Kattevask

Det smukke Missebarn er noget nasset og forpjusket efter graviditet, fødsel og igler der maser rundt på hende.

Hun trænger sådan til et bad, så hun igen kan ligne den prinsessekat hun er :wehuu:

Hvor tidligt efter fødsel kan man vaske hende?
De små skal jo kunne undvære hende under vasken og mens hun tørrer.
Det skal ikke være nogen showvask, bare sådan et alm godt bad.

Hm, øv at der ikke er kommet nogle guldkorn ang. vask af en mormis.

Hvor gamle er killingerne, jeg tænker bare, de skal vel også skulle kunne genkende hendes lugt.

Ved ikke om det er helt hen i vejret det jeg skriver, men s vidt jeg ved er det jo på den måde katte genkender hinanden på.

Bare lige en tanke herfra.

De er 22 dage i dag.

så burde du kunne vaske hende uden at der er de store problemer i det…

Jeg tænker på, om ikke det vil være smartest at vente indtil iglerne er færdige med det værste roderi, så du ikke skal vaske hende to gange?

Men jeg har inge anelse om, hvornår det er bedst at gøre det…

Jeg ville vente et par uger mere.

Nu har vi jo også hvide katte, og jeg vasker altså mine hunkatte når killingerne er ca 2 uger gamle. For det første fordi mormis ikke bryder sig om at ha fedtet hormonpels, og for at løsne døde hår, så mormis ikke skal bøvle med hårboller.

Killingerne er ligeglade med at mor lugter nyt…mælken kan de sagtens bruge alligevel. Så vask du bare løs, din hunkat vil nyde det SÅ meget efterfølgende.

jeg ville også sige : vask løs. det kan sagtens klare sig uden hende når de er så gamle. og hun vil nyde at blive ren.

har du ikke mod på det, så evt er våd klud, og en gennembørstning bagefter.

Iglerne er uden Missebarnet i længere tid af gangen nu, hun ligger ikke så meget hos dem mere.

Så vi vasker hende inden længe - tak for råd!