[quote=pivnu;177632]Kan man det sådan bare lige? Efter hvad jeg har forstået, så er det en rimelig omkostningsfuld og langvarig test.
:?
Jae… det tror jeg da - ikke at jeg har tænkt mig det - men jeg har set det i TV-programmet med de par, der ønsker at blive gravide.
Men pas nu på ikke at få paranoia, så er livet altså ikke værd at leve 

Jeg har ikke paranoia, jeg har bare en holdning til tingene
Selvfølgelig er det godt at være en bevist forbruger, og jeg indkøber da også selv primært miljø- og allergivenlige mærker (og går ikke med makeup!).
Men der er simpelthen grænser for, hvad vi som forbrugere har en chance for at få indsigt i, så langt hen af vejen må vi sætte vores lid til mærkningerne og resten til vores overbevisning (og sunde fornuft?).

Enig - jeg satser da 100 % på, at når jeg køber svanemærkede produkter og makeup uden diverse parabener osv - at så passer varedeklarationen.
Jeg morede mig lidt over, da TV viste et program om netop dette, hvor et miljørigtigt par havde sat deres stue i stand med bl.a. miljørigtig maling
Til gengæld havde de mht. gardinerne blot spurgt gardinmanden, om gardinerne indeholdte giftige stoffer, hvormed gardinmanden naturligvis havde svaret nej. Men de var altså overhoved ikke stoffri.
:?
Stoffri gardiner ??? Nej - sorry - kunne ikke lade være… -høhø
En anden ting er også, at man jo ikke kan forpeste andres hjem med ens egen overbevisning. Når jeg er ude, stiller jeg ikke spørgsmålstegn ved, om der er parfume i håndsæben, eller om æggene kommer fra fritgående høns. Det er ting, jeg kun kan bestemme hjemme hos mig selv.

Selvfølgelig skal man da ikke bestemme, hvad andre mennesker gør og ikke gør - det var absolut ikke min hensigt - dette indlæg blev ikke skrevet for at missionere.
Jeg spørger da heller ikke, om hverken æg, sæbe, skyllemiddel eller andet når jeg er ude - lissom jeg heller aldrig ryger i et ikke rygerhjem…jeg har min holdning - og det er ikke det samme, som at jeg forventer at alle andre lever som jeg - forskellighed er netop lærerigt…
-engel-engel-engel
[/quote]
Og nu vil jeg ud og have mig lidt morgenmad…