Killing afleveret af barn - Vejer 500 gram

For en halv time siden bankede det på døren. Der stod en dreng på 6 - 7 år. Han sagde han havde fundet en killing, og spurgte om vi ville have den…

• Spurgte om jeg måtte se den og rakte ud efter den. Så smuttede drengen.
    Killingen fik lidt mælk og spiste en del tør kost. Casper har vejet den. 500 gram. Hvor gammel er den så? Gætter på en måned.
  • Ved ikke hvad vi skal gøre. Skal møde på arbejde om en halv time.
  • Har jo hørt små katte ikke kan spise selv, men den her gør.
  • Har ikke planlagt at få flere katte, da vi selv planlægger familieforøgelse.
  • Kan jeg beholde den, til den er stor nok til at komme videre? - Kan jo også være vi forelsker os i den.
    For 2 - 3 uger siden fik nogle naboer besøg ef en skovkat med killinger. De fandt ejeren og katten kom hjem. Tænker killingen måske er derfra… Så skal den hjem til sin mor.
  • Ellers vil vi gerne gøre, hvad vi kan. Er lidt forvirret, da det er gået ret hurtigt. Er bange for om den tager skade, hvis den ikke er gammel nok, hvilket den tydeligvis ikke er.
  • Har i nogle gode råd til mig og min mand? Hvordan passer vi den? Hvad gør man med en killing uden mor? Hvor gammel vil i skyde den til?

Der er 3 billeder af den lille killing under mit album min kat Pusser…

Prøv at kontakte www.hittekilling.dk

Hejsa…

Det var da et lille pus…nok omkring 5 uger gamme. Killinger i den alder kan selv spise tørkost men behøver stadig modermælks erstatning og meget omsorg fra en anden voksen kat.
Mon du kan finde en amme til den…eller selv flaske den op med modermælks erstatning…ellers…du har jo katte selv…kan de mon give den omsorg…??

Beklager at jeg ikke kan give dig bedre støtte…
anna

Har fundet frem til ejeren. Det er en bror til en af mine arbejdskammerater. Ringede til ham i morges. De har 5 killinger og missemor har været væk 5 dage. De fik afsat 2 i går, da moderen alligevel ikke er der. Forstår ikke så små killinger løber frit.
Han siger den er 2 mdr gammel og lille, da moderen også er lille…

• Vi kunne aflevere den, og måske få den senere… Han mente den havde det ligeså godt her, når missemor alligevel var væk.
  • Skulle ringe tilbage, hvis det ikke gik… Hmmmm.
  • Er lidt i tvivl… Meget pga dens størrelse.
  • Men Casper har åbenbart forelsket sig lidt i den. Den har sovet hos ham på hovedpuden i nat. Der sker ting og sager, når jeg er på arbejde.
  • Tænker og tænker. En kat fra eller til… -ked

Hejsa…tja…

Hvad siger dine andre katte…viser de omsorg for den…det ville jo være dejligt :slight_smile:

Du kan købe noget modermælks erstatning til den og give den i en skål - med mindre den vil have sutteflaske…men jeg tvivler, hvis den er så gammel som han siger den er…
Vi havde et kuld killinger som vi flaskede op fra de var 3 uger gamle - de fik flaske til de var 12 uger…dog kun som supplement morgen og aften fra den 8. uge…og det elskede de og var elle vilde om morgenen når jeg stod op…for så var det jo flaske tid :slight_smile:
Og så skal du jo bakke træne den…der er mange ting med så lille en killing…

Held og lykke med jeres lille ny pus…
anna