vurdere om #1 behovet for antallet af kopimaskiner er der (åbenbart ikke, 2 af 3 står stille) #2 prisen er rimelig (åbenbart heller ikke) #3 længden på aftalen er rimelig (slet ikke) Inden man skriver under på noget som helst må man jo vurdere grundigt, hvad det er man binder sig til. Hvis ikke man er i stand til at foretage sådan en vurdering, så er det også en slags småsvindel at man har ansvaret for pengene…

Nå, men under alle omstændigheder dybt ulykkeligt - min støtte til KV forsvinder ikke af den grund, MEN jeg ville meget let kunne forstå hvis der skete ubehagelige ting i toppen, fordi foreningen åbenbart i øjeblikket er ved at dø på grund af… inkompetence et eller andet sted hvor nogen har ret til at skrive under og hæfte for store beløb…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;807640]Nå, men under alle omstændigheder dybt ulykkeligt - min støtte til KV forsvinder ikke af den grund, MEN jeg ville meget let kunne forstå hvis der skete ubehagelige ting i toppen, fordi foreningen åbenbart i øjeblikket er ved at dø på grund af… inkompetence et eller andet sted hvor nogen har ret til at skrive under og hæfte for store beløb…
VH
Susanne[/QUOTE]

DR har en opdatering på historien. Det er den tidligere direktør, der har indgået aftalen. Den nuværende direktør har fået foretaget en juridisk vurdering, og der er desværre ikke noget at komme efter i den sammenhæng. Og kopimaskinerne bliver ikke brugt, fordi de blev ødelagt i forbindelse med en oversvømmelse af kælderen.

Jamen GODT han er ude - han har tydeligvis ikke været sin løn værd. Så kan det vel kun gå fremad, opad - forhåbentlig…
VH
Susanne

. o O Min første tanke var, at der i hvert fald ikke skulle gå flere af mine penge til at dække den slags. :frowning:

. o O Men ved nærmere eftertanke, så kan vi ikke bare lade Kattens Værn gå fallit. De kan bare ikke undværes. :?

. o O Så jeg sender et ekstrabidrag i dag - og vil så i øvrigt glæde mig over, at det er fradragsberettiget… :kryds:

[QUOTE=FinnFrode;807705]. o O Min første tanke var, at der i hvert fald ikke skulle gå flere af mine penge til at dække den slags. :frowning:

. o O Men ved nærmere eftertanke, så kan vi ikke bare lade Kattens Værn gå fallit. De kan bare ikke undværes. :?

. o O Så jeg sender et ekstrabidrag i dag - og vil så i øvrigt glæde mig over, at det er fradragsberettiget… :kryds:[/QUOTE]
Nemlig! Foreningen kan jo ikke lastes for at en enkelt ansvarshavende klaphat ikke har været sin opgave voksen. Men derfor er det da til at skrige over, sikke et spild af nødvendig kapital…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;807707]Nemlig! Foreningen kan jo ikke lastes for at en enkelt ansvarshavende klaphat ikke har været sin opgave voksen. Men derfor er det da til at skrige over, sikke et spild af nødvendig kapital…
VH
Susanne[/QUOTE]

Så sandt! Det er jo en stor del af grunden til, at der bliver lukket afdelinger til højre og venstre.

Endnu en artikel om sagen. Det lader til, at de alligevel ikke har opgivet at forfølge den retsligt.

Når man går ud og beder om hjælp, så kunne man godt redegøre mere udførligt for, at nu har man fået lukket hullet.

Hvordan har direktøren, bestyrelsesformanden og revisoren holdt den påståede svindel skjult i 7 år?

Hvordan kan det være, at kassen pludselig er blevet tom? Disse leasingudgifter bør have optrådt i de årlige regnskaber i 4-7 år og være videreført i budgetterne.

vh

Andreas

Har de overhovedet tænkt. jeg fatter ikke dem der går ind i de aftaler prøv lige at se hvad man kan få billigt andre steder uden de aftaler. Der bliver solgt mange brugte gode. Syntes ikke de har tænkt hvad folk har givet penge til

Vi (Européklubben) stiller også gerne en indsamlingsbøtte op (og evt. et A4-skilt med noget tekst om hvad støtten er til og hvorfor) i vores stand…

Var det netop ikke grunden til, at KV for et par år siden fyrede direktøren + måske også bestyrelsesformanden m.fl. Kan ikke helt huske det, men der var i hvert fald rav i den. Det forekommer at være en vanvittig dispostion med disse leasingaftaler mm, og man kan jo undres over, hvad der ligger bag. Men dårlig og uforsvarlig ledelse det er det… - og måske også bedrageri.
Nedgang i gaver og arv kan jo også være en følge af dårlig omtale, folk bliver utrygge - og sådan dispositionen negativ indflydelse på mange måder.

Men det er godt nok skammeligt for kattene, og i disse krisetider, hvor der ikke mindst er brug for hjælp til kattene.

Nu har jeg meldt mig ind og mine katte har bedt om at få deres lommepenge for hele året og de er også sendt af sted. For KV skal fortsætte.

Sletter lige indlægget her. Det skulle have været i en anden tråd for at henvise til denne… :dokdok:

Og trådene er åbenbart blevet flettet sammen nu. Udmærket. :slight_smile:

[QUOTE=Andreas;807715]Når man går ud og beder om hjælp, så kunne man godt redegøre mere udførligt for, at nu har man fået lukket hullet.

Hvordan har direktøren, bestyrelsesformanden og revisoren holdt den påståede svindel skjult i 7 år?

Hvordan kan det være, at kassen pludselig er blevet tom? Disse leasingudgifter bør have optrådt i de årlige regnskaber i 4-7 år og være videreført i budgetterne.

vh

Andreas[/QUOTE]

Jeg er SÅ enig.

Det vil unægtelig være utrolig synd for rigtig mange katte, hvis KV må lukke ned :frowning:
Ud fra denne tråd, og de links I har været så venlige at sætte ind, må jeg desværre også sige, at jeg sidder her og bliver godt og grundigt forarget over KVs dispositioner :doh: … og desværre er min tillid til KV pt. gået fløjten.