Kattes reaktion på menneskers bedøvelse?

Hej alle.

Jeg har bare et underligt spørgsmål…
Jeg har ladet mig fortælle at katte kan lugte hvis man har været under bedøvelse, og kan reagere ret kraftigt på det :? Som i… De kan blive lidt agressive overfor den person som har været bedøvet.

Jeg skal opereres i munden i dag… have fjernet en tand ved operation, og derfor skal jeg bedøves.
Og nu slår det mig pludselig… .hvad hvis Kaizer bliver bange for mig når jeg kommer hjem?
Jeg ved godt det er lidt underligt spørgmål… Men skal jeg tage nogen forbehold? Jeg vil jo ikke skræmme min lille baby.

Det er (tror jeg nok) kun lokal bedøvelse, men det er en operation, så jeg tænker der skal en del til. :confused: Jeg er ret forvirret.

Men hvad skal jeg gøre når jeg kommer hjem? Skal jeg bede min mor om at tage Kaizer resten af dagen?

Håber i bærer over med mig, og mit lidt underlige spørgsmål.

Jeg har nu aldrig oplevet mine katte agere anderledes uanset om jeg så har været syg, på medicin eller har haft en ordentlig pind i øret :wink:

Jeg vil sige nærmest tværtimod, mine katte er mere omkring mig når jeg ikke er på toppen.

Har inden for de seneste par år både fået fjernet en tand ved operation og haft en operation hvor jeg fik amputeret nogle tandrødder, og begge gange har kattene været meget obs på mig på den gode måde.

De gange jeg har været i narkose eller lokalbedøvet har kattene været mere opmærksomme på på en god måde. Som om da kan fornemme at der er noget galt med mig.

Det er jeg glad for at høre.
Er på vej hjem nu, og trænger ærlig talt bare til at hygge med missen.
Uha en grim oplevelse.

Nu kan jeg se det var igår du skulle opereres (føøøj - håber du er ok idag) - men jeg vil også sige at mine har været MEGET opmærksomme på mig, når jeg på den ene eller anden måde har været udsat for sygdom, operation, efter hospitalsbesøg osv… De viger ikke fra min side, de skønne banditter!!! Så “et eller andet” mærker mine i hvert fald…

Håber Kaizer har været suuuper sød ved dig :slight_smile:

Jeg har fået fjernet tre tænder mens jeg har haft kat (visdomstænder alle tre) og ingen af gangen har kattene reageret negativt overfor mig :slight_smile:

hehe, jeg takker… Jeg er ikke sådan vildt frisk i dag, hvis jeg skal være helt ærlig.
I går var Kaizer meget omsorgsfuld… Men i dag er han bare en balladekat!! Han bider og river og TONSER rundt i lejligheden… han føler sig nok lidt overset. Men jeg kan ikk rigtigt få lov til at nusse ham, for så bider han… han er enormt legesyg i dag… så det hele foregår via en drillepind… mine hænder er nemlig flænset nu :wink: hehe