Kiler

Hej.

Har en hellig Birma killing hvor jeg er i tvivl om kilerne er for høje.
Der er en intereseret køber men er i tvivl om kilerne vil holde til udstilling.
Problemet er at køber bor i Norge og derfor er det ret vigtigt at vurdere det ud fra billeder.
Nogen der har en mening om dette??
PS. skal selv udstille en anden kat i Jyllinge. Det bliver min første udstilling så derfor henvender jeg mig herinde.

Her er hun så i fuld figur… En lidt beder vinkel :tihi:

Jeg tror ikke de er for høje (går over knæhasen) . mange af kilerne kan se lidt for høje ud indtil udmaskningen er på plads. Du skal kigge på hende på afstand i halvmørke - så kan du bedst se aftegninger på en chokolade.

Tak Camilla.

Du er som altid en hjælp.
Jeg vil jo ikke sælge katten i sækken om man så må sige.

Hej Dorte

er du SÅ færdig hun er lækker - sikke en skønhed. Hende kan du være stolt af

dernæst ang kilerne - så kunne det være super, at modtage flere billeder som vedhæftet fil, så de kan åbnes og forstørres. Jeg ville aldrig turde give dig et endelig svar ud fra det billede du viser her…syntes nemlig eks. det ser ud til at “sno” sig på siden af benet…
I kontrakten ville jeg helt klart skrive, når du er helt ny i opdrætterverden, at der ikke gives garanti for aftegninger…bare så du ikke står og får problemer pludselig, når du ønsker at sælge til avl/show

alt den bedste held og lykke på show og ikke mindst dit opdræt

PS husk også, at aftegningerne ikke må gå længere op end toppen af “vildkloen” på forpoterne, bagpå…

venlig hilsen Heidi og birma-panelet

[QUOTE=Con Meo;551606]Hej Dorte

er du SÅ færdig hun er lækker - sikke en skønhed. Hende kan du være stolt af

dernæst ang kilerne - så kunne det være super, at modtage flere billeder som vedhæftet fil, så de kan åbnes og forstørres. Jeg ville aldrig turde give dig et endelig svar ud fra det billede du viser her…syntes nemlig eks. det ser ud til at “sno” sig på siden af benet…
I kontrakten ville jeg helt klart skrive, når du er helt ny i opdrætterverden, at der ikke gives garanti for aftegninger…bare så du ikke står og får problemer pludselig, når du ønsker at sælge til avl/show

alt den bedste held og lykke på show og ikke mindst dit opdræt

PS husk også, at aftegningerne ikke må gå længere op end toppen af “vildkloen” på forpoterne, bagpå…

venlig hilsen Heidi og birma-panelet[/QUOTE]

Men Heidi, jeg er enig i at de ser lidt snoede ud nu…men min erfaring er at babyer kan være lidt tyndpelsede på indersiden af knæhaserne, sådan at det ser ud til at kilen går for højt. Jeg har prøvet at mørkne fotoet i mit fotoprogram, og jeg tror ikke de snor sig for højt…men måske du Dorthe kun lokke Rikke forbi og bedømme Chilli ?

Ja Heidi hun er en lækkerbisken
Det bedste ved det hele er at hun samtidig har et super godt sind. Fræk som en slagterhund og kælen som bare pokker…

Jeg har/vil skrive i kontrakt at der ikke er nogen garantier for den videre udvikling.
Tak for dine held og lykke ord :slight_smile:

Camilla: ja jeg må have Rikke herover igen… Hun var her og vurdere dem for et par uger siden men der sker jo hele tiden noget…

[QUOTE=Doka;551634]Ja Heidi hun er en lækkerbisken
Det bedste ved det hele er at hun samtidig har et super godt sind. Fræk som en slagterhund og kælen som bare pokker…

Jeg har/vil skrive i kontrakt at der ikke er nogen garantier for den videre udvikling.
Tak for dine held og lykke ord :slight_smile:

Camilla: ja jeg må have Rikke herover igen… Hun var her og vurdere dem for et par uger siden men der sker jo hele tiden noget…[/QUOTE]

Du kan jo evt sælge hende kun til avl - dvs lad være med at skrive hun er solgt som showkat, så er køber jo blot heldig hvis hun holder hele vejen, og du får ikke håret i postkassen. jeg sætter aldrig kryds i solgt til show, for det er så svært at garantere en ung birma holder hele livet til show.

Ja det vil jeg huske… Ihh der er meget man skal lære :?
Det ernder sku da med at man bliver helt klog :tihi: