Kattevægt!

Hvad bruger i til at veje jeres katte på??

Jeg har længe været træt af den evige vaden op og ned af vores digitalvægt for at få et nogenlunde billede af hvad kattene vejer her…

for nylig var jeg ved dr. dyr med Ingeborg og det var nærmest som et slag i ansigtet da jeg et stykketid har været OBS på hendes vægt, og min digitalvægt fortalte mig at stigningen var acceptabel, men ak… dyrlægens sagde noget ganske andet…

det gjorde udslaget her nu har jeg bestilt sådan en her:
http://www.wupti.com/Produkter/Husholdning/Personlig-Pleje/50202074-_(Wupti).html

Det var da noget af en investering. Fra helt lille (14 uger) lærte vi Bølle at blive vejet i en Magrethe-skål… Da han blev for stor til det, gik vi over til digitalvægten, hvor han oftest bliver siddende… :slight_smile:

Man skal åbenbart være påpasselig med at bruge bindestreg :lol:

Så kan du lære det :tihi:

Jeg ''vader op og ned ‘’ af digitalvægten med mine katte :rock:

det er da en super go ide :thumbup:

babyvægten koster en del, men nu har jeg jo også mere end en kat at veje på, og vægten kan gå helt ned i enkelt gram hvilket min digitalvægt ikke kan!!

:inlove::inlove::inlove:

Jeg vejer aldrig Silke - hun er så lille-bitte og fin, så hendes vægt skal der ikke holdes øje med.

:pote::pote::pote:

det gjorde jeg som skrevet også, og når det kommer til personer er vores digitalvægt go… men bare ikke præcis nok har jeg så måtte erfare:thumbdown:

Flemming har netop i dag bestilt en babyvægt i England, de er også billige på tysk ebay.

:wehu::wehu::wehu:

Disse billeder er sådan nogen, jeg aldrig glemmer… kom så Bølle, du skal vejes og VIPS ! springer Bøllemissen direkte op i den nærmeste Margretheskål…

:hjerte:

[quote=Misurama;123510]det er da en super go ide :thumbup:

babyvægten koster en del, men nu har jeg jo også mere end en kat at veje på, og vægten kan gå helt ned i enkelt gram hvilket min digitalvægt ikke kan!![/quote]

Hvis det er så lidt der er tale om, kan det da ikke være nødvendigt at katten taber sig?! :uha: Kunne forstå hvis der var tale om ½-1kg…

Jeg vejer aldrig Silke - hun er så lille-bitte og fin, så hendes vægt skal der ikke holdes øje med.

:pote::pote::pote:[/quote]

jeg har også en kastrat der kun bliver vejet ved det årlige eftersyn, men mine avlskatte og specielt 2 af dem bliver vejet med jævne mellemrum!!

Disse billeder er sådan nogen, jeg aldrig glemmer… kom så Bølle, du skal vejes og VIPS ! springer Bøllemissen direkte op i den nærmeste Margretheskål…

:hjerte:[/quote]

Jah… Noget i den retning. Første gang satte vi ham der op i, og så vadede han lidt rundt og lagde sig (billedet hvor han er mini-lille :wehuu:) og så de andre gange har vi faktisk bare skulle knipse og lokke en lille smule hen over skålen… Nogle gange gjorde han det bare af sig selv. Meget praktisk… :tihi: Tro det eller ej men der er ikke mere end max. 1-1½ md. mellem de to billeder…

:):slight_smile:

Jamen, det er da også en god idé at veje dem - måske burde jeg gøre det samme, for at holde øje med om Silke taber sig - for det skulle hun da ikke så gerne.

:pote::pote::pote:

når jeg snakker gram tænker jeg mulige anvendelses muligheder… at jeg kan bruge vægten til at veje kommende killinger på :thumbup:

forskellen på min digitalvægt og dyrlægens vægt var lige omkring 400 g hvilket er en del når vi snakker om en kat på 2.2 kg (dyrlægens vægt)
og i mine øjne en lidt træls forskel når jeg kæmper for at få hende op i vægt

[quote=Therese;123523]:):slight_smile:

Jamen, det er da også en god idé at veje dem - måske burde jeg gøre det samme, for at holde øje med om Silke taber sig - for det skulle hun da ikke så gerne.

:pote::pote::pote:[/quote]

Det er ihvertfald meget rart at have et lille overblik over vægten… Så man ikke får sig en overraskelse når han/hun kommer på vægten hos dyrlægen… :thumbup: Vores vejning af Bølle har stemt overens med dyrlægens hele vejen igennem…

[quote=Misurama;123526]når jeg snakker gram tænker jeg mulige anvendelses muligheder… at jeg kan bruge vægten til at veje kommende killinger på :thumbup:

forskellen på min digitalvægt og dyrlægens vægt var lige omkring 400 g hvilket er en del når vi snakker om en kat på 2.2 kg (dyrlægens vægt)
og i mine øjne en lidt træls forskel når jeg kæmper for at få hende op i vægt[/quote]

Hmm… Ja… Når det er sådan nogle små pus, så tæller hvert et gram… Mærkeligt at der var forskel fra jeres digitalvægt til dyrlægens vægt… Har vi som sagt ikke været ude for…
Men selvf. når du har flere og får kuld og sådan, så er den vel egentlig meget smart…

Jeg har en babyvægt, som jeg er super glad for!! :thumbup:

Jeg går op på digitalvægten og vejer mig selv, derefter med en af kattene, og så vejer jeg mig selv igen. Dyrlægen gjorde det samme da jeg var oppe for et par uger siden. Hendes vægt var i stykker. Da Emil var killing vejede jeg ham i bagevægten så længe han kunne sidde der.

Heh, så er det jo rart, når man har kat i <5 kg.-størrelsen :smiley:
Jeg sætter bare lillepigen i en fletkurv og fletkurven på køkkenvægten…