Kender du din kat i mørke?

Kom til at tænke på om i kan genkende jeres katte på lyde når det er mørkt eller i på anden måde ikke kan se dem.
Pussimor er jeg aldrig i tvivl om er hjemme, for hun begynder at mjave/brokke sig lige så snart hun stikker hovedet indenfor. Hun fortæller sin bestemte mening om os og den er ikke altid lige positiv. Særlig hvis hendes madskål ikke er fyldt op når det passer gimpen at vende sin lyserøde snude hjemad.
Pølse hun siger bare lige miv miv, når hun kommer ind og så eller lyder der bare knase lyde fra hende når hun spiser.
Lille Pippi laver nogen fantastiske søde trillelyde når hun vil gøre opmærksom på sig selv. Det lyder simpelthen så sødt når hun gør det. Da hun var helt lille sagde hun pip lyde, derfor navnet Pippi :slight_smile:
Leopold snakker/brokker sig meget højt når han kommer ind eller vil et eller andet, man er faktisk aldrig i tvivl om hvad han mener om os og alt andet.
Lilli laver nogen søde kurrelyde, når hun vil gøre opmærksom på sig selv, det er gerne når hun vil snakke eller vil have mad.
Hans Otto er den mest diskrete af vore katte, han begynder bare at spinde rigtig højt og det lyder som en defekt mejetærsker, når han kommer rigtig op i omdrejningerne [bigloony]
Knus Elin

Hvis de kommer med deres mijaven, grynten, snakker eller andet kan jeg godt kende dem fra hinanden.
Borg har en meget dyb måde at beklagende mijav når han ikke lige kan komme ud eller andet ikke lige går efter hans hoved. Til gængeld har han den mest deglige knurre lyd når han føler vel behag han - så som at blive kløet bag øret imens man ligger lige i solen.
Saga snakker med en meget blid og lys “stemme”. Det er den stemme hun bruger når hun byder velkommen til ny an kommende. Når hun skal ha mad mijaver hun lidt hysterisk. Når hun løber rundt og leger for sig selv (måske med en bold) har hun de dejligst og skønne "samtaler med sig selv - hun kan blive ved i 10-15 min hvor hun bare undeholder sig selv.
Nuka snakker med en dyb og blid “stemme” som alle kende når først de har hørt den. Man er ikke i tvivl om når hun gerne vil ha rindende vand eller vil kæles og selt ikke når hun gerne vil ha serveret mad så løber hun rundt og sige noget ala prrriiiiyyy maaaaiiiid prrriiiyyy maaaaiiiid.
Njord har den mest skinger og pivet killinge “stemme” som jeg i starten trode var nød råb men altså bare er hans “stemme”
Jeg kan også kende Njord på den måde han slupre når han drikker.

oh jo - og det har noget at gøre med hvordan de går !!! rynke går ikke - hun småløber altid -dipdapdipdapdipdap
brune går - dip -dap-dip-dap
og manse han tramper- plus han spinder altid når man kommer tæt på ham

helt sikkert…

både på deres skridt,… sethi er lydløs - Ramses støjer,…

deres lyde - sethi siger miv… Ramses MMMMIIIIIAAAUUUUWWWW!!!

og på hvor de hopper op… Sethi lægger sig pæt ved siden af mig - Ramses vader hen over mig…

og på deres leg - Ramses jager alt sit legetøj… Sethi finder proppen og smider den på badeværelset…

så jeg er aldrig i tvivl :slight_smile:

-høhø -høhø

Sjovt at du bringer det op,men ja,jeg kan høre hvem der tramper eller laver lyde.De har hver deres måde at tilkendegive sig på.Den ene mere diskret end den anden -xxrotflmao -xxrotflmao

Mega ( IKKE Mega Hanne -høhø ) TRAMPER og laver høje lyde.

De 3 tøser lister og har hver deres tøselyd som fortæller hvad de vil :stuck_out_tongue:

Selvfølgelig kender jeg mine misser i mørke

Charlie støjer, Nunuu snøfter og Victoria er stille

Og så har de 3 vidt forskellige stemmer

uden tvivl!

Jeg kan høre hvem der er i madskålen, hvem der drikker, hvem der kommer gående: Tequila er let som en fjer, Alma kommer kluntende som en mco nu gør, Arthas kommer elegant, men med tunge poter -høhø
Til tider, kan jeg også høre hvem der leger i rummet ved siden af, da de alle 3 har hver deres måde at lege på.

Min kæreste sig tit, hvis jeg lige siger: Alma stop med det der. Du ved da ikke om det er hende. Jo jo, det kan jeg da snild høre -thumbs
Det er det samme med kradsetræet, det er nemt at høre hvem der er i det :slight_smile:

Tror generelt at mange kan høre hvilken kat det er der kommer / leger / spiser / drikker vand.

Jeps - hver og en er forskellige - både i deres måde at bevæge sig, måde at stampe, spinde og miauve (mine kalder jo når de går ind i et rum:-))

Normalt ser jeg Tip og Nanoq i min seng om natten. Nemo og Tara foretrækker at sove selv:-) de kigger dog op ind imellem.

Knus

Ja det kan vi sikkert allesammen, men sjovt at høre om de forskelligheder vore katte har.
Tag nu Leopold, jeg er aldrig i tvivl om han er i godt eller dårligt humør, når han viser sig. Enten kommer han med sin hyggemjaven eller også brokker han sig over et eller andet. Det kan også være en mjaven der siger: " Nå det var rart du kunne vise dig, mon det er mulligt at få mad på dette hotel." Man er slet ikke i tvivl om hvad han mener.
Lige nu leger Pippi med lille Viggo og Viggo er altså en pivskid, bare Pippi lader som om hún vil bide ham, så hyler han højt og inderligt. Men hvis hun giver ham et nap, når han har været for fræk, ja så kan jeg sagtens høre når det er alvor. Ikke jeg skælder udpå Pippi, for hun gør bare som hun skal, nemlig opdrager den lille bølle.
Knus Elin

Nanoq er den, der snakker mest hos os. Forleden havde ejg en adfærdsdism til at overnatte nogle nætter, og hun var en del alene med kattene, mens jeg var på job. Hun brugte tiden på at studere dem:-)

Hun var helt lamslået over SÅ mange lyde og små signaler de har indbyrdes og til hende. Det havde hun ikke regnet med. Hun er hundeforsker:-) hehe men joh selvfølgelig har de da det:-)

K

hihi, sådan er det jo med misser (de fleste i hvert fald)
Hos os er der også altid en der snakker. Mest Alma, som jo er mco wannabe, og det er hun bestemt også i sin snak:) Hun kurrer som en due hele tiden, det er sjældent hun rent faktisk miaver, men hun kommer ofte med mange må lyde.
Jeg kan tydeligt høre på hende, når hun forlanger kæl -høhø en kort bestemt mæææ kommer ud -thumbs
Arthas er bare en skriger, han laver kun lyde når der er noget han vil, eller er utilfreds med. Lige for tiden sidder han foran snack skuffen og nedstirre den, så vænner han hovedet mod mig og miaaaaaaaaav, kradser lidt på skabet, miaaaaav. Nytter det ikke, jamen så ligger han sig ned og ser lækker og indbydende ud, i håb om det belønnes :slight_smile:
Tequila er den mest stille kat jeg har oplevet. Hun skriger hvis hun tror hun er helt og aldeles forladt eller hvis man løfter hende.

Men Alma har utroligt mange lyde, og vi kan sagtens holde en samtale igang, ofte tager jeg hende i, at imiterer det miav jeg laver -thumbs

Ja, både på de lyde de siger, på de lyde der kommer når de bevæger sig, på deres forskellige måde at gå på (på dynen) og på deres siluet. :slight_smile: