Kattesnak

hej alle katteelskere:wehuu: dette er første gang jeg prøver at skrive en mail. tror jeg åbner op til en spændende verden lige nu-whatdet der har fået mig til at vove mig ud i dette er at jeg for 5 uger siden fik den dejligste ragdoll killing. jeg har læst at den race snakker men hun er ikke begyndt endnu :?er der nogen der ved om hun skal have en vis alder eller hvad. isabella som skønheden hedder er født d.29 maj. håber dette giver resultat. på forhånd tak-loveda jeg ikke ved om det vil lykkes mig at svare tilbage:doh:kan ikke engang finde ud af at skrive store bogstaver

Hejsa…

Jeg har to Ragdolls på 3 år.
De snakker ikke… :øhmm:

Dvs den ene mjaver højt og insisterende hvis man ikke lige nusser ham når han syntes der skal nusses ( hvilket er altid!!) :yah:

Tillykke med killingen…det er en ualmindelig skøn race, som jeg fuldstændig har tabt mit hjerte til. :wehuu::wehuu::wehuu:

Jeg har tidligere haft Maine Coon og Norsk Skovkat og hellig Birma.
Da min norske skovkat døde 16 år gammel, skulle jeg ikke have kat igen. Men efter 1 år som katteløs, kunne jeg ikke leve en dag længere uden kat og så fik jeg mine to smukke smukke drenge.
Og er sikker på, at jeg nu har fundet racen for mig.
Går allerede og drømmer om en Bicolor dreng :hjerte::hjerte:

Hej Elin

Velkommen til :smiley: Bare rolig, du skal nok få fundet ud af at svare - det er nemlig vanedannende at være her på KG!

Tillykke med din kat! Du skal ikke være bekymret over, at hun ikke snakker - måske begynder hun på det på et tidspunkt, måske gør hun ikke … selvom det hedder, at en race er ‘snakkende’, er det ikke lige sikkert at din kat er det, for de er jo alle forskellige, selvom de selvfølgelig har nogle fællestræk inden for racen.

Jeg synes ofte at katte kun gider snakke, hvis man som ejer er verbal med katten…
så hvis du aldrig snakker med katten - hvorfor sku den så sige noget til dig :stuck_out_tongue:

min hunkat (burmeser) var meget stille da jeg fik hende, men jeg går gerne og snakker med dem herhjemme, og i løbet af en ½ år så startede hun også med at snakke:tihi:
min hankat (russian blue) og jeg har lange samtaler dagligt:) Det er så hyggelidt :inlove:

hvis hun lærer, at du henvender dig til hende, så kan det sagtens være at hun begynder at svare dig - og måske også henvende sig verbalt til dig - typisk når hun mangler opmærksomhed :ok:

men overvej det lige - når man først har lært dem det, så skal man altså også elske at have en miavende kat! for det er ikke bare lige at stoppe igen :tihi:

Hej navnesøster

Velkommen til, hos alle vi andre kattetosser:)
Jeg har en rigtig snakkemaskine (bengal) han og jeg snakker meget sammen og som beskrevet ovnfor, så er det fordi jeg altid snakker med mine katte.
Lige nu har jeg to store killinger og de snakker allerede når de ser mig. De har lært at madmor er et sludrechatol:tihi::tihi:
Så snak du bare løs til din killing, så skal den nok begynde at svare igen, både på den pæne måde, men den kan altså også godt finde på at bande. Når din kat bander er du slet ikke i tvivl:)
Jeg har kun en kat, der ikke gider snakke med mig og det er min gamle røde hankat Hans Otto ( huskat), men han er også ca 16 år, så han mener nok han har sagt det der skal siges.
Knus Elin

Bliver lige nød til at nævne, at jeg altså snakker med mine katte.
Hver dag…mange gange om dagen.
Men måske det er fordi vi har forsellige meninger om hvad det vil sige at en kat snakker??

Jeg har hørt katte snakke og jeg mener det er en lidt anden lyd end en kat der mjaver??

Det er mere som om det kommer nede fra mavsen af…og her tænker jeg IKKE på en sur kat.

Hej og velkommen til :slight_smile:

Der er ingen grund til at være nervøs over at hun ikke snakker, min ragdoll snakker heller ikke specielt meget, medmindre han vil have opmærksomhed, eller hvis jeg står ude i køkkenet :stuck_out_tongue:
Det eneste tidspunkt han sådan udover der snakker, er om aftenen hvor vi går i seng, og om morgenen hvor han synes jeg skal op, hvor han siger sådan en “Wahh”-lyd i mens han ælter og spinder :wehuu:
Jeg vil meget gerne se billeder af din pige :slight_smile:

Hej Elin - og velkommen til KG

Jeg har Buster - 6-årig huskat - som med årene er begyndt at tale mere, tror det er fordi jeg taler med/til ham.
han var 1½ år da han flyttede ind hos mig, og dengang sagde han stort set intet, men nu taler han rigtig meget, og det er så hyggeligt, synes jeg.
Jeg kan nogenlunde høre om det er godt eller skidt, og når han virkelig ytrer sin utilfredshed er jeg sjældent i tvivl.
Indimellem tager han også nogle diskussioner med naboens hunkat - så sidder de på hver sin side af hegnet i haven og diskuterer hvem der nu har mest ret til at være der.
Og han fortæller når han er utilfreds med forplejningen, fx. hvis det er en hel ½ dag siden han har fået råt eller vådfoder.

Håber du bliver glad for at være her på KatteGale.

Ja billeder vil være så velkomne :wehuu::wehuu::wehuu:

Velkommen til - det går da fint med at svare:-)

Ragdoll er en utrolig dejlig kat - jeg elsker katte med hvide næser:-)

Jeg har en orientaler, der råber af mig, men ellers snakker mine katte ikke så meget. Nå joh min Maine Coon Nanoq råber Hallo når jeg kommer hjem fra job. Så svarer jeg hallo og hvem kommer hjem?
Hvor efter ahn laver en lyd, der lyder som Hellæææææ

Mine naboer synes jeg er dybt åndssvag - :slight_smile: Heldigvis for hvem gider være normal.

Jeg snakker med mine katte fra morgen til aften om alverdens ting. I går snakkede vi om stamtavler og genetik. De er meget belærte:-)

Tara svarer med Dav dav til alt hvad jeg siger. Men måske siger hun Av av fordi jeg snakker så meget?

:slight_smile:

Teddy snakkede fra første dag han flyttede ind… Og han har ikke holdt bøtte endnu!

Det er ikke kun mig han snakker med, han er en meget snaksagelig kat… :slight_smile: Han snakker med sengen, og toiletdøren, og køleskabet, og mine sko, og med mine andre katte (han skælder dem også ud når de ikke svarer ham!), han snakker til mine ildere…

Dog kan jeg måske sige, at han er blevet mere snaksagelig med tiden… (Han er kun lidt over et år gammel) Da han flyttede ind snakkede han kun med mig, men jeg må have smittet ham på en eller anden måde… For nu er vi begge to nogen som snakker med alt omkring os… Levende eller dødt. :høhø:

De 2 andre missere jeg har snakker ikke nær så meget. De er ret unge 5 mdr og 6 mdr, og snakker mest under leg med legetøjet. Og når der blir serveret mad.
Men hvilken kat snakker ikke når der er mad i syne?

Hvis du gerne vil have hende til at snakke mere, så prøv at finde ud af hvornår hun siger noget. Når du står med en skål vådfoder hun gerne vil have f.eks og så snak med hende før hun får den? :slight_smile:

Slaggy snakker stort set ikke. Kun når vi er på toilettet eller i bad :tihi: Eller når vi siger, at hun skal gå ned fra køkkenbordet. Så skælder hun ud.

Men Mosier snakker heeeeeeeeelt vildt meget. Vi har lange samtaler hver dag.

Slaggy snakker stort set ikke. Kun når vi er på toilettet eller i bad :tihi: Eller når vi siger, at hun skal gå ned fra køkkenbordet. Så skælder hun ud.

Men Mosier snakker heeeeeeeeelt vildt meget. Vi har lange samtaler hver dag.

Mosier snakker mere og mere - Og det er jo fordi jeg svarer ham og på den måde opfordrer ham til at snakke.
Men Slaggy er ligeglad. Jeg kan snakke ligeså meget jeg vil, hun gider ikke være med.

Så ja, det kommer an på katten :slight_smile: