Killing kravlegård

hej,

håber der er nogle der vil fortælle og vise fotos :slight_smile: af deres ‘kravlegårds’ løsninger

jeg leder efter noget der ser pænt ud - og som er nemt at flytte når der skal gøres rent…har normalt kravlegård på omkring 2m på lange led og 1 -1,5 m på korte…

har set lidt på det man kan købe hos:

og

http://www.animal-nursery.de/index.htm

hrm…men syntes det ser lidt besværligt ud at flytte på…nogle der har købt her ?

nogle der har prøvet at lave noget selv af akyl-plast ?

er også nysgerrig omkring hvad der kan bruges i ‘bunden’ til at beskytte gulv

Jeg har købt fra Animal-nursery.
Synes det var lidt dyrt, men det er den bedste investering jeg nogensinde har lavet.
Har 5 af de høje moduler, som jeg så flytter rundt alt efter, hvad jeg kan blive enig med morkatten om :slight_smile:
Mine abykillinger er 7 uger nu - og de kan stadig holdes inde :ok:

ja, syntes også det er lidt dyrt hvis man vil have større kravlegård…men naturligvis hvis det fungere rigtig godt - og de kan jo bruges igen

er det 65 eller 70 cm du købte ? købte du dør til kravlegård ?

Jeg nåede at købe en af de sidste kravlegårde, som et tysk firma lavede inden de lukkede, og kravlegården/fødekassen minder meget om det Animal Nusery laver, og det er ganske enkelt mit opdræts bedste investering.
Det er pænt, mens det står fremme og det fungere rigtigt godt. Alle 6 pleksiglas/trælåger, kan hængtes sammen og på selve fødekassen og killingerne kan følge med i livet udenfor fødekassen.
Endnu bedre er, at jeg kan tage lågerne fra hinanden og senere når killingerne af ude af kravlegården, så kan de bruges til at spære for den ene stue og så den anden, inden de får adgang til hele lejligheden. :ok:

[quote=Musashi;266711]ja, syntes også det er lidt dyrt hvis man vil have større kravlegård…men naturligvis hvis det fungere rigtig godt - og de kan jo bruges igen

er det 65 eller 70 cm du købte ? købte du dør til kravlegård ?[/quote]

Jeg har købt den højeste udgave - uden dør, for de voksne kan sagtens hoppe over :slight_smile:

I øjeblikket står den på denne måde:

Der blev udvidet i torsdags og når jeg er sikker på de stadig er renlige, bliver der udvidet til hele stuen - dvs der bliver flyttet afspærring til hhv køkken og soveværelse, der begge støder op til stuen.

[quote=Vivi_Fletcher;266664]Jeg har købt fra Animal-nursery.
Synes det var lidt dyrt, men det er den bedste investering jeg nogensinde har lavet.
Har 5 af de høje moduler, som jeg så flytter rundt alt efter, hvad jeg kan blive enig med morkatten om :slight_smile:
Mine abykillinger er 7 uger nu - og de kan stadig holdes inde :ok:[/quote]

Hej du - har du en link - mine badutspringere var ude da de var 4 uger og tisse på mit gulv:-(

Det er denne model jeg har købt.

[quote=Musashi;266605]hej,

håber der er nogle der vil fortælle og vise fotos :slight_smile: af deres ‘kravlegårds’ løsninger

jeg leder efter noget der ser pænt ud - og som er nemt at flytte når der skal gøres rent…har normalt kravlegård på omkring 2m på lange led og 1 -1,5 m på korte…

har set lidt på det man kan købe hos:

og

http://www.animal-nursery.de/index.htm

hrm…men syntes det ser lidt besværligt ud at flytte på…nogle der har købt her ?

nogle der har prøvet at lave noget selv af akyl-plast ?

er også nysgerrig omkring hvad der kan bruges i ‘bunden’ til at beskytte gulv[/quote]

Jeps har lavet det i plexiglas og trærammer, med hængsler til at hægte hele arrangementet på fødekassen og udvide eftger behov.
fantastisk LØSNING MEN DYR :frowning:

kikkede fotos her

smart at lægge kradsetræ ned i kravlegård…

Der skal nu ikke ligge meget i kravlegården før killingerne er ude.
På det foto jeg har lagt ind, kan I se mit kradsetræ - det er nemlig et lille “tæppe”, der ligger på gulvet - og kattene elsker det :slight_smile:

[quote=Sofie P.;266713]Jeg nåede at købe en af de sidste kravlegårde, som et tysk firma lavede inden de lukkede, og kravlegården/fødekassen minder meget om det Animal Nusery laver, og det er ganske enkelt mit opdræts bedste investering.
Det er pænt, mens det står fremme og det fungere rigtigt godt. Alle 6 pleksiglas/trælåger, kan hængtes sammen og på selve fødekassen og killingerne kan følge med i livet udenfor fødekassen.
Endnu bedre er, at jeg kan tage lågerne fra hinanden og senere når killingerne af ude af kravlegården, så kan de bruges til at spære for den ene stue og så den anden, inden de får adgang til hele lejligheden. :ok:[/quote]

hvor høj er din indhegning ? og hvor længe kan du holde killinger i den før de kan springe ud ?

er i tvivl om hvor højt jeg skal købe for at holde mine killinger inde…55 eller 65…70 er vist for abyer :høhø:

[quote=Musashi;267938]hvor høj er din indhegning ? og hvor længe kan du holde killinger i den før de kan springe ud ?

er i tvivl om hvor højt jeg skal købe for at holde mine killinger inde…55 eller 65…70 er vist for abyer :høhø:[/quote]

Bum, bum, vores drenge var ca. 6 uger inden de kunne kommer ud og kravlegården er omkring de 50 cm. Men jeg bruger også kravlegårdselementerne bagefter, til at lukke dem inde i den ene stue og de er fuldt renlige omkring 6 ugers alderen, og den ene stue får så tilføjet et par ekstra bakker.

Men som sagt har jeg ikke købt kravlegården hos Animal Nusery, men det er nok det der kommer tættest på, det andet tyske firma var bare en hel del billigere. Jeg tror vi betalte ca. 1500 kr. for fødekasse og kravlegård.

KH

Sofie

[quote=Sofie P.;268038]Bum, bum, vores drenge var ca. 6 uger inden de kunne kommer ud og kravlegården er omkring de 50 cm. Men jeg bruger også kravlegårdselementerne bagefter, til at lukke dem inde i den ene stue og de er fuldt renlige omkring 6 ugers alderen, og den ene stue får så tilføjet et par ekstra bakker.

Men som sagt har jeg ikke købt kravlegården hos Animal Nusery, men det er nok det der kommer tættest på, det andet tyske firma var bare en hel del billigere. Jeg tror vi betalte ca. 1500 kr. for fødekasse og kravlegård.

KH

Sofie[/quote]

tak :slight_smile: hrm mon ikke 55 cm gør det så … jeg skal jo også selv kunne komme over :høhø:

tror faktisk godt jeg kan huske det andet tyske firma - ville selv have købt der ! men så lukkede det - og 1500 er god pris…det bliver noget dyrere at købe hos animal nusery…men deres ting ser lækre ud…sådan kvalitet…

[quote=Musashi;268098]tak :slight_smile: hrm mon ikke 55 cm gør det så … jeg skal jo også selv kunne komme over :høhø:

tror faktisk godt jeg kan huske det andet tyske firma - ville selv have købt der ! men så lukkede det - og 1500 er god pris…det bliver noget dyrere at købe hos animal nusery…men deres ting ser lækre ud…sådan kvalitet…[/quote]

Helt bestemt, men vores ligner nu ganske meget, men jeg ville klart også investere i en kravlegård fra AM, hvis vi ikke havde købt det andet.

hvis der er nogle der er gode til at bygge selv er her også lidt inspiration…

http://www.wicki-silvia.ch/HP%20Katzen/seiten/Katzen%20Diverse%20Seiten/Kittenhaus.htm

Vi har lige flyttet babier i højere kravlegård. Her i huset er 1 m. min., når killingerne er 5-6 uger, Der bliver de så, til de springer over. Det gør de, når de er 8-9 uger. Så er de renlige, og det er ikke et problem. Det er kun 3-4 uger, vi har kravlegaarden, da de indtil da er i killingerummet. Så vi har valgt den løsning, ikke den kønneste, men en hegns hvalpekravlegård, som vi har beklædt med tyk gennemsigtig plast.
Virker her.
birthe & Co