Katteterrasse søger æstetiske kreative øjne :)

Vi skal lige straks til at ordne terrassen så misserne kan komme ud :slight_smile:
Selve hegnet har jeg styr på, det er ligetil :thumbup:
Men jeg mangler ideer til at få resten af terrassen indrettet, så den er lækker for både katte og mennesker :slight_smile:
Jeg tænker der skal nogle hylder eller hængekøjer op, der skal være et galoptræ men det skal laves, så vi stadig kan holde ud at se på det :slight_smile:

Jeg har været ved at søge rundt, men der er ikke noget jeg sådan lige falder på halen over :tihi:

Så kom med gode ideer gerne tegn og fortæl :slight_smile:

Enden af terrassen. Husmur er i venstre side der er glas i siderne. Plantekassen er pillet ned.

Den anden ende af terrassen. De sorte streger er der, hvor hegnet kommer til at blive sat op.

Træværket bliver malet hvidt, og ruden naturligvis skiftet :wink:

Åh, DET bliver de glade for. :slight_smile:

Kunne i ikke bruge en naturstamme med lidt sidegrene som ‘galoptræ’? :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;1254219]Åh, DET bliver de glade for. :slight_smile:

Kunne i ikke bruge en naturstamme med lidt sidegrene som ‘galoptræ’? :)[/QUOTE]

Jo det har jeg også tænkt på. Vi har noget pil der blev fældet i påsken… Så jeg vil se om ikke der skulle være en stamme, der kan passe i hjørnet ved muren. :slight_smile:

Hvad med nogle store krukker på gulvet med en form for græs i eller bambus ? Det er mine skovkatte glade for. Godt både at gnaske i og lege i.

Jeg har også en mini syren i en krukke, en mini hænge pil og et oliventræ i krukker, det er kattenes favorit liggepladser, altså oppe i krukken ovenpå jorden viklet ind i planten :slight_smile:

Og så nogle gode nullerput senge.

Der bliver monster varmt der om sommeren, så de planter der skal være der skal være relativ hårdføre, er bambus det? :slight_smile: (altså når de står i krukker :wink: )

Tjaa bum :slight_smile: jeg plantede alm stuebambus i en krukke i maj og den har stået i haven/ terrassen lige side. Ligesom alle de andre ting i krukker, og min have er ikke overdækket, men kan godt blive varm. Og der har fint overlevet.

Vi har en dværg bambus (mener den hedder bimbo) i en krukke på altanen… Indtil nu har den overlevet vinteren derude og den tager direkte sol 8-14 rigtigt fint. Og den smager godt :wink:

Jeg smuttede lige en lille tur omkring gartneriet i Korup, og indtil videre er det der bambus noget helt ok :smiley:
Nu må den så stå i udestuen indtil den kan flytte på terrassen :wink:

[QUOTE=Vitalius;1254305]Hvor mange katte skal der være?
Hvilken type “hegn” sætter du op?
Hvor mange M2 er der ?
Har du evt. en plan-tegning over arealet ?

:smiley:
Vita.[/QUOTE]
Jeg er lige på job, men tegner og fortæller i aften eller i morgen :slight_smile:

Terrassen er ca 3,5 x 7 meter, plantegning tjaaaa. det er en firkant :wink: Du må nøjes med billederne :slight_smile:
Pt har jeg 4 misser men det er sådan lidt op og ned med antallet eftersom her af og til er killinger.
Hegnet er det her [Bidefast sikkerhedsnet til katte med trådforstærkning | zooplus.dk

](Bidefast sikkerhedsnet til katte med trådforstærkning | zooplus.dk)

Der kommer naturligvis strøm på toppen, eftersom jeg stadig har Lucky, og ærlig talt så forventer jeg også Hildi i hegnet :tihi: