Kedsomhed hos killing - endnu en kat?

Hmm… Jeg fornemmer lidt, at Gizmo synes at jeg er kedelig. Jeg kan godt forstå at en kat har brug for at blive aktiveret, men lige nu sidder jeg med noget eksamen og skriver næsten konstant noter og sidder ved computeren.

Gizmo ligger sig dog til sidst altid lige ved siden af mig og sover - måske fordi killinger skal sove meget, men måske også fordi at lege med sig selv bliver for kedeligt?

Samtidig så har han det også med at løbe lidt rundt omkring mig og rive mig hvis jeg prøver at komme for tæt på (og hvad jeg har læst mig frem til ‘bider af kærlighed?’), men fjollehovedet spinner mens han gør det.

Jeg har virkelig overvejet at have to, men det er urealistisk, da det er mig der skal betale for det, og det rækker min SU ikke til - dog ville det måske være muligt hvis jeg kunne få et arbejde snart (krydser virkelig fingre!).

Er det normalt? Er det fordi han keder sig?

jeg skal lige sige, at jeg prøver at opdrage ham og siger selvfølgelig nej når det gør ondt og flytter ham og så ignorerer ham.

Ja, det er fordi han keder sig.
Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men efter min mening bør killinger aldrig være enekatte. Det er direkte synd for dem.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;867836]Ja, det er fordi han keder sig.
Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men efter min mening bør killinger aldrig være enekatte. Det er direkte synd for dem.[/QUOTE]

Ja, det er jeg også begyndt at tænke på… og jeg vil have det rigtig godt med fx at adoptere en kat, fordi jeg både gør noget godt for den adopterede kat og for Gizmo…
Gizmo er fra starten af Marts, så han må være 2 måneder snart.

[QUOTE=marissafausing;867838]
Gizmo er fra starten af Marts, så han må være 2 måneder snart.[/QUOTE]

Forhåbentlig er han ikke kun 2 mdr :?

[QUOTE=marissafausing;867838]Ja, det er jeg også begyndt at tænke på… og jeg vil have det rigtig godt med fx at adoptere en kat, fordi jeg både gør noget godt for den adopterede kat og for Gizmo…
Gizmo er fra starten af Marts, så han må være 2 måneder snart.[/QUOTE]
3 måneder* :dokdok: :dokdok:

Men hvis han kun snart er 3 mdr er han jo også flyttet tidligt fra sin mor og søskende, så jeg kan absolut godt forstå han ikke trives.

Jeg har selv killinger født 6. marts - de er ikke flyttet endnu og har utrolig stor glæde af hinanden stadigvæk.

Men hvis han kun snart er 3 mdr er han jo også flyttet tidligt fra sin mor og søskende, så jeg kan absolut godt forstå han ikke trives.

Jeg har selv killinger født 6. marts - de er ikke flyttet endnu og har utrolig stor glæde af hinanden stadigvæk.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;867843]Men hvis han kun snart er 3 mdr er han jo også flyttet tidligt fra sin mor og søskende, så jeg kan absolut godt forstå han ikke trives.

Jeg har selv killinger født 6. marts - de er ikke flyttet endnu og har utrolig stor glæde af hinanden stadigvæk.[/QUOTE]

Det passer egentlig heller ikke, men han vejer 1500 gram og han var en af de små i kuldet… ved ikke om han så er ældre… Men det er jo først nu, efter vi har været til dyrelægen at vi fandt ud af at vi er blevet snydt :frowning:

Og det gør lidt (rettet: meget!) ondt at vide, fordi han jo ville have haft det bedre med lidt flere uger hos hans mor :frowning:

[QUOTE=marissafausing;867848]Det passer egentlig heller ikke, men han vejer 1500 gram og han var en af de små i kuldet… ved ikke om han så er ældre… Men det er jo først nu, efter vi har været til dyrelægen at vi fandt ud af at vi er blevet snydt :frowning:

Og det gør lidt (rettet: meget!) ondt at vide, fordi han jo ville have haft det bedre med lidt flere uger hos hans mor :([/QUOTE]

1500 gram er en meget normal vægt for en 3 mdrs huskat, så det passer nok fint.

Jeg synes du skal anskaffe en legekammerat til ham hurtigst muligt, så han får noget selskab :slight_smile:

[QUOTE=marissafausing;867848]Det passer egentlig heller ikke, men han vejer 1500 gram og han var en af de små i kuldet… ved ikke om han så er ældre… Men det er jo først nu, efter vi har været til dyrelægen at vi fandt ud af at vi er blevet snydt :frowning:

Og det gør lidt (rettet: meget!) ondt at vide, fordi han jo ville have haft det bedre med lidt flere uger hos hans mor :([/QUOTE]

Det ville han bestemt… og i nogle enkelte tilfælde har nye brugere spurgt herinde samme dag som de har fået killingenhjem - i rigtig mange tilfælde er det lykkedes at overtale dem til at leverre den alt for unge killing tilbage og vente til den var gammel nok til at forlade sin mor og søskende :slight_smile:
Det kan du jo bare desværre ikke… i og med at I først finder ud af det, da i kommer til dyrlæge…

Ang økonomien…
Naturligvis koster det mere at have to katte - men ikke så forfærdeligt meget mere… i det daglige handler det om mad og grus… og der kan du spare en del penge ved at handle på internettet og ellers holde øje med de forskellige tilbud om samkøb af grus, der jævnligt popper op herinde :slight_smile:
Når nu han er så ung, så ville jeg tage en tur på internat og se efter en lidt yngre (halv)voksen kat, der kan opdrage lidt på ham, men som stadig vil give at lege… Internaterne kommer lige straks til at bugne af killinger, og så vil sådan en ung voksen kat alt for nemt blive overset og glemt, så afsted nu…
Internatskatte koster fiks og førdige (dvs neutraliserede, helbredsundersøgt og fuldt vaccinerede) mellem 8 - 1200 kr… Det er billigere end hvis du får en kat foræret og så selv skal til at betale udgifterne for de nævnte dyrlægeting :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;867855]Det ville han bestemt… og i nogle enkelte tilfælde har nye brugere spurgt herinde samme dag som de har fået killingenhjem - i rigtig mange tilfælde er det lykkedes at overtale dem til at leverre den alt for unge killing tilbage og vente til den var gammel nok til at forlade sin mor og søskende :slight_smile:
Det kan du jo bare desværre ikke… i og med at I først finder ud af det, da i kommer til dyrlæge…

Ang økonomien…
Naturligvis koster det mere at have to katte - men ikke så forfærdeligt meget mere… i det daglige handler det om mad og grus… og der kan du spare en del penge ved at handle på internettet og ellers holde øje med de forskellige tilbud om samkøb af grus, der jævnligt popper op herinde :slight_smile:
Når nu han er så ung, så ville jeg tage en tur på internat og se efter en lidt yngre (halv)voksen kat, der kan opdrage lidt på ham, men som stadig vil give at lege… Internaterne kommer lige straks til at bugne af killinger, og så vil sådan en ung voksen kat alt for nemt blive overset og glemt, så afsted nu…
Internatskatte koster fiks og førdige (dvs neutraliserede, helbredsundersøgt og fuldt vaccinerede) mellem 8 - 1200 kr… Det er billigere end hvis du får en kat foræret og så selv skal til at betale udgifterne for de nævnte dyrlægeting :)[/QUOTE]

Jeg bliver rigtig bekymret nu, fordi jeg tror ikke at min mor vil gå med til en kat mere, men jeg kan ikke lide at Gizmo har det sådan… Og jeg vil have det rigtig dårligt med at jeg var skyld i hvordan han har det :frowning: Sidder næsten og græder over det.
Det var næsten det samme med den kat vi havde før, hun var alene kat, og ved ikke om det bare var os der var noget galt med, men hun blev en meget aggressiv kat, og jeg vil ikke have at det bliver sådan med ham :frowning: Og jeg kan heller ikke give ham væk… :frowning:

Bor du hos din mor eller? Men prøv at forklare at det faktisk vil være mindre krævende for jer at have to end en - for det vil det! Kattene vil være så meget mindre afhængige af jer, og vil i højere grad beskæftige sig med hinanden fremfor at splitte det hele ad i kedsomhed :slight_smile:

Og man kan i øvrigt også sygeforsikre sådan en kat, hvis det er fremtidige dyrlæge regninger du bekymrer dig for :slight_smile:

[QUOTE=Eife;867942]Bor du hos din mor eller? Men prøv at forklare at det faktisk vil være mindre krævende for jer at have to end en - for det vil det! Kattene vil være så meget mindre afhængige af jer, og vil i højere grad beskæftige sig med hinanden fremfor at splitte det hele ad i kedsomhed :slight_smile:

Og man kan i øvrigt også sygeforsikre sådan en kat, hvis det er fremtidige dyrlæge regninger du bekymrer dig for :)[/QUOTE]

Jeg er mere bekymret for mad osv., at det jo selvfølgelig bliver dyrt + min mor er ikke sådan lige til at overtale, jeg kan lidt fornemme på hende, hvordan hun har det med nogle ting, og den her tror jeg ikke hun ville være glad for…

Jeg sidder her og har ondt af både dig og din killing, og undrer mig samtidig over, at der i 2012 er folk, der ikke ved, at det er ulovligt, at fjerne killinger fra deres mor før de er 12 uger gamle ! ( jeg tror , at alle ved at hundehvalpe må flyttes når de er 8 uger!!!
men når nu skaden er sket, må du jo gøre noget for, at din kat vil trives og ikke ende som en agressiv,urenlig kat der bare har det skidt, - - og ja, her må du overbevise din mor/ som åbenbart er indblandet) i, at den bedste løsning er hurtigt, at anskaffe en kat mere,- og gerne en voksen ungkat, - - og det koster ikke dobbelt, at ha 2 katte, men giver 5 gange morskab!
Jeg håber, at det bliver løsningen!

Cats og Conni

Egentlig tror jeg ikke det er så meget dyrere i mad :slight_smile: Med to katte kan det betale sig at købe de store sække med foder, og så bliver kg prisen en helt anden :slight_smile:

Fx her

Produkt Best. Nr. Preis in € (inkl. MwSt.)

  • 1,5 kg 2067.8 13,90 €
    ( 9,27 € / kg)

  • 3 kg 2067.1 19,90 €
    ( 6,63 € / kg)

  • 10 kg 2067.7 47,90 €
    ( 4,79 € / kg)

Hvis du kigger på kg prisen går den fra at være 9,27€ (ca. 69 kr) per kg ved at købe 1,5 kg foder, men ved 10 kg er prisen ca det halve, nemlig kun 4,79€ (ca 35 kr) per kg.

Prisen er for et tilfældigt mærke udfaldt for blot at vise mit eksempel :slight_smile:

:wink: Zooplus er i øvrigt et rigtig godt sted at handle bl.a. foder, da det er en del billigere end i Danmark.

Jeg synes simpelthen det er synd for en killing ikke at have en misseven. Vi mennesker kan gøre NÆSTEN alt for vores katte, men vi kan aldrig erstatte en anden kat. Det må og skal ikke være de begrænsede merudgifter som afholder en fra at gøre det bedste for katten. Som enekilling, og måske endda en killing som er kommet for tidlig fra sin mor, risikerer man adfærdsproblemer pga. dens kedsomhed. Udgifter til mad er MEGET begrænset med kat nummer to - Det kan endda være besparende da man kan købe i størrere potioner …Hvis man feks. har tørfoder stående fremme 24/7, så køber man til 2 killinger en sæk med 4 - 5 kilo, og for at sikre sig at katten/killingen får væske nok, så giver man den vådmad/dåsemad 2 - 3 gange dagligt, og godt vådmad kan man købe i Aldi, det hedder LUX og købes i 400 grams dåser til omkring en 5,- så kan det vist ikke gøres billigere :slight_smile:

Hmm, jeg må prøve at se om jeg kan snakke med hende om det… jeg håber bare at det kommer til at foregå roligt…

Jeg vil stemme med i koret og sige du br have en ven til din lille mis :slight_smile:
Få din Mor til at læse med herinde i de tråde, der omhandler adfærd og trivsel for enekatte… :slight_smile:
Økonomien fra 1 - 2 er ikke alverden, som også nævnt handler det mest om grus og foder. Begge dele kan fåes til SU venlige priser :slight_smile: Jeg har bl.a. en tråd om at være flad med 6 stk katte :slight_smile:

jeg har kigget lidt rundt, og der er kun udekatte i mit område i den rette alder… kan det virkelig være rigtigt?