½ kg marcipan skal bruges til ..forslag søges

Opdagede jeg havde 2 x ½ kg marcipan holdbar til …i november liggende i køleskabet :ups:
Det første ½ kg er brugt til en stoooooor marcipan kage. Hvad skal jeg bruge det andet ½ kg til når der lige er plads i fryseren igen :?
Har i en masse spændende forslag for kunne jo være sjovt med noget andet end marcipan kage og er jo ikke hver dag man har marcipan liggende så kunne være sjovt med noget nyt :slight_smile: Har desværre ikke nugat liggende så jeg kunne lave konfekt :frowning:

Kransekage :savle:

hvordan laver man det :smiley:

Æbletærte med marcipan og kanel.

Den nemme måde:

Du laver en tærtebund og forbager den, derefter kommer du æblemos (fåes på glas) i og ovenpå river du marcipanen og drysser med lidt kanel, og derefter kommer du den i ovnen igen til den lige har fået en lysebrun farve.

uhh det lyder lækkert har du en god opskrift påå en tærte bund. Hvormange grader og hvorlænge, ca. :smiley:

Det er meget simpelt og så skal du kun bruge marcipan, flormelis og æggehvide :slight_smile:

Bagte æbler er også en mulighed.

opskrift :slight_smile: (der er tit de gode gamle fra ens bedste mor er bedre end dem online)

Den jeg har linket er nu rigtig lækker, jeg brugte den nytårsaften :slight_smile:

Derudover så er kogebogen.dk vist fuld af opskrifter som folk selv uploader :wink:

Man kan købe en færdigblanding til desserttærtebunde,der skal blot tilsættes vand.
Det smager helt ok og kan købes i de fleste dagligvarebutikker.

man KAN jo osse bare nomme det fra en ende af :wink:

Citronmåne! DET smager godt når det er hjemmelavet. Der er en super opskrift i Claus Meyers Almanak, som jeg bare ikke lige orker at skrive ind nu… Men hvis du vil have den, så sig til…

Jeg ville bare spise det råt :slight_smile:

Pæretærte med marcipan - et stykke nede på siden her: http://lonelandmand.brandbygegaard.dk/#category5
Himmelsk, syndigt og burde givetvis være forbudt :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;776560]Pæretærte med marcipan - et stykke nede på siden her: http://lonelandmand.brandbygegaard.dk/#category5
Himmelsk, syndigt og burde givetvis være forbudt :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]
Vi kan hermed konkludere vivian er håbløs i et køkken. Mine pærer druknede LOL Fik den åbenbart alt for høj så den var en evighed om at blive færdig og mørk i toppen. Men det smager dejligt især vaniliecreme så nu kan jeg også lave det selv :smiley: