Killing der er begyndt at opfører sig underligt

Hej alle her inde…

Er der nogle der har oplevet dette, for er lidt i vildrede.
For tre uger siden fik vores dejlige hunkat et kuld killinger på fire styks.
De er alle vokset fint, er friske og vil gerne opleve noget, og det virkede bare bare til at være rigtig godt.

Hun har hele tiden været lidt mindre, men er vokset fint, for et par dage side viste det sig at hun ikke havde taget på. Hun trækker vejret lidt i nogle gisp, og får ikke rigtig lov til at die lige så meget som de andre. Når de andre kommer så trækker hun sig væk.
For bare et par dage side var hun nærmest den der var mest fremme, og kæmpede for at komme til.
Når hun er vågen sidder hun i hjørnet, med hovedet løftet og lukket øjne, og trækker vejret i små stød.

Er der nogle der har set dette…
Det er en killing vi meget gerne vil beholde, så det vil være meget trist hvis hun ikke klare det:ked:
Vi tager fordi dr. dyr i morgen, for lige at høre ad…

Hilsen Natasja

Det lyder helt sikkert som en killing, der skal forbi en dyrlæge.
Held og lykke med hende.

Håber ikke det er noget alvorligt:kryds::kryds::kryds:
God bedring til den lille misling.

Hvorfor vil du vente til i morgen?

For mig lyder det, som om hun enten er fladbrystet eller har dårligt hjerte og det er også i denne alder, hvor killinger bevæger sig rundt, at problemet for alvor viser sig.

Er hun fladbrystet (som jeg har mistanke om), kan hjertet ikke arbejde normalt og bringe blodet (med ilt og næring) rundt i kroppen og der er heller ikke plads til lungerne. - Bliver en sådan killing ikke aflivet humant, bliver den langsomt kvalt.

Jeg har selv set det før. Killingen satte sig i en krog med forkroppen løftet og gispede efter luft.
Det var en nytårsaftens eftermiddag, men dyrlægen kom hjem og aflivede hende.

Når du holder hende med din hånd mellem hendes forben, skal brystkassen fylde din hule hånd, og du må ikke kunne føle en skarp kant på siderne af brystkassen. Ribbenene skal bue ind under hende.

Tjek farven på hendes tunge og slimhinder. De må ikke være blege eller blålige.

Har killingen dårligt hjerte, bliver den også hurtigere træt end sine søskende, og du vil også kunne se, at dens hovede virker for stort i forhold til dens lille, tynde krop. Den får ikke næring nok, fordi hjertet ikke arbejder korrekt.

Jeg tror, din killing trækker sig væk fra dievorterne, fordi de andre møver rundt på hende og hæmmer hendes vejrtrækning.

Undskyld, jeg lyder så pessimistisk. Jeg håber inderligt, jeg tager fejl, men jeg kunne genkende beskrivelsen.