Kattesenge

Hej folkens :smiley:

Har besluttet mig for at jeg vil prøve om jeg kan sy en masse forskellige slags senge til misserne, til deres kattehus udendørs sådan de både kan holde varmen men også ligge rigtig godt.

Men hvordan folder/sy’er i dem?

Håber nogle kan hjælpe og gerne til forskellige slags senge, er frisk på alle udfordringer.

Og nå ja, hvad bruger i til at fylde sengene med? Både liggepladsen men også kanten rundt som er på mange senge?

Jeg bruger mest skumgummi til mine, men det er rimelig dyrt, hvis ikke man kan købe engros.
Ellers er pladevat nok det de fleste bruger, både til bund og kanter.

Denne side er godt nok på engelsk, men den er fuld af masser af gode tips :slight_smile:
KLIK

[QUOTE=Skattekat;967370]Jeg bruger mest skumgummi til mine, men det er rimelig dyrt, hvis ikke man kan købe engros.
Ellers er pladevat nok det de fleste bruger, både til bund og kanter.[/QUOTE]

Okay, vil se om jeg kan få fat i min mor, der skulle vidst være et sted oppe omkring dem hvor man kan hente skumgummi til rimelige penge :slight_smile:
Hvad slags stof går du efter? Og hvad vil måske være letteste til lige at få genopfrisket hukommelsen, har ikke haft fat i en symaskine siden man lærte det i de små klsser i folkeskolen.

[QUOTE=Ann K;967372]Denne side er godt nok på engelsk, men den er fuld af masser af gode tips :slight_smile:
KLIK[/QUOTE]

[QUOTE=Skattekat;967370]Jeg bruger mest skumgummi til mine, men det er rimelig dyrt, hvis ikke man kan købe engros.
Ellers er pladevat nok det de fleste bruger, både til bund og kanter.[/QUOTE]

Den er også på dansk hvordan man kan lave en seng kan jeg se :smiley: Tak for linket…

[QUOTE=Skattekat;967370]Jeg bruger mest skumgummi til mine, men det er rimelig dyrt, hvis ikke man kan købe engros.
Ellers er pladevat nok det de fleste bruger, både til bund og kanter.[/QUOTE]

Vil lige høre min mor ad, der er vidst et sted oppe omkring dem hvor man kan købe skumgummi til rimelige penge.
Hvilket stof er det mest normale og letteste at starte på? Skal lige have genopfrisket hukommelsen nemlig

[QUOTE=Ann K;967372]Denne side er godt nok på engelsk, men den er fuld af masser af gode tips :slight_smile:
KLIK[/QUOTE]

Tak for linket :smiley: Den er os på dansk hehe

Bomuldsstof er nemmere at sy i end noget der er elastisk, hvis det er længe siden du har syet. MEN det kommer osse an på symaskinen. Min egen antikvitet er håbløs til alle slags strækstoffer (eller osse er JEG håbløs til dem, det kan sagtens være) mens Alex’ nyere model er meget mere samarbejdsvillig :slight_smile:

[QUOTE=LoanS;967386]
Tak for linket :smiley: Den er os på dansk hehe[/QUOTE]

:dokdok: … aner ikke hvor jeg har haft hovedet henne… siden er jo på svensk :klapper:

Nå, jeg er undskyldt… jeg skriver nye salgsteskter til hjemmesiden :smiley:

Altså, da jeg lavede denne seng, brugte jeg noget ret kraftigt stof, uden stræk.
Fyldet er… Det minder om sådan noget man bruger i bamser.
Lidt som pladevat inden det bliver mast fladt til en plade? :tihi:

Seng
Jeg lavede den ved at starte med en rund bund, målte omkredsen på cirklen, og klippede et stykke stof i den længde, 30 cm bredt.
Det blev foldet sammen om et tyndt lag pladevat, og jeg stoppede fyldet i, for så at sætte nåle og sy det til en lang rund stang.
Men det kan bedst betale sig at sy den først, og så stoppe fyldet i bagefter. :wink:

Jeg vil gætte på at du også kan bruge det syntetiske materiale i gamle hovedpuder. Det har jeg i hvert fald planer om.
Kreyer-kugler kan også bruges, de har en dejlig lyd for nogle katte, mens andre synes det minder om kattegrus. - Der står detaljer i tråden. :slight_smile:

Og så er den svenske side der da også noget jeg skal kigge nærmere på!
For der er da et par idéer jeg også kunne bruge, hvis ikke til kattesenge, så til huler for min søsters marsvin, eller de der små rottehunde som hendes plejemor har… :tihi:

Der er en engelsk side, Craftster, hvor jeg også har fundet masser af gode idéer, og det er så ikke kun til kattesenge, men til alt. Her er en af de ting jeg har bogmærket :
Fluffy cat bed

Umiddelbart vil jeg tro at fleece-stof vil gå til det meste, da det er dejligt nemt at arbejde med og ikke flosser = Ingen grund til at overlocke.
Men når du først er i træning igen, ville jeg tro de eneste problem-stoffer ville være satin og andre lette stoffer der glider.

Håber du kan bruge mit indput til noget. :slight_smile:

Spændende ! Man får jo rigtig blod på tanden af alle de links og muligheder :smiley:

Du kunne jo også vælge at købe nullerputtere hos Brita (Kamikaze) og på den måde støtte Hittekattene… De er ikke særlig dyre og katte ELSKER dem - for de er nemlig fyldt med kattepost. Hun syr forskellige udgaver og efter dine “krav” både om str, facon, farve, materialer osv…

Hvad er egentlig prisen på sådan en nullerput? :?
For helt ærligt, jeg vil rigtig gerne støtte Hittekat, men det kunne jo også være interessant selv at lave nogle til eget brug og salg, og så donere noget af alt det stof man har liggende til Hittekat. :slight_smile:

[QUOTE=Ravn;968952]Hvad er egentlig prisen på sådan en nullerput? :?
For helt ærligt, jeg vil rigtig gerne støtte Hittekat, men det kunne jo også være interessant selv at lave nogle til eget brug og salg, og så donere noget af alt det stof man har liggende til Hittekat. :)[/QUOTE]
Supergode idèer, både at købe nullerputsenge OG donerer, smiler!
Du sender mig bare en PB hvor du skriver hvad du tænker dig, den optimale seng kunne være…så syr jeg den og sender den når jeg har en adresse at sende den til.
Så får du et kontonummer og sætter bare det aftalte beløb derind og så går hver en krone til nye hittemis

Nullerputterne er ikke særligt dyre. Jeg tror jeg gav ca 50 kr for mine. De er syet i jaquard stof passer perfekt ind i mit hjem og til misserne :slight_smile:

Den gængse pris ligger omkring 100 kr…50 til materialer og 50 i overskud til hittemisserne. Selvfølgelig kan en seng blive dyrere for stoffet kan være dyrt eller sengen stor så der skal bruges mere stof og pladevat.
Har lige syet 2 halloween-senge. 1 med halloween bund og sort kant til 5-6 kilo mis og 1 seng med halloweenkant og sort bund til 2-3 kilo mis.
Sidstnævnte kan der syes 3 flere af

Det er rigtigt :slight_smile: Det var sådan det var… Men jeg husker nemlig også “mest” på prisen for vores hittemisser :wink: