Kattesele

Jeg er på jagt efter en god, sikker og behagelig sele til Snus.
Hun skal med på camping med en enkelt overnatning, og der vil vi gerne have hende i sele som ekstra sikkerhed.

Vi vil også gerne kunne have hende i sele på udstillinger og lign.

Jeg har kig på denne fra Zooplus, men er usikker på om det er godt nok med velcrolukke? Den ser jo ganske komfortabel ud.

Jeg vil ikke stole på velcro. Itzy bitzy har en der ser god ud og jeg mener den er med click lås :slight_smile:

Jeg har den type kattesele, som du linker til og jeg er meget glad for dem…
Det ser ud til at misserne synes den er behagelig at have på og jeg har ikke haft problemer med at velcroen går op
Der er også click lås ved halsen på denne sele :wink:
Jeg kan kun anbefale den…

[QUOTE=•~ Rikke ~•;611943]Jeg har den type kattesele, som du linker til og jeg er meget glad for dem…
Det ser ud til at misserne synes den er behagelig at have på og jeg har ikke haft problemer med at velcroen går op
Der er også click lås ved halsen på denne sele :wink:
Jeg kan kun anbefale den…[/QUOTE]

Det lyder godt Rikke. Det er nemlig pga dine billeder jeg er blevet opmærksom på den :slight_smile:
Er der click både ved mave og hals?

[QUOTE=PiaR;611954]Det lyder godt Rikke. Det er nemlig pga dine billeder jeg er blevet opmærksom på den :slight_smile:
Er der click både ved mave og hals?[/QUOTE]
Nååå ok :wink:
Nej der er kun clicklås ved halsen…
Jeg kender en, der har brugt den til sine katte i over et år, og der har intet været galt…
De bruger den også til deres store fertile hankat, og han er aldrig smuttet ud af den - eller at velcroen er gået op :wink:

Nu har jeg bestilt den de har hos Zooplus samt en flexline.
Så håber jeg bare Snus forstår ideen med sele :smiley:

[QUOTE=PiaR;611997]Nu har jeg bestilt den de har hos Zooplus samt en flexline.
Så håber jeg bare Snus forstår ideen med sele :D[/QUOTE]
Synes godt om :wink:
De går meget mærkeligt til at starte med, men mine går fint i den nu :wink:

Jeg vil i al ubeskedenhed anbefale Softselen, som jeg selv forhandler… Den er også komfortabel og har ikke en usikker løsning med velcrolukning.
Alternativt kan man bruge en Come with Me sele (som jeg også forhandler).
Begge seler udmærker sig ved at være meget vanskelige at komme ud af… også for bange katte.

Jeg havde en puppia sele til Artos (da han kunne passe den :ups:)

har en og med et velcro område på 4x4 cm ca kræver det MEGET at få den op. har haft dem fra størrelse marsvin og opefter efterhånden som misserne vokser. jeg er glad ved dem, for h seler er o go til slanke siam, de åler sig ud på 7 sekunder

o go = no go - generelt alt med tynde stropper. de skal være alt alt for stramme for at man ikke kan få sine små skinkeben ud

[QUOTE=Ann K;612004]Jeg vil i al ubeskedenhed anbefale Softselen, som jeg selv forhandler… Den er også komfortabel og har ikke en usikker løsning med velcrolukning.
Alternativt kan man bruge en Come with Me sele (som jeg også forhandler).
Begge seler udmærker sig ved at være meget vanskelige at komme ud af… også for bange katte.[/QUOTE]

Aaaaaaann… har du slet ikke flere af de dersens soft seler med vinger hva’?? :slight_smile:
Jeg vil såååå gerne ha én til Flap :slight_smile:

/Mette

Ikke nogen med vinger nej… den kinesiske grossist/producent er idiot og fatter ikke hvad google translate (eller hvilket program han nu benytter for at oversætte mit engelsk) forsøger at fortælle ham… Så han er totalt, helt og aldeles opgivet igen :slight_smile:
(Jeg har forsøgt at bestille hundrede seler hos ham… og får altid at vide, at han da gerne vil sende EN AF GANGEN :dokdok: hvis altså jeg også bestiller dem en af gangen :doh: Han forstår ikke, at jeg vil have en samlet forsendelse - og jeg gider simpethen ikke mere at føre sådan en Goddag mand - Økseskaft samtale med et andet menneske!)

Jeg bruger også Puppia ligesom Itzy Bitzy:

På en eller anden måde ser Puppia Soft mere rigtig ud på dine slanke katte end på Snehvide:wink:
Men det er ganske rigtigt en lækker sele.

De ser rigtig lækre ud, de Puppia seler.
Men er det rigtigt at de ikke kan spændes ud/ind i halsen?

Puppia og softselen har samme udgangspunkt - nemlig at man ikke kan åbne ved halsen og spænder ind omkring maven…
Softselen er beregnet til hunde, ligesom puppia, den er så bare billigere :wink: Og så kan man ikke få den i så lille en størrelse at den kan passe til de der meget slanke katteracer…
Jeg bruger den til mine skovsere og en lidt større størrelse til vores halve hest :wink:
Nannavuffen har også en - som effektivt forhindrer hende i helt bogstaveligt at sidde i nakken på mig under bilkørsel (hun kan komme ud af en sikkerhedssele, men ikke softselen)…

Hmm Ann, hva koster sådan en Softsele?
Og har du en der kan passe Snus?

Ja, de har fast størrelse i halsen. Der er vist også en midlertidig udgave med lidt justering i halsen også, hvis du søger efter dem. Men det er i hvert fald ikke nødvendigt her.

Skal esværre til at sætte prisen op (de er steget hos grossisten), men prisen er omkring 225 kr… = 30 kr prisstigning.
Og ja - jeg har en som kan passe Snus :slight_smile:
Eler det vil jeg have senere på ugen - har lige sendt bud efter en ny sending :wink: Der er dog farver som er udgået…