Kbh og omegn: Dine erfaringer m. Falck Kæledyrs-abonnement?

Kan nogen herovread Kjøwenhawnstrup-kanten fortælle om erfaringer med den type Falck-abonnement?
Gode så vel som dårlige - duer de til noget, når katten skal akut afsted til dr dyr kl midt om natten?
Jeg overvejer stadig at få et, da Karslunde Dyrehospital nu har døgnvagt, og dermed kunne være et godt alternativ til det berygtede sted i Valby.
I Karlslunde kender de min ene kat godt, men ellers ville jeg bruge KVL/LIFE.

Men under alle omstændigheder kræver det hurtighed og pålidelighed. Hvad har du oplevet med Falck?

Jeg kan forstå, at nogle har haft dårlige erfaringer med den type abonnement i Jylland, men hvordan er det herovre?

Jeg har ikke prøvet at have det selv. Men har solgt abonnementer for Falck og jeg synes generelt at deres abonnementer er for dyre og deres service er for dårlig. Så jeg valgte ikke at få det, tiltrods for at jeg ellers fik 50-75% rabat.

I skal også lige været obs på at nogle abonnementer kun kan fås hvis man har et hoved-abonnement hos falck (f.eks. på bil, 1. hjælp eller andet). Sådan var det i hvert fald da jeg var ansat der.
Ah, men det gælder ikke for kørsel af kæledyr kunne jeg lige læse i vilkårene, men det er så noget dyrere uden andet hovedabonnement.

Jeg havde deres kæledyrs-abonnement midt i 90’erne, jeg boede ude på landet uden bil og med sparsom bustraffik, jeg var rigtig glad for det, bl.a måtte jeg en sen lørdag aften
til den modsatte ende af Lolland fordi min hunkat skulle ha kejsersnit.

Der vil være ventetid hvis man skal bruge akut kørsel, det er lidt ligesom når mennesker skal bruge falck til og fra behandling/hospital, ligesom man kan risikere at blive hentet i “god tid” til en aftalt kørsel, men jeg ville ikke kunne have klaret mig uden

Jeg har lige tjekket på Falcks hjemmeside og via deres kundechat: Transport af mindre kæledyr, både ved akut sygdom og ved sundhedstjek etc er et abonnement, man kan købe for sig, og det koster stadig kun 270,- pr år

De har en chat-infoservice, så det er nemt at tjekke efter, hvis nogen er i tvivl :slight_smile:

MiSi - Ok, nice. Min fejl.

:slight_smile: Men tjek gerne, jeg kan jo også tage fejl :slight_smile:

[quote=MiSi;150579]Jeg har lige tjekket på Falcks hjemmeside og via deres kundechat: Transport af mindre kæledyr, både ved akut sygdom og ved sundhedstjek etc er et abonnement, man kan købe for sig, og det koster stadig kun 270,- pr år

De har en chat-infoservice, så det er nemt at tjekke efter, hvis nogen er i tvivl :)[/quote]
Nu har jeg chattet med Falck.
Julie svarede først, at det dækkede AL kørsel, også vaccinationer m.m., men da jeg så fortalte, at jeg havde fået modsat svar, da jeg i sin tid rekvirerede Falck, vendte hun tilbage med svar, at det KUN var ved akut kørsel.

Dernæst chattede jeg med Natasha:
Du siger:
Hej Natasja - Jeg blev afbrudt midt i en chat med Julie, men hils hende og sig tak for “snakken”. Og så synes jeg, I indbyrdes skal være helt enige om, hvad svar I giver. Een har fået det svar, at Kørsel med kæledyr også gælder ved vaccinationer, kastrationer m.m. og jeg har nu af Julie fået at vide, det IKKE er tilfældet, men KUN ved akut opstået sygdom. Venlig hilsen Hanne
Natasja:
Ok. Det skal vi da være mere opmærksomme på!
Du siger:
Kan I have en god dag og god arbejdslyst :slight_smile: Hvad er så det korrekte svar forresten?
Natasja:
Det er kun hvis det er akut kørsel

Sygekørsel med mindre kæledyr
Husstandens mindre kæledyr (hunde, katte etc.), som er syge køres
til og fra dyrlæge, dyreklinik eller dyrehospital ifølge forudgående
behandlingsaftale.
Dette er fra vilkårene. Det er dårligt formuleret, for det(ifølge forudgående behandlingsaftale) kan saktens betyde andet end akut.

Dog er vaccination osv ikke en syg kat (katte som er syges køres…).

Vi har et Falck kæledyrsabonnement og jeg er glad for det, selvom vi har fået bil igen. Har brugt det et par gange.
Den ene gang, hvor jeg havde 2 katte til to forskellige dyrlæger samme dag, der hentede Falck så Leo efter klipning.

Derudover har vi brugt det ind imellem, når Bingo skal til dyrlægen. Pga. en tidligere ejer er hun en pestilens i en bil og man får pip af hendes skingre gøen, så er det rart, at hun lige kan lukkes i Falckbilen og der er heller ikke så lydt, som i en alm. bil.

Vedr. transport til sundhedstjek, så spørg Falck jo sjældent hvorfor man er afsted og man kan nok finde på noget, hvis de gør… :stuck_out_tongue:
Synes det er en nem og billig løsning ift., at f.eks. skulle tage en taxi til dyrlægen- det kunne også blive pebret her, da vi har 60 km. til vagtdyrlægen ind imellem.

Ja jeg har haft ENORM dårlige erfaringer i Jylland nærmere bestemt Viborg.

Hvis Tør FIP i udbrud, hvor katten i kassen for mine fødder langsomt udvikler en hjerneskade, skriger og jamrer og kaster sig rundt og ikke kan genkende mig mere samt dingler rundt, da hele centralnervesystemet er ramt af virusset, der på få timer er vandret ud i blodbanerne - IKKE ER SKIDE AKUT og jeg skal stå UDENFOR MIT HUS MED DEN KAT og vente i SNE!

Ja så kan Falck fandeme rende mig der hvor min ryg den blir fræk!

Pænere kan jeg ikke skrive det.

Undskyld Freja - jeg går ikke i yderligere detaljer nu om sygdommen af hensyn til dit eftermæle.

Det samme skete iøvrigt, da Happys FeLV slog til efter en vaccine mod FeLV (som kickstartede det). Samme situation.

Ja mine dyr blev aflivet - men jeg ville pokkers gerne, at det kunne være sket bare fem timer hurtigere end det gjorde - takket være Falcks defination på akut - som IKKE er min defination på akut.

Freja, som jeg kendte hende, “døde” foran mig i den kasse! Langsomt men sikkert ændrede katten sig, mens virus nåede hendes hjerne.
Det glemmer jeg simpelthen aldrig.

Jeg ved ikke hvor mange gange jeg ringede. De var kørt, de var på vej, de kom om lidt, de svarede ikke. Til sidst kom der en taxa fra Viborg Taxa, som Falck NØDTVUNGENT sendte og betalte.

Undskyld mit engelske - men FUCK FALCK!

Og ja jeg har klaget og fået en undskyldning, men det ændrer ikke ved det, som de to gange i rap udsatte mine dyr for. UNØDIG lidelse.

puuuuh - ja som det nok fremgår, så er jeg stadig meget meget vred og såret på kattenes vegne. Undskyld mit sprogbrug, men jeg glemmer aldrig Frejas langsomme hjerneskade i den kasse i snevejret midt i Viborg.

Det kunne Falck bare ikke være bekendt. Længere er den ikke.

Jeg kan derfor ikke anbefale nogen at tegne det abonnement. Især ikke fordi det skete to gange. men Happy og med Freja. Happy var slemt dehydreret og havde bugen fyldt med væske (måske en våd FIP?) og vi ventede også i timevis på en bil, der aldrig kom…

Jeg stopper bare her… Det taler for sig selv, hvordan jeg har det med at huske de to episoder og den magtesløshed jeg oplevede ved at se mine egne dyr lide unødigt fordi jeg ikke havde bil og fordi jeg havde vidst tillid til en service der ikke var, hvad den gav sig ud for. Jeg husker skammen og skylden.

Men kan det fungere andre steder, så glæder det mig, for jeg tegnede det fordi jeg syntes om idéen - den gang.

mvh

Ser først nu, at der står KBH og omegn - sorry mit spam - jeg ser rødt, når jeg ser FALCKS KÆLEDYRSABONNEMENT i en overskrift.

Har lige haft en gardin tudetur - alene minderne ripper det op, det var en virkelig traumatisk oplevelse - begge gange.

Men min er jysk.

MVH

Puha Helle- sikke et par grimme oplevelser. :frowning: Det er ikke sjovt, at se sine dyr på den måde- har jo selv prøvet det med en hund, der fik hjernehindebetændelse for øjnene af os. Vi måtte også lige se tiden lidt an, men det var fordi dyrlægen først mente, at det var epilepsi.
Anede jo intet om epilepsi dengang, men det gør vi så nu, da Fimbe får et par anfald ind imellem, men det kan jo slet ikke sammenlignes med Buffy`s tilstand.

Det er måske lidt med Falck, som i den tidligere tråd herinde med Elgiganten- man har forskellige oplevelser alt efter, hvor i landet man bor. Nu bor vi kun 60 km. fra Viborg, men de har som regel altid været her inde for ½ time, når det har været akut.
Har så kun skulle være irriteret en enkelt gang over, at måtte vente 1 time på, at blive hentet hos dyrlægen, men der har dyret jo været i behandling, så det skulle man ikke bekymre sig mere om.

Enig og måske også efter hvem der har vagten den dag.

Det ændrer bare ikke ved, at hvis man tilbyder en landsdækkende ordning med akut beredskab, at så burde disse ting ikke ske.

De var årsagen til, at jeg købte en bil faktisk.

Men helt klart - der kan være store geografiske forskelle. Selv om det burde der ikke være i en landsdækkende ordning

MVH

Forresten sidst falck ville sælge mig sådan et kæledyrs abm. der sagde han(sælgeren)at jeg skulle have et abm. på hver kat/kæledyr at det ikke var for hele husstanden. Så bliver det jo hurtigt en dyr fornøjelse, hvis altså det passer.

Det passer ikke- har brugt vores abonnement til både hund og katte.
De har åbenbart ikke helt styr på deres abonnemnetsbetingelser derinde…:?

Jeg har lige (for 5 måneder siden) købt falcks kæledyrsabonnemst og der fik jeg at vide at det gælder alle dyr i husstanden.

Jeg sidder og kommer i tanke om at jeg aldrig har fundet ud af hvor man skal ringe til hvis uheldet skulle være ude - ved i det?

[quote=Troldegaarden;151687]Jeg har lige (for 5 måneder siden) købt falcks kæledyrsabonnemst og der fik jeg at vide at det gælder alle dyr i
husstanden.
Det gør det også!

Jeg sidder og kommer i tanke om at jeg aldrig har fundet ud af hvor man skal ringe til hvis uheldet skulle være ude - ved i det?[/quote]
70 10 20 30
Nemt at huske

Tak Mega. Havde tænkt mig at finde nr idag men du kom mig lige i forkøbet, det er lagt i telefon bogen på mobilen.