Kend dig selv gennem din kat

Kender I den bog? Den er morsom:-) det er Vivienne Angus, der er forfatter. Hun mener, at vi vælger kat - ja selv farve på kat - alt efter hvor vi er i vores liv, og at katten er udtryk for vores indre sjæleliv - en projektion - enten af noget vi har på det tidspunkt - eller noget som vi gerne vil have.

her er et udpluk - skriv hvis der er farver jeg skal føje til:-) Jeg skal køre om lidt, så tager bare lige de mest udbredte først:

Rød, creme, rødtabby:
Det mandlige pricip og energi. En maskulin kat, direkte, egenrådig, ser ud til at vide, hvad han vil. Elers opmærksomhed, har stærk vilje og humor. Energien kan vise sig som kærlighed eller aggressioner. uafhængighedens udtrykte billede.

Ejer af røde katte:
Vælges ofte af drenge, folk som ejer røde katte lever sig ofte ind i kattens energiske image, tiltrækker livlige personer, direkte entusiastiske, kan også være en stille person som længes efter at udtrykke sine følelser og mod. Energi kan også være mental og behøver ikke udtrykkes fysisk. har en god humor.

Grå- og brun tabby:
Universalkatten, kunstens kat, alle huskatte er udvilket fra denne kat, tabbyen er en del af familien, smuk, kunstnerisk pelsmønster som for hver kat er individuel, ikke to tabbyer er ens af sind, har let ved at tilpasse sig, en åben, afslappet kat med en behagelig aura.

Ejer af grå- og bruntabby:
Mønstret tiltrækker mange forskellige typer mennesker og er svært at tolke, drages mod et vildt image, frihed og styrke, påskønner selvstændighed, stabilitet, har behov for tryghed og nyder selskab.

Sorte katte:
det ubevidstes mysterium, feminin, sprirituel, gådefuld, fræk, aldrig forudsigelig, fuld af numre, klog, deler ikke altid sine tanker med andre, synes at kunne læse ejers tanker, en kat som skaber ærefrygt, utæmmet og uudgrundelig.

Ejer af sorte katte:
fascineres af det åndelige og mystiske ved egen natur, ønsker at leve med det ubevidste uden at se det som en trussel, har sans for skønhed, er selvstændige, har forståelse for kattens sjove påfund.

Blå katte:
værdighed, ædel, sofistikeret, individualistik, intelligent, kølig, cool, dækker ofte over nervøsitet, selv om katten ser snobbet og arrogant ud, kærlig og blid på dens egne betingelser, og beære mennesker med sit nærvær.

Ejere af blå katte:
trang til at være anderledes, elegante med kongelige miner, forsigtige i valg af venner, får mest mulig ud af deres talenter og kaster sig ofte over et nicheområde, lever ofte lidt afsondret opslugt af en aktivitet, tilbagelænet, cool, depressiv - ked af det, katten kan bruges til at skabe ro, når ejeren af en blå kat ser nedladende ud kan det dække over usikkerhed og let nervøsitet ved en situation.

Mennesker som vælger:

langhårede racer:

oplever en lighed mellem kattenes pels og deres egen kunstneriske frisurer og afrundede træk, fredelige, blide, nervøs ved udfordringer, ønsker et roligt liv, behov for at have situationer under kontrol, elsker pelspleje og tilfredsstiller et plejeinstinkt, er omsorgsfulde og omhyggelige.

Semi langhårs: Drages af det visuelle billede af en langhårskat, men tiltrækkes i virkeligheden ubevidst af de orientalske racers udadvendthed. Semierne er en mellemting, intelligente, sky, behersket temperament, ønsker at undgå yderligheder.

Engelske og amerikanske korthår:
Holder af selvstændige, ligefremme, sunde katte, de mest uafhængige af alle katteejere, respekterer kattens natur, elsker naturens skønhed, er rolige ligevægtige og intelligente mennesker.

Orientalske racer/fremmede korthårede racer:
Respekterer kattens natur, nyder spilopper, barsk sans for humor, tendens til at gøre oprør, gør ikke hvad de får besked på, men hvad de har LYST til, tiltrukket af Østens spirutualitet, intelligente, føler måske en afgrundsdyb ensomhed, som racernes store hengivenhed over for ejeren kan afhjælpe.
Føler et slægtskab med naturens skønhed.

gerne hvide katte også

Har du noget med sølv katte??

Hvad så med os der har alle mulige farver og flere racer, er vi så skizofrene-høhø-høhø-høhø
Marina

[quote=Marina;120130]Hvad så med os der har alle mulige farver og flere racer, er vi så skizofrene-høhø-høhø-høhø
Marina[/quote]

JA:tihi::tihi::tihi:

[quote=Marina;120130]Hvad så med os der har alle mulige farver og flere racer, er vi så skizofrene-høhø-høhø-høhø
Marina[/quote]

Ja den tænkte jeg altså også på :tihi:

Blå Tabby Helle

ER der også en der beskriver Hvid med sort hale :?

næææh da, det blev jeg så ikke klogere af, men det passer vist meget godt gggg

Lars kat er jo rød og hvid, og han er vild med røde katte…
Jeg hører så til de mystiske katte, dog med hang til det snobbede…gg

Det er da en bog jeg vil låne en dag.

Katte - hvide:
står for orden, velplejet med noget omhyggeligt og net over sig, blidt sind, rummer ikke samme følelse af vildskab som andre farver, har en snert af arrogance og ringeagt, kan skræmme mennesker ved at virke spøgelsesagtige, døvhed kan være et problem, fredelig kat med sart og fin image.

Ejer af hvide katte:
folk, der vælger en hvid kat, frygter måske den mørke side af sig selv, men engle og guder klædes også i hvidt. har en pertentlig natur, kan lide at der erpænt og rent, påskønner fin kunst som hvid procelæn, elegant, nyder at blive beundret.

Blå og grå¨står sammen - så sølv må ligge her

[quote=Marina;120130]Hvad så med os der har alle mulige farver og flere racer, er vi så skizofrene-høhø-høhø-høhø
Marina[/quote]

Nej da - kun hvis du har fået alle kattene i et hug. Personlig er mine kommet til løbende og der er udskiftninger også af farver og typer. Som jeg skriver i starten, så repræsenterer kattenes typer og farver os på forskellige stadier af vores liv.

Vi skulle jo gerne flytte os.

Mine er så kun sorte og blå - dte kan I lige tænke lidt over:p

Blå tabby er her ikke.

Der er sort/hvid, chokolade/brun, Agouti/spotted/ticked, lilla og trefarvet/tortie:-)

Hvid med sort hale er en ren skizo:-)

[quote=lenschow;120225]Nej da - kun hvis du har fået alle kattene i et hug. Personlig er mine kommet til løbende og der er udskiftninger også af farver og typer. Som jeg skriver i starten, så repræsenterer kattenes typer og farver os på forskellige stadier af vores liv.

Vi skulle jo gerne flytte os.

Mine er så kun sorte og blå - dte kan I lige tænke lidt over:p[/quote]

Tjah, nu er jeg sådan et multimenneske og har haft alle mulige farver fra starten af. Vi begyndte nemlig med en blåcreme med hvid og en sorttortie og afkom i alle regnbuens farver vi ikke kunne nænne at sælge-høhø
Sådan er det nok med de der mærkelige mennesker der er kreative…-høhø

Marina

[quote=lenschow;120227]
Hvid med sort hale er en ren skizo:-)[/quote]

:tihi::tihi::tihi: hehe ja det må det da være, for beskrivelserne er Ild og vand!!!

Er en abby så:

[I]Rød, creme, rødtabby:
Det mandlige pricip og energi. En maskulin kat, direkte, egenrådig, ser ud til at vide, hvad han vil. Elers opmærksomhed, har stærk vilje og humor. Energien kan vise sig som kærlighed eller aggressioner. uafhængighedens udtrykte billede.

Ejer af røde katte:
Vælges ofte af drenge, folk som ejer røde katte lever sig ofte ind i kattens energiske image, tiltrækker livlige personer, direkte entusiastiske, kan også være en stille person som længes efter at udtrykke sine følelser og mod. Energi kan også være mental og behøver ikke udtrykkes fysisk. har en god humor.

Orientalske racer/fremmede korthårede racer:
Respekterer kattens natur, nyder spilopper, barsk sans for humor, tendens til at gøre oprør, gør ikke hvad de får besked på, men hvad de har LYST til, tiltrukket af Østens spirutualitet, intelligente, føler måske en afgrundsdyb ensomhed, som racernes store hengivenhed over for ejeren kan afhjælpe.
Føler et slægtskab med naturens skønhed. [/I]

hm? En abby er jo konsevent i det “røde” felt. i hvert faldt den vildtfarvede og fawn og sorrel vil jeg mene.

rød PLUS ticked:

Ticked/spotted/Agouti katte (Aby, mau, oci):
repræsenterer vildskab, det nærmeste vi kommer den vilde kats udtrykte billede, kærlige, nyder menneskers selskab, stort behov for at udleve deres katteinstinkter, kærlighed til frihed, elsker at jage, falder især for et menneske med hvem de deler deres hemmeligheder og kærlighed til livet.

Ejer af disse katte:
kærlighed til vilde katte, er bevidste om de vilde dyrs kvaliteter i sig selv og har respekt for denne vildskab, kan føle sig begrænsede af livet og gennem kattene føle en frihed, samfølelse med naturen, muligheden for at føle sig et med dyrene. Mennesker som føler sig tiltrukket af disse katte kommer ofte meget tæt på naturen og kattens instinkter, ejerne føler sig ofte beslægtede medden ligevægt, selvtillid, gådefuldhed og kraft som de gamle ægyptere så og ærede i deres katte.

" Orientalske racer/fremmede korthårede racer:
Respekterer kattens natur, nyder spilopper, barsk sans for humor, tendens til at gøre oprør, gør ikke hvad de får besked på, men hvad de har LYST til, tiltrukket af Østens spirutualitet, intelligente, føler måske en afgrundsdyb ensomhed, som racernes store hengivenhed over for ejeren kan afhjælpe.
Føler et slægtskab med naturens skønhed."

så sandt at jeg blev næsten skræmt !!!

Vi kan lige tage de sidste farver:

Ckokolade og brune katte:
velvære og komfort, venlig farve, som mange føler sig tryg ved, vil gerne kommunikere med ejer, lege, vise deres kærlighed og snakke, kloge, selvsikre med sans for morskab, god følgesvend, ærlig og ligefrem.

ejere af brune/ckokoladefarvede katte:
brun er moder jords farve, giver en følelse af varme, behag, næring, folk med sådanne katte ønsker at være i kontakt med disse sider af deres personlighed, kan have stærk smag for det indivíduelle, nyder kattens vildksab, ønsker at være i kontakt meddyreriget, nyder at kommunikere, har humor, og nyder stille eftertænksomme øjeblikke.