Kattevask

Nu var vi jo på udstilling i Husum i sidste weekend, så Bugatti blev selvfølgelig vasket i sidste uge (torsdag), og er derfor ikke sådan vildt beskidt.

Men han skal jo stadig se pæn ud til udstillingen i Gram i weekenden, så han skal jo nok vaskes lidt alligevel.

Kan man nøjes med bare at give ham en tur med texturizeren? Han er som sagt ikke vildt fedtet eller beskidt, men han krøller lidt på maven, det kommer jo hurtigt. Jeg synes ikke, at det er nødvendigt med fuld show-vask allerede igen, så jeg vil gerne gøre det så nemt som muligt for både ham og os, da han jo ikke synes, at det er det fedeste i verden.

Nogen erfaringer? :slight_smile:

biphase… hvis han ikke er snavset/fedtet kan biphase shine ham op ude du behøver en vask

det har jeg kunnet gøre med min Ramses der ellers fedter en del :slight_smile:

[quote=Battlestar;250205]biphase… hvis han ikke er snavset/fedtet kan biphase shine ham op ude du behøver en vask

det har jeg kunnet gøre med min Ramses der ellers fedter en del :)[/quote]

Jeg har bare ikke biphase, og jeg kan nok ikke nå at få den inden. Men har skrevet til Ann-Dorrit vedr. nogle andre ting igår, som jeg så ikke har fået svar på, så jeg skal nok alligevel forbi hende i Gram - hvis hun da kommer.

Og han er nok lettere snavset, han har jo adgang til have, selvom han ikke har gidet være meget ude i denne uge.

Hmm… det kommer jo an på hvordan hans pels normalt er - mht Diegos pels ville han nok lige få en hurtig omgang. Den er svær at “sætte” ordentlig hvis den ikke er nyvasket :slight_smile:

Hans pels er meget fin og silkeagtig. Bruger du så bare texturizer eller hvordan?

Når jeg har haft udstillinger så tæt på hinanden med Alta, som har samme farve som Bugatti, har jeg nøjedes med at vaske hendes hvide poter, da hun jo også har adgang til indhegnet have.

Jane - Jeg ville nok bruge (måske) farve-shampoo, texturizer og creme rinse (for knuder og krøller).
Men til Bugatti er det sikkert nok med texturizer. Du har jo set Diegos pels og hvor f… meget underuld han har :wink:

Tak for svar… Det bliver nok bare en gang texturizer på bryst, mave og bukser, da vi ikke har de andre shampooer :slight_smile:

Der skal købes ind hos Ann-Dorrit i weekenden!

Jeg ville give ham hele turen, selv om jeg godt kan forstår du synes det er lidt i overkanten. Men det er surt at tabe fordi den anden fx er liiiidt bedre sat op og han skal jo være våd alligevel, så kan man lige så godt gøre det ordentligt. Jeg har selv gjort det “halvt” en gang og der endte det med han fik hele turen alligevel for det blev bare ikke godt nok.

Men han er egentlig stadig fin bortset fra lidt krøller på maven, han er ikke engang speciel beskidt eller noget. Jeg synes egentlig også, at han fortjener lidt en pause efter alle de udstillinger den sidste måneds tid.

Jeg ville også give hele turen igen - og specielt med en kat der har hvide poter :høhø:

Som Mette skrev, så kan man godt tabe på kattens pels-kondition :slight_smile:

Ja, det ved jeg godt, at man kan tabe på, men vi har nu altid fået ros for hans show-condition, og han ser som sagt fin ud i forvejen bortset fra en smule krøller på maven.

Men nu er de begge vaskede. Bugatti fik en tur med affedter på benene, brystet, maven og halen og bagefter en tur med texturizer over det hele. Mercedes fik hele turen.

[quote=Jane;250628]Ja, det ved jeg godt, at man kan tabe på, men vi har nu altid fået ros for hans show-condition, og han ser som sagt fin ud i forvejen bortset fra en smule krøller på maven.

Men nu er de begge vaskede. Bugatti fik en tur med affedter på benene, brystet, maven og halen og bagefter en tur med texturizer over det hele. Mercedes fik hele turen.[/quote]

Det var egentlig bare for at dele min erfaring - jeg har ikke haft held med at klat-vaske, men super at det var en succes for jer :ok:

Det er da også ok med lidt erfaring, det var ikke sådan ment :slight_smile:

Om det har været en succes, det ser vi, når han er tør, og ellers går det nok også.

Bugatti ser fin ud her til morgen, så en klatvask kunne altså godt gå :slight_smile:

Ann-Dorrit kommer i weekenden, men du må ikke tage for givet, at hun har læst din mail. Hvis du skal være helt sikker, så er det bedst at ringe til hende, men jeg ved, at hun kører allerede imorgen tidlig.

Hun har svaret på den nu, så det er på plads :slight_smile: