Kattevirus på youtube

Se lige denne odd-eyed tortie-skønhed :inlove:

//youtu.be/zDoOWN0EA1Y

Ja, jeg har undret mig over det blå øje…
Er hun virkelig en kimær, eller bare en tortie med en skarp opdeling? :gruble:

Har godt set hende rundt omkring på nettet det sidste stykke tid - hun er meget fin. :slight_smile:

Eife, hvad betyder kimær i denne sammenhæng? (Jeg kender kun ordet kimære i forbindelse med fabeldyr…:-))

[QUOTE=Diana F;934909]Har godt set hende rundt omkring på nettet det sidste stykke tid - hun er meget fin. :slight_smile:

Eife, hvad betyder kimær i denne sammenhæng? (Jeg kender kun ordet kimære i forbindelse med fabeldyr…:-))[/QUOTE]

At katten genetisk er sammensat af to forskellige individer, der er “smeltet” sammen :slight_smile:

Wow, hvor er hun flot :hjerte: - men også et lidt besynderligt fænomen… :smiley:

Facinerende, men også lidt creepy, for jeg kommer til at tænke på Lundin…:S

Aha - altså forstået på den måde, at den ‘burde’ ha’ været to katte eller hvad? (Jeg ved slet ikke om det er MULIGT at forklare det, så jeg fatter det, jeg aner jo INTET om genetik… :-))

Og hvor kommer det der blå øje fra - jeg troede egentligt kun, at det var maskede eller hvide katte, det sås på?

hvad er odds for en en odd-eyed med SÅ skarp en opdeling uden at der er tale om en kimær ?

det ligner en tortie og en rød mis der er smeltet sammen… det kunne virkelig være fascinerende at få den gentestet

[QUOTE=Diana F;935009]Aha - altså forstået på den måde, at den ‘burde’ ha’ været to katte eller hvad? (Jeg ved slet ikke om det er MULIGT at forklare det, så jeg fatter det, jeg aner jo INTET om genetik… :-))

Og hvor kommer det der blå øje fra - jeg troede egentligt kun, at det var maskede eller hvide katte, det sås på?[/QUOTE]

Katte bare med hvid på sig kan også få det. F.eks. Bicolour katte (der er en rød bicolour MCO på kattegalleri med blå øjne pt)

Prøv at google pigment parade af Lorraine Something… Det er lærerig læsning :slight_smile:

Men det blå øje hos denne kat undrer mig… :slight_smile: