Kejsersnit. hjælp!

Nemt at være bagklog…men nok for lidt for tidligt i fødselsforløbet der blev taget kejsersnit, så hun ikke har frigivet de hormoner der skal knytte hende til afkommet. Jeg håber du får hende til at tage sig af dem.

Din dyrlæge er til hunde, kan jeg høre :frowning:
Det er rigtig øv, for en kattefødsel skal man helst ikke gribe ind i - vestimulerende virker kun, hvis killingen ligger langt nede - ellers lukker man faktisk fødegangen, så vestimulerende virker helt modsat.

Ærgerligt du ikke havde en erfaren opdrætter du kunne ringe til, for h*n ville sikkert have bedt dig slappe af indtil der var kraftige presseveer. For før det, sker der absolut ingenting i en fødsel.

Vivi, hvad med hendes mælk? Ja det var da træls.

Mælken er der når (hvis) killingerne dier - nøjagtigt lugesom med mennesker :slight_smile:

Helt enig med Vivi, og den hinde, du kunne se, har højst sandsynligt været “vandblæren”, som kommer før fødslen af killingerne. Den udvider og smører fødselsgangen.
Opblokningsveerne kan godt stå på ret længe og det er først, når hunkatten har haft kraftige presseveer i mere end godt ½ time, man betynder at tænke på at gribe ind. Det burde din dyrlæge have vidst - uanset han er mere til hunde.

Så det var både synd for katten og din pengepung :frowning:

giv hende tid - min hviden var også panisk.
lad evt være med at presse hende.
Mælken skal de små nok få suttet frem igen.
du skal holde dem varme, fodre hver 3 time og skifte dem også.
du vil nok opleve at de krabber rundt og er urolige og det kan sætte gang i maven, så du kommer nok også til at skulle tørre dem af med vådservietter. det sker, også selvom man er grundig med at skifte dem. har desværre haft fornøjelsen mere end 1 gang.

når hun er sig selv igen så start med en enkelt killing, og prøv evt at smøre lidt kmr på den hvis hun er madglad, det kan hjælpe på lysten til at pleje dem.

og det bliver nogle stygge dage, og du kommer garanteret til at tude for det er rocker hårdt og frustrerende.
Men bank ikke dig selv oven i hovedet - sket er sket og du havde ikke lige nogen back up at ringe til.

vi krydser alt hvad vi kan

:slight_smile:

Hvordan er det gået i nat og her til morgen ??

Har hun accepteret killingerne ?? :kryds:

Hej. Hun kunne ikke selv have født dem, da der var en killing fra hvert horn ud på vej samtidig. Så det var eneste udvej. Hun vil stadig ikke accepterer dem:(. De lever stadig alle 5, men har lidt problemer med 2. Den ene har ikke taget på og er den mindste. Pigen (som den eneste) har svært ved at komme af med afføringen, da været oppe med hende idag, hvor de puttede noget op bagi, og der kom små hårde knolde ud. Men hun skriger stadig, når jeg masserer maven! Tror desværre ikke moren kommer til at accepterer dem. Snøft.

Hvis hun ikke havde presseveer, var der jo slet ikke noget på vej ud :wink:
Men bortset fra det, kan man “skubbe den ene op”. Det lærte jeg engang på et møde i Racekatten, hvor der var en dyrlæge der også er opdrætter. Det trick har jeg haft brugt et par gange selv.

Jeg er ked af at høre, at det hele ikke flasker sig.

Kan man ikke finde en amme mor som måske har fået et lille kuld eller mistet sine killinger?

Jo man kan søge efter en amme, på div forums, facebook osv.
nu den ene killing har så hård mave, tænker jeg på hvad mælk de får ? Pulver mælk er ikke god til dem når de er så unge

[QUOTE=GitteS;1072734]Jo man kan søge efter en amme, på div forums, facebook osv.
nu den ene killing har så hård mave, tænker jeg på hvad mælk de får ? Pulver mælk er ikke god til dem når de er så unge[/QUOTE]

Det kunne trådstarter jo prøve måske, bare for det tilfælde at morkatten aldrig skulle komme til at acceptere dem…
Håber det bedste for de små, det må ikke være sjovt at stå med sådan nogle små nogle :frowning:

Jeg håber - at missemor vil acceptere dem - eller du finder en ammemor… :slight_smile:
Krydser fingre herfra…

Jo - husk at oplyse hvor du bor

Her tilbydes en ammekat:

Hun bil stadig ikke have dem. Søger nu ammemor. Kender I nogen? Bor i kolding. Pigen har eet bedre, og kommer nu af med afføring. Har kun royal canin mælkeerstatning, da jeg ikke kunne finde kmr. Nogen der har kmr? Vh Rikke

Mit nr er21694765. Tak

En i silkeborg tilbyder her på ammecentralen´s facebook plads til 2-3 killinger. Ammecentral for killinger og missemødre | Facebook

Har skrevet til hende i Silkeborg.

Er det mon den samme, som jeg satte link til længere oppe?
http://www.kattegalleri.dk/forum/Off…mekat_tilbydes

Det er også i Silkeborg, men her er tlf.nr. med i teksten.