Kende forskel på killinger

Hej Jeg hedder jennie og dette er mit første indlæg herinde.
I onsdags hjalp jeg min deslige huskat med hendes(og min) første fødsel. hun fik fem dejlige og levende killinger. Nu ønsker jeg jo at holde øje med at de vokser og for nok mælk,men mit store spørgsmål er hvordan kender man dem fra hinanden. jeg ved ikke hvordan jeg ligger billed herind, men vil da prøve.
De ligner helt utroligt hinanden. så vidt jeg kan se er der 2 piger og 3 drende. håber på brugbare svar.

Hej nååå her tror jeg nu nok, at jeg kunne se forskel :høhø: men ,-
lilla og chokolade burmeserbørn ligner hinanden rigtig meget,- så jeg har gjort det,
at jeg har mærket dem med læbestift i nakken eller ved halen ,- læbestift for mor-missens skyld ( når hun slikker dem ) Andre maler kløerne med neglelak:)
:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: Stor tillykke med din små “striber”

Knus fra Cats og Conni

[QUOTE=jenniemus;601289]Hej Jeg hedder jennie og dette er mit første indlæg herinde.
I onsdags hjalp jeg min deslige huskat med hendes(og min) første fødsel. hun fik fem dejlige og levende killinger. Nu ønsker jeg jo at holde øje med at de vokser og for nok mælk,men mit store spørgsmål er hvordan kender man dem fra hinanden. jeg ved ikke hvordan jeg ligger billed herind, men vil da prøve.
De ligner helt utroligt hinanden. så vidt jeg kan se er der 2 piger og 3 drende. håber på brugbare svar.
[/QUOTE]

Hvor er de søde og fine :slight_smile:
Når det er små stribemisser, så er det altid let at kende forskel …Jeg tror ikke der findes en eneste kat, med nøjagtig ens striber.
Når jeg har killinger, er det osse altid stribede. Jeg bruger et par dage på at finde ‘kendemærker’ - Sidst havde jeg to, som var MEGET ens, men alligevel ikke, for den ene havde to små pletter over deres M i panden - Det havde den anden ikke :slight_smile:

slikker hun ikke læbestiften af??? havde overvejet det med neglelak. jeg har i øvrigt ikke set hende slikke dem i numsen overhoved, skal jeg bare gå ud fra hun gør det på andre tidspunkter(end når jeg lige kigger) eller skal jeg prøve at tørre dem med wc-papir/vaskeklud eller lign, skal det være vådt?? altså papiret eller tørt når man tørre, de er 3 døgn nu.

Jeg har hvis jeg har har haft behov for det klippet en lille tot af forskelllige steder, så er det bare at holde det ved lige indtil du kan kende forskel.

Det tager ikke langtid inden man har printet sig forskellige kende tegn ind ved hver killing .
Men ind til da , så gør jeg som Dorte , klipper lidt hist og her i pelsen ved hver killing når det har været nødvendigt .

Jo, læbestiften bliver slikket af, så den skal helt ind på skindet, - - men det er netop derfor jeg bruger læbestift, - - det kan mor.mis godt tåle:):slight_smile: så må den opfriskes,

Ved så små nye killinger skal du bare lade mor-mis ordne “rumperne”, – det skal hun nok klare :tihi:

Cats og Conni

[QUOTE=jenniemus;601289]Hej Jeg hedder jennie og dette er mit første indlæg herinde.
I onsdags hjalp jeg min deslige huskat med hendes(og min) første fødsel. hun fik fem dejlige og levende killinger. Nu ønsker jeg jo at holde øje med at de vokser og for nok mælk,men mit store spørgsmål er hvordan kender man dem fra hinanden. jeg ved ikke hvordan jeg ligger billed herind, men vil da prøve.
De ligner helt utroligt hinanden. så vidt jeg kan se er der 2 piger og 3 drende. håber på brugbare svar. [/QUOTE]

Hej Jennie og velkommen til. Jeg overlader svarene til andre med mere erfaring, men hvor er det nogle skønne killinger din flotte stribemis:hjerte: har fået.

Tillykke med dem. :flag: Jeg håber, du finder gode hjem til dem allesammen - og så var det måske en idé at få neutraliseret mormissen inden næste kuld :wink:

Ih, jeg ved der har været en tråd tidligere om hvad opdrættere bruger af metoder for at kende forskel på de små, men jeg kan ikke finde den :frowning:

Den blev i sin tid oprette af alleos7 (hun havde fået 4 helt ens killinger…), men den bruger her ikke mere, så ved ikke om du kan søge på den…

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?19866-m�rkning-af-ens-killinger&highlight=alleos7

Jeg fandt da lige en tråd med mærkning af killinger, som ikke var startet af hende alligevel. (hukommelsen er altså bare ikke med mig så tidligt om morgenen)

Tak - det er en god tråd, der kommer vidt omkring emnet. :slight_smile:

Jeg har aldri merket mine nyfødte kattunger før et kull jeg hadde i november 2011.
Enten er dem ulike i størrelser eller i væremåte, eller utseendemessig - selv i samme farger.

Men den ene gangen jeg merket kattungene,så fikk dem ulik neglelakk farge på haletuppen. Det var hovedsaklig jentene,for blandt guttene var en liten og en kjempestor :slight_smile:
Noen merker dem også med bittelitt neglelakk på potene.
Og kaller kattungene høyre frem,høyre bak,venstre frem,venstre bak. Har dem fler enn 4 kattunger og flerem an trenger å skille fra,kan man bruke en annen farge på neglelakken til de andre kattungene :slight_smile: Dette må så klart også fornyes om det tar tid å merke seg forskjell på dem.

Baremig og Finn - Ja, det var lige præcis denne tråd jeg tænkte på :slight_smile:

Jeg bruger også neglelak på halen i starten og senere får de en hårelastik om halsen, hvis det er nødvendigt.
Hurtigtørrende neglelak er en god opfindelse:høhø:

Tine