Kattetoilet i løbegården

Til jer med løbegård eller lukket have - har I kattebakker i løbegården?? Jeg har jo lavet løbegården om med rullegræs og fliser, derude har de 2 kattetoiletter, en åben og en lukket. I kælderen har de 3 kattebakker, de skal igennem kælderen for at komme ud i løbegården via kattelem.
Efter jeg er blevet alene syntes jeg det er lidt besværligt med toiletterne i løbegården. At hente sand (uden trailer), at tømme dem og få det brugte sand i containeren (igen uden trailer). Når det har regnet og sandet er vådt gider kattene alligevel ikke bruge dem. Feline er fornærmet over jeg har lavet løbegården om at laver småt midt i græsplænen,og stort i et lille mellemrum mellem græs og fliser. Jeg har prøvet at ligge noget af det samme grus som hun laver stort i, op i kattebakken, men nej hun gider ikke bruge den. Det hænger nok sammen med de urinproblemer hun lige har haft.
Men som sagt, har I kattebakker i løbegården/lukket have?? eller er det ok at nøjes med indendøres??:?

Vi har ikke bakker i gården, de må gå ind hvis de skal på potten.

Vi har udendørs strandsandskattebakker og 4 styks.
Det er kæmpestore plastik hundekurve så de kan skrubbes og skurres når de tømmes…for så at fyldes igen med deeejligt blødt og SÅ lækkert hvidt stranssand. Hvis jeg var kat ville jeg syntes det var skønt at pølle i:tihi: og det gør mine misser så også. Vi ordnede alle søndag aften og jeg tømte de 7 indendørs kattebakker mandagmorgen og først her igen for 2 timer siden og jeg fandt IKKE 4 pøller herinde…og vi taler om 16 misser

Mine har heller ikke bakker i løbegården.

Vi har en lukket kattebakke i løbegården, fuldstændig magen til dem de har indendørs :slight_smile:

Vi har kattebakke i løbegården.
I en boks til havehynder har vi skåret hul i den ene ende og så har vi stillet en lukket kattebakke derind.:slight_smile:
Hilsen Lisbeth

Ja, det er skiseme da også for dårligt af den kat, at den stadig har i behold, en lille smule af sit naturlige instinkt for, hvor og hvordan en kat tisser og skider

-what-what

Ironi kan forekomme :sorry:

[quote=Felis;387285]Ja, det er skiseme da også for dårligt af den kat, at den stadig har i behold, en lille smule af sit naturlige instinkt for, hvor og hvordan en kat tisser og skider

-what-what

Ironi kan forekomme :sorry:[/quote]
Ja jeg ved det godt - men jeg skal ikke have flere katte smadret af biler :frowning: og jeg orker ikke at leve i en svinesti som det er når der bare ligger jord i løbegården (det prøvede vi jo da kloaken blev gravet op). Med tre katte på borde, reoler,senge osv med “jordpoter” bliver det hurtigt uhumsk. Men jeg bilder mig ind at de stadig har det bedre hos mig end i de bure de sad i på internaterne :stuck_out_tongue: også selvom de ikke har jord at grave i. Og bliver Feline rigtig “sur”, må jeg jo grave et stykke af rullegræsset op.

Buster har en sandbunke i løbegården - bare noget sand der var tilovers dengang jeg lagde terrasse.
Jeg fjerner pøller fra sandbunken med jævn mellemrum - men det er også alt.
Buster bruger gerne toilettet udenfor, så længe sandet ikke er alt for vådt. Bliver det for vådt, eller er det for koldt, ja så bruger han bakken indenfor.

Vores Whiskey, som har sit eget hus og løbegård, har 2 kattebakker.

En bakke står i hans hus, og en anden står i løbegården (bakken er i en stor plastkasse, som vi har skåret hul i), MEN han foretrækker altså at benytte jorden :tihi:

Mine bamser har fri adgang til haven, men ingen kattebakke derude og de benytter sig ikke af hverken bede, græsplæne eller sandkassen - de går ind når de skal noget.

Jeg har denne Cat Litter Boxes | A great selection at zooplus! stående på terrassen med helt almindeligt klumpende kattegrus i :slight_smile: Pga låget kommer der ikke vand ned i den og den kan stå ude i al slags vejr, inkl. frost :thumbup: