Kedeligt:)

Snickers på knap 18 uger, syntes hurtigt at legetøjet og mor hurtigt bliver kedeligt :slight_smile: alt er super spændende en dag eller 2. Vi har diverse dimser på pind, bolde, klatretræ, papkasser og mus med og uden lyd ( de forsvinder dog på mystiskvis efter et par timer :wink: ) samt ting med lyd fra hverdages husholdning…Nogle bud på kattelege ?

tom toiletrulle… krøl lidt pair sammen og brug i enderne eller bøj enderne. Kom foder i midten

En legekammerat af samme køn og alder - du kan ikke gøre noget bedre for Snickers :thumbup:

Holdt rotation på legetøjet… Giv ham et par ting -gem resten væk… Efter et par dage skifter du det ud med noget fra gemmerne

Undercover mouse

Baldrian bolcher

Kong kickeroo/ hittekats bøllebankspuder

[QUOTE=Eva;1213508]En legekammerat af samme køn og alder - du kan ikke gøre noget bedre for Snickers :thumbup:[/QUOTE]Der er ikke noget jeg hellere ville TRO MIG, men manden mener bestemt at grænsen for dyr der skal ligge i sofa og seng er nået… Har en Grand danois. :slight_smile: men ææælsker at gå tur snor. Syntes bare ikke han er gammel nok til at blive friløber endnu.

Synd at din mand ikke vil have en kammerat til ham så de kan lege sammen, også udenfor :frowning: hvorfor skulle han få det bedre af at løbe frit ude, ? at han da får venner ? han får nok nærmere “fjender” i stedet for når han skal beskytte sit territorium.

Her er det eneste der altid er et hit fjer og kanindele :slight_smile:

At kanindelene kun må være bestemte størrelser er en helt anden snak :tihi:

En bøllebankspude man kan bøllebanke:rock:

Sidder lige og tænker på : Hvor længe børnene synes, at deres nye "skyder,Barbiedukke o.a. er morsomt ? :? Katten har det jo på samme måde!
Her har jeg foruden forskelligt legetøj, 5 katte i varierende alder og køn, — og kattevennerne er dem der "der ikke er kedeige "! :thumbup: :thumbup::thumbup:

Cats g Conni

[QUOTE=MZJ;1213565]Synd at din mand ikke vil have en kammerat til ham så de kan lege sammen, også udenfor :frowning: hvorfor skulle han få det bedre af at løbe frit ude, ? at han da får venner ? han får nok nærmere “fjender” i stedet for når han skal beskytte sit territorium.[/QUOTE]Jeg går tur med ham i snor og verdenen er baaaare såååååå spændende. Jeg bor ud til marker og grønne omr og pænt stykke fra vej, så synyescat der er gode vilkår for ar få opfyldt sine jagtinstinkter :slight_smile: Der er ikke nogen af mine nærmeste naboer der har kat.

Så en endnu mere grund til at få ham en legekammerat når der ingen artsfæller er i nærheden. Han ‘gider’ da ikke lege kattelege med en hund :slight_smile:

Som er nævnet før - giv lidt af gangen og byt ofte ud. Det elsker vores misser så opfører dig sig som om det er helt nyt det de får når det har været gemt væk :tihi:

Legekammeraten er desværre et no go… jeg bliver prinsesse behandlet af manden min og får min vilje i 99% af gangene, men når jeg kan mærke at han virkelig mener det bakker jeg pænt og presser ikke :slight_smile: Så min lille tiger mis må lege alene og de slaver der om giver ham :). Hunden på 60kg og ham hygger rigtig godt. De slikker hinanden og katten bider lidt i øre og kæber. De har opfundet en leg der går ud på at Snickers ligger med potterne i vejret og Rosa hunden dutter ham på maven… Han Spiiinder på livet løs. Han er dog ikke så imponeret når hun kommer og vil dele sin foderbold med ham og smider den foran ham.;)<3 Når vi går tur mandsopdækker hun ham for at passe på han. Han syntes også at det er sjovt at gemme sig eller komme snigende ind på hende, for derefter at springe frem med forpotterne vejret og stikke af :slight_smile: De hygger, og når de er alene hjemme sover de altid i samme rum, men en rigtig katte ven bliver det aldrig, men ikke noget ringe liv alligevel :slight_smile:

Yawa er lidt sjov - hvis hendes legetøj ligger fremme, er der INTET af det der kan bruges. Hvis jeg gemmer væk, er det bare SAGEN når hun kommer til det i rækken - så har hun et stykke i et par dage, og det bliver gemt væk i et par uger :slight_smile: Så hun keder sig aldrig…

Nu er det så lidt en anden sag, da jeg har fået en kat mere - og som du er blevet anbefalet før - få en til - jeg ærger mig over, at jeg ikke gjorde det før!!!

Tag en gammel sko, stram snørrebåndet så meget du kan, og fyld lidt lækre godbidder i så de kommer helt ud i snuden af skoen. Min har virkelig kunne bruge lang tid på den udfordring det var at få dem ud derfra. Det er lidt samme princip som med toiletrullen, min synes bare det her er sjovere.
Du kan også tage en lidt stor papkasse, (jeg brugte en der havde været kategrus i) så klipper du nogle havstore huller i, og øverste hænger du en mus fast i snor, der kan sige lyde. Så kan katten sidde og fiske efter den. Du kan også kaste et stykke legetøj eller godbidder ind i den, så vil katten forsøge at komme ind i æsken:-)
men ja… alt bliver kedeligt på et tidspunkt, og det lige før man kan få stress af ikke at føle man kan aktivere katten nok. Tror det en god ide at gemme noget af legetøjet væk, som andre også siger:-)